Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 9064 ggr
EEElina
0

Hoodia ... ?

Någon som har erfarenhet av hoodia?

Blev så himla nyfiken på det, verkar ju för bra för att vara sant. Men man är ju alltid skraj för sånt som inte är ordentligt testat och typ godkänt av livsmedelsverket.

Fast det verkar ju ha använts så himla länge av afrikanerna och jag har läst väldigt många som har varit riktigt riktigt nöjda och knappt känt någon hunger alls.

Ni som har testat, vart har ni köpt det?

Jag funderar på att köpa på hoodiamax, men man vill gärna veta att det är riktiga grejer man köper och att det inte är några biverkningar.

Rynkel
0

Aldrig hört talas om en det låter spännande, vill hålla koll på denna tråden.. :)

freudiana
0

Jag testade för 2 år sedan, kommer inte ihåg vilket märke det var, men Hoodia gjorde inte den minsta skillnad. Totalt bortkastade pengar. Man VILL ju så gärna tro att det finns ett magiskt piller för viktnedgång och företag tjänar miljoner på våra förhoppningar.

EEElina
0

#2 men jag har hört att en STOR del av den hoodian som säljs är fake. så det kanske va en sån du fick tag i. såg en rapport som hade testat olika hoodia märken och det var väl 6 stycken som innehöll 100% hoodia och 11 som va helt utan eller en mycket mindre del än vad de utlovade. hoodiamax va med bland de godkända.

om rapporten e riktig eller ej d vet man ju inte.

men jag ska nog testa att köpa en påse tror jag.

ska tänka några dagar till bara Tungan ute

[ErikSvensson]
0

Det enda som fungerar kommer med biverkningar och är därmed inte lagligt i Sverige, tyvärr. Allt som "fungerar" är en vettig kosthållning med rätt träning/sömn. Om det nu fanns något mirakelpiller som var lagligt därute så skulle nog fler köpa dessa. Glad Lägg hellre dina pengar på vettig mat än piller. Och vill du trots allt köpa piller som kan hjälpa vid viktnedgång så satsa på omega-3 isådanafall.

EEElina
0

Ja visste inte ens om detta pillret förrän typ en vecka sen och har läst hur mycket som helst på internet och det verkar vara ett så sjukt bra piller som tar bort all hunger.

vet faktiskt inte om det finns några biverkningar. dom har väl inte hittat några egentligen. bara att det är centralstimulerande och klassas därför typ som läkemedel.

det verkar faktiskt vara ett mirakelpiller. för det verkar helt klart fungera det är jag helt säker på. frågan är om man vågar stoppa i sig det. men har inte hört någon som fått nån biverkning förutom en men det kanske va av andra orsaker. afrikanerna skulle ju tydligen ha använt det under århundranden.

hade varit så jävla gött om hungern försvann ett tag och man kunde droppa typ 1 kilo i veckan.

[ErikSvensson]
0

Givetvis ljuger folk på internet om sina "magiska upplevelser" av piller för att sälja så mycket som möjligt. Ofta granskas inte dessa företag då de är adresserade utomlands, för våran marknadsföringslag för svenska företag ser numera hårt på företag som marknadsför produkter med "felaktig" reklam.

Om det verkar för bra för att vara sant så är det det. 90% av det du finner på nätet är bara skräp. Det finns inga genvägar till en slimmad kropp, men om du gillar träning så kan du på den vägen bränna mer än om du är stillasittandes merparten av tiden.

Avslutningsvis, sök inte efter lyckopiller om du inte har mycket pengar som du kan "skänka" bort (fast satsa hellre på välgörenhet än bluffpiller då.. Flört)

Saga85
0

http://altmedicine.about.com/od/hoodia/a/hoodiasideeff.htm

Ingenting här i livet kommer utan biverkningar Flört

Ta det försiktigt om du ändå tänker testa på det.

fluffis
0

Jag har testat ett preparat som heter Burn (svensktkosttillskott.se) och det innehåller hoodia. När jag tog preparatet var jag redan så peppad att gå ner i vikt att jag förmodligen skulle gått ner i vikt även om jag inte tog preparatet. Så på sätt och vis kan man säga att det hjälpte mig. Det gav mig den där lilla extra kicken man kan behöva för att hålla igång en visst diet/träning etc. Piller är inte något som kommer att ändra ditt liv utan piller bör ses som ett litet litet stöd om man själv har gjort jobbet och ändrat sin livsstil.

EEElina
0

#8 saken e den att jag faktiskt har en väldigt bra bra livsstil. Jag äter nyttigt men jag behöver äta mindre för att gå ner i vikt. jag behöver en motavator! och ett par tabletter som dämpar hungern skulle vara den bästa motavatorn faktiskt.

fluffis
0

#9:

Okej. Hmm, det finns ju krom också men det dämpar iofs mest sötsuget. Själv klarar jag inte att gå hungrig. Jag blir frustrerad och börjar förr eller senare att hetsäta. Vilken linje har du valt med kosten? Finns det inte någon matgrupp som du kan äta mer av så att du blir mätt?

Helena2
0

Testade för flera år sedan! Kommer inte ihåg märke, men det var en svensk person som importerade, så mycket vet jag.

Nog fungerade det! Men jag slutade för jag kände mig speedad. Inga hungerkänslor och kunde inte sova på natten! Så jag slutade efter bara några dagar!

LinaN
0

Hoodia odlas inte utanväxer fritt och oftast så exploiteras "the natives" och deras växter av företagen som köper hoodian.

Personligen vill inte jag stödja nästintill organiserad brottslighet mot människorsrättigheter..

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.