Ylva´s viktminskningstråd
Hej alla gå-ner-i-vikt:are. 
Jag skapar denna tråd för att jag skall skriva om mina framsteg och få lite peppning. ag är en ganska så lat person men det skall det bli en ändring på.
Anledningen till att jag nu verkligen tar tag i detta är för att igår när jag ställde mig på vågen så fick jag en chock. Aldrig nånsin har jag vägt så här mycket. Som ogravid.
Idag är första dagen utan godis och annat snask. Kommer även att börja träna och anta en Utmaning.
Startvikt: 89,6 kg
Målvikt: 60-65 kg
Slutmålet: Hösten 2011 (skolstart)
*PEPP*
Tack :D
Bra! Man ska ha mål, men nåbara och realistiska sådana!
Hellre att en viktminskning får ta lite längre tid och att man mår bra under tiden, än att det går för fort.
Ja egentligen vill jag ju att det skall gå fort men som du säger så måste man vara realist. :D

Appropå det där med vikt o graviditeter. Mitt mål är åxå att gå ner till 65. Började i feb på 85 (1 år efter graviditet där jag som mest vägde hela 99kg) o är nere på 71. Rätt nöjd. Men det som grämer mig är att jag börjat tänka på barn nr 2 som jag vill börja skaffa inom ett halvår. Dock vill jag nå målet innan. Men det känns rätt deppigt att släppa sin vikt som man kämpat så hårt för när man väl blir gravid.
Dock börjar jag pålägre vikt denna gång o med bättre hälsa o kondis. Men under förra graviditeten kunde jag knappt röra mig varför jag gick upp massor, o det tog 1,5 år efter att kunna röra mig igen (foglossn). Så det är med fasa blandat med längtan som jag strider med konflikten barn vs vikt/hälsa.
Inte meningen att kapa tråden men tankarna kom fram av ditt inlägg. ;-)
Lycka till iaf, tänk vilka kroppsliga uppoffringar vi kvinnor gör för att bära barn. Hehe… Tur att det är värt det 1000ggr om!!!
Ja visst är det värt det. Alla gånger före vikten. Det tycker jag med. 
Jag gick upp 28kg med första barnet och var över 90 kg men inte över 100kg. Gick bara ner 14 av dom. Dom andra tre gångerna gick jag inte upp så mycket men gick ner allt i stort sett.