Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3587 ggr
Chestnut
0

Nu kör vi! *chestnuts vikttråd*

Nu ska det bli ändring!

För exakt ett år sedan sa jag samma sak, då stod vågen på 93,3 kg. Under det gångna året kämpade jag på riktigt bra och hamnade runt 81-82 kg. Tills i April då min mage slog bakut och jag gick hastigt ner mycket i vikt för att sedan gå upp allt och lite där till. Så höll det på i perioder.

Nu har jag en bra magmedicinering som fungerar och magen är därmed ingen faktor att räkna med.

Så nu tusan är det dags!

Slutmål: 70-73 kg
Metod: Räkna kcal och äta fettsnålt eventuellt köra några dagar med VLCD pulver för att kickstarta, komma ur dåliga vanor jag har samlat på mig. Äta regelbundet och lite men ofta. Ska hålla mig runt 1200-1800 kcal. LÅTA BLI GODIS OCH CHOKLAD ANNAT ÄN ENSTAKA BITAR IBLAND!!
Invägningsvikt 3/10: 86,5 kg
Delmål 1: <84 kg vid nästa operation _(slutet av oktober - början av november)
_Motion: Då jag är nyopererad i buken och om några veckor ska genomgå en omfattande knäoperation så är jag inte speciellt rörlig. Får dock lite gratis motion nu när vi packar upp (har precis flyttat). Dessutom måste våra två hästar skötas oavsett så där blir det också lite rörelse =) Ska försöka ta med pållan på korta promenader ibland med.

Ni får gärna hjälpa till och peppa i tråden! :D

Med vänliga hälsningar
Chess

[vaargen]
0

*PEPP*

Chestnut
0

Då jag inte fixar alls att försöka äta vettigt tänker jag köra pulver från och med imorgon till slutet av veckan, minst. Behöver bryta av helt från mina dåliga vanor, fyllda med småätande och fika…

Det jag får äta/dricka i fortsättningen när jag kör denna "bryta av från dåliga vanor-kur" är:

Pulver (tänkte testa naturdiet)
Äpplen
Rotfrukter förutom potatis
Citrusfrukter
Ägg
Pepsi Max
Loka
Youghurt lätt/mini endast till frukost

Fortsätt gärna att peppa mig, behöver allt stöd jag kan få!

Med vänliga hälsningar
Chess

Lorita
0

Pepsi Max Förvånad Får jag fråga varför Obestämd

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Chestnut
0

#3 Det är min motsvarighet till kaffe… Behöver det när jag pluggar x antal timmar i sträck för att hålla orken uppe.

Med vänliga hälsningar
Chess

Lorita
0

Det är socker elller lätt varianten sötingsmedel som får dig att bli sockersugen. Flytande socker/godis är inget bra alternativ om du vill bli sund.

En liten bensträckare är ett mycket bättre alternativ, för att orka lite till.

Chestnut
0

#5 Tyvärr är inte det riktigt hela sanningen. Visst sötningsmedel är inte bra för kroppen, absolut! Men påstå att det är Pepsi Max som gör mig sockersugen är fel. I mitt fall rör det sig om ett par glas de kvällar (drygt 1-2 per vecka) jag sitter uppe och måste plugga mycket/intensivt. Och då känner jag mig snarare mätt och nöjd av de glasen än sugen på socker.

Bensträckare är inget alternativ för mig, får vansinnigt ont av att belasta mina knän, kan knappt gå enstaka meter ens som det är nu.

Har funderat lite mer på hur jag ska lägga upp min kickstart (kan inte börja idag för vi glömde att handla pulver när vi var inne i stan) och tror att jag ska bryta av helt och sen gradvis gå tillbaka till den kost jag höll förra hösten.

Dag 1: Vanlig frukost och därefter 4 påsar pulver. Är OK att dricka loka eller pepsi max (fredag).

Dag 2-3: 5 påsar pulver, får dricka Loka.

Dag 4-5: 4 påsar pulver och ett till två ägg på eftermiddagen.

Dag 6-10: 4 påsar pulver och en måltid enligt listan i #2 över godkända livsmedel max 1000 kcal per dag.

Dag 11-20: Succesiv nedtrappning på pulver till 1-2 påsar om dagen. Frukost och lunch äts vanlig mat men med minst 50% grönsaker. fettsnålt kött. Långsamma kolhydrater som max får uppta 20% av tallriken. Max 1400 kcal per dag.

Dag 20-: Upptrappning till 1400-1800 kcal per dag. Ska se till att ha pulver hemma att ta till om det kör ihop sig någon dag istället för att då äta till exempel pizza.

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
0

Glömde att köpa pulver igår med men nu så!

Är alltså dag 1 idag, har ätit lite frukost (lättyoughurt med flingor, drygt 300 kcal) och nu blandat till pulver som står färdigt i kylen. Provsmakade lite snabbt och fy vad vidrigt! Skrikandes

Totalt idag kommer det alltså att bli ca 700 kcal jag får i mig.

Med vänliga hälsningar
Chess

Lorita
0

Naturdiet ska väll skakas direkt innan man äter, vilken smak har du prövat?

Lycka till föresten, med vilja så kommer du säkert lyckas

Chestnut
0

#8 Blev tipsad om att blanda till det en stund i förväg, låta det stå i kylen en stund och sedan skaka igen precis innan man dricker det. Ska tydligen vara godare när det är riktigt kallt.

Är Naturdiet Choklad jag har köpt hem.

Med vänliga hälsningar
Chess

Lorita
0

#9 prova den gula, choklad är inte det godare om man dricker varm skaka med halva vatten mängden och häll på resten kokhett, man får inte skaka det varmt med dricka varmt går bra

Chestnut
0

Ska testa med varmt vatten till nästa påse! Vad är den gula för någon smak?

Sitter och kämpar med att få ner det, går inte fort… Kör med sugrör i ena mungipan och drar snabbt i några klunkar. Mellan varven dricker jag vanlgit vatten…

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
0

Såg nu att den gula var ananas. Tror att ajg ska testa den och även päron!

Med vänliga hälsningar
Chess

Lorita
0

rosa smultron är inte fel heller choklad är blä, undra varför det är choklad som säljs i storpack Obestämd

Mojjan73
0

För att få den riktigt iskall så skakar jag shaken ihop med några isbitar. Blir direkt iskall och bra mkt godare än att ha den stående i kylen ett tag eftersom jag tycker att den blir lite slemmig när den får stå. :) Kämpa på, detta klarar du!!

Chestnut
0

Har fått äta "vanlig" mat över helgen, chokladsmaken gick verkligen inte ner.. Försökte att äta någonlunda nyttig mat dock. Idag åkte Naturdiet Päron, smoothie mango/persika och en chokladbar från Allevo ner.

Smoothien var god i alla fall, får se hur päron funkar :) Så är ny dag 1 idag..

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
0

Idag har jag hittills ätit Allevo dark chocolate och druckit en smoothie. Utöver det 1/4 äpple (delade med hästen). Nu ska jag till och testa päron pulver ikväll =)

Funkar bra så länge jag gör något på dagarna, är jag hemma hela tiden är 90% av tankeverksamheten om mat.. Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
0

Idag har det blivit päronpulver 2 gånger, en smoothie (naturdiet) och en browniebar från nutrilett. Drygt 650 kcal totalt. Ska ta något mer litet om knappt en timme, måste få i mig något samtidigt som mina mediciner. Troligen blir det ½ bar…

Under dessa dagar har jag gått upp i vikt! FörvånadSkrikandes Gick först upp 3,1 kg.. Idag visar vågen -1,2 kg mot igår så totalt har jag gått upp 1,9 kg Obestämd Lite mindre kul…

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
0

Vikt idag (dag 7): 87,0 kg…

Har allt som allt gått upp + 0,5 kg. Men kämpar på med mitt program och det går hyffsat.

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
0

Min kropp har slagit total bakut de senaste 2-3 dagarna. Feber och idag tillstötte svåra (måltidsrelaterade) besvär i form av kräkningar, diarré och smärta. Så nu blir det till att försöka få i mig lite näring så att jag klarar mig och släppa viktminskningen ett tag. Åtminstone tills magen har hittat balansen igen.

Med vänliga hälsningar
Chess

inisklo
0

Rynkar på näsan…hjälp inte kul,att blir sjuk så där mitt i allt,men hoppas att du har piknat till nu då.

Det är bra om man kan släppa viktminskning just då när man är sjuk eller känner,att det bara inte går.

Jag har märk ju mindre jag stressar mig dit o hit just att jag vill så gärna gå ner i vikt desto lättare är det att bara gå ner…

Man äter rätt o lagom o allt går bätre…

Lycka till dig o pepp-pepp