Snabb viktminsking?
Är det någon som vet det snabbaste sättet ärr förlora vikt fort utan att behöva svälta sig själv?:)
/Sandra - ciindraa.blogg.se
Maginfluensa t.ex.
kör en fasta på 6 dagar :) inte fler! svält inte helt, utan ta ett paket, vitaminfasta ex.:) annars kan du se om du kan räkna kalorier? och många promenader!
Ju snabbare viktminskning desto tuffare program. Dvs det låter som du vill ha ett riktigt tufft program. 
Jag skulle vilja säga att svälter gör man först när energidepåerna i kroppen är slut, dvs i praktiken långt efter det att du har blivit smal. Men om du inte är kraftigt överviktig och samtidigt vill ha snabb viktminskning måste du utsätta dig för kraftig kaloribegränsning i någon form (dvs vad gemene man skulle kalla svält).
Dvs man kan dricka bara vatten i en månad utan att svälta, men jag tror att de flesta tycker det är för tufft.
Här är det tuffaste programmet jag kan tänka mig, som jag själv skulle kunna åtminstone prova en månad. Det bygger på begränsningar i vad du får äta, när du får äta och träning. Jag har provat liknande strategier förut, men aldrig så hårt. Nu blir jag faktiskt lite sugen på att prova. Någon som hänger på? 
Styrketräning onsdag och lördag. Jogging eller liknande motion ca 20-30 min övriga dagar. Jag brukar träna på morgonen.
Efter styrketräningen och på söndag dag får man äta kött, fisk, ägg, smör och lite ost, i obegränsad mängd två gånger per dag. Vatten att dricka. Inget annat.
Övriga dagar (måndag, tisdag, torsdag, fredag) får man bara dricka vatten. Eventuellt ett mindre mål på ca 200 kcal på kvällen.
Trots din rubrik kanske du inte är ute efter en snabb viktminskning i alla fall, utan snarare en enkel metod.
I så fall så kan man successivt skala bort saker från mitt program i #3:
* Skippa fastan. (Dvs ät även på måndag, tisdag, torsdag och fredag.)
* Skippa träningen.
* Va inte så strikt med kosten. Kör någon lätt GI/LCHF-variant.
* Ät som tidigare och hoppas på ett mirakel. 

Att svälta sig själv är defenitivt INGEN bra idé! Jag har precis gjort min utbildning klar och ska nu börja jobba som wellnesscoach. Jag har själv aldrig haft problem med vikten men har i familjen en del som har det. Det kan vara tufft men det är mödan värd! Men du ska absolut inte fasta eller på något sätt svälta dig! Det finns bra program och personer du kan ta hjälp av för att lägga upp ett program som passar dig. Det är viktigt att du får i dig alla vitaminer och mineraler och för att orka motionera måste du ju få i dig energi, därför det är så viktigt det här med att inte svälta sig. Jag vet några bra program och jobbar som sagt som wellnesscoach. Vill du ha tips om träning och kost är du mer än välkommen att höra av dig =)
Med Vänliga Hälsningar
Camilla