Godaste måltidsersättningen?
Vilket märke och smak är enligt dig den som tilltalar dig bäst?
Personligen har jag inte lyckas svälja någon. De jag prövat sväller i halsen och smakar kemikalier och låssassocker.
Nä, inga måltidsersättningar är egentligen GODA.
Jag har testat Nutricia Fortimel, den smakar jordgubbsslisk. Men vid vissa tillfällen har den varit det enda jag kunnat få ner.
Har ibland depressioner och då försvinner aptiten.
Av dom jag har smakat så vinner Cambridge utan problem, speciellt vanilj och mint-choklad

Naturdiet choklad alt kaffe latte e mina favvisar. Blanda ut med upp till dubbelt så mycket vatten o alla drycker blir drickbarare o i längden t o m goda. Låt drycken stå minst tio min innan så de sväller lite o blir inte mjöliga. Det är mina tips.
Enda jag klarar av att få i mig är såna där bars, runt 200 kalorier brukar det vara och tycker dom håller mig mätt länge. Mer kalorier än i påsar man blandar med vatten, men jag blir aldrig mätt på att dricka utan måste tugga eller dricka något med tjock konsistens, typ soyghurt.
Köper såna ibland för att äta när jag inte är hemma och måste få i mig nåt.
Påsdiet har jag försökt men aldrig lyckats få i mig för att de är så äckliga.
Men drack mycket drinkar med proteinpulver för ett par år sedan, och för att få i mig det höll jag för näsan, tänkte på choklad och svepte snabbt. Blandade i så lite vatten som möjligt för att få i mig det fort. Men fungerar inte riktigt att göra så med påsdiet varje måltid flera veckor..
Jag använder Naturdiets kaffe latte…men för att göra den mkt god så tar jag halva mängden vatten & halva mängden iskallt kaffe. Blir mkt mkt gott. :) Men så äter jag 3 påsar om dagen och så en kalorisnål middag, funkar ypperligt och jag håller mig nöjd eftersom jag får äta på kvällen.

Så gör jag med, middag på kvällen men påsar på dagen.

Naturdiet svarar jag också. Den är klart drickvärd samt att priset är rätt.
>>>Malum domesticum<<<
Cambridge utan utan tvekan speciellt vanilj och mint-choklad. För dom smakar värkligen det som utlovas.

Jag har bara provat nutrilett (för länge sedan) och FitMeal från Alphaplus (som är den enda jag hittat som är helt mjölkfri och inte skitdyr!). Och då vinner FitMeal med hästlängder! Trots att jag efter en vecka tyckte att den var superäcklig den med.
Pulverdiet är inget för mig, jag får sådan värk i magen tyvärr, för bortsett från det var det absolut det som var mest effektivt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ska testa naturdiet enligt era rekommendationer. Det ska tydligen finnas hyfsat billigt på Rusta. :-)

# 10
Det är där jag har köpt den. Jag föredrar kaffelattesmaken som jag blandat i vatten. Helt OK. priset har varit 99,- för 15 portioner när jag handlat.
>>>Malum domesticum<<<
Nutrilett, den färdigblandade med mango/peach och guava/papaya
Supergoda

Finns det inga måltidsersättningar på storburk, liknande de proteinshake-burkar som finns för bodybuilders typ?
Inga måltidsersättningar funkar i längden! Bara för tillverkarna!
Ät istället mat som mättar kött, fisk och grönt!
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Den absolut godaste jag provat är från företaget Amway. Positrim heter dem.
Det är ju hemförsäljning/direktförsäljning så det är inte det lättaste att få tag på men det går ner utan problem! Har smakat jordgubb, choklad och vanilj tror jag, och alla var goda som jag minns det! Dessutom blev jag förvånadsvärt mätt när jag drack dom, det blev jag aldrig på naturdiet (som dessutom inte var särskilt smaskens, så blaskig och grynig..)
Jag är själv inte återförsäljare för märket, provade dem när mitt ex gick på diet så därför jag har lite koll, men prova det!
Diet-pro med vanilj-päronsmak är faktiskt god i 3 dl mjölk. 
det enda jag har testat är camebridge för många herrans år sen och det var nog det äckligaste jag har testat.
Den enda smak som var ok var jordgubb.
Vanilj, choklad, mint-choklad och alla andra smaker smakade avskyvärt. Jag har verkligen fått men av det där. Kommer aldrig mer att testa och så hjälper det inte i långa loppet tyvärr.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.