Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettoff-topic
Läst 4675 ggr
shintaida
0

Sjukdom tvingar mig

Nu måste jag först yla av mig lite;

Sen i augusti har jag haft feber och ont i magen.

Varit på akuten och VC, men inget speciellt hände - då.

Har nu varit på gastroskopi, som såg bra ut.

Har även varit på datortomografi, buk.

Det visade att magsäcken sitter för högt upp under vänster revben.

Vidare hittade dom en cysta på vänster njure. Ultraljud ska göras den 15:e på njurarna.

Jag kan bara äta tunnbröd.

Så jag har börjat med naturdiet. Och till middag tar jag ett tunnbröd med ost och kaviar.

Nu har jag mindre ont, men dock ont ändå.

Jag tar morfin varje dag. Så det hjälper mig så att jag kan komma ut och gå mina 2 km om dagen. Mer orkar jag inte. Febern stiger då till mellan 38,5 och 39 grader.

I viloläge har jag mellan 37,7 och 38 grader. Ska ligga runt 36,5. Då mår jag som bäst.

MEN, nu går jag ner i vikt! Skrattande

Jag oroar mig mest för magen. Min man är rädd för att det är en elak cysta. Jag skiter i vilket. Man kan ju leva med en njure, eller hur?

Jag är faktiskt lite glad för att jag inte kan äta fast föda. För innan, när jag provat pulverdieter har jag fallit - hårt. Men nu får jag "välja" mellan att ha jätteont (=Fast föda) och ha mindre ont (=Flytande föda, som pulver).

Ja, så är mitt liv just nu. Och jag väntar på remiss från mag- och tarm för vidare utredning.

Vissa dagar känner jag, att nu orkar jag inte längre. Det är den kroniska febern som gör det.

Jag måste vila så många gånger om dagen. *suck*

Jaa, man måste vara väldigt frisk, för att orka vara sjuk!

LinaN
0

UScha…..

Det farliga i din situation är att du när du ev blivit opererad osv får en uppgång om du inte får i dig tillräckligt med kcal som det är nu…. men om du fåri dig tillräckligt med kcal så är det bra ju ^^

Dock är febern inte bra, har du provat med svala bad och duschar? Det gör jag när jag har feber, sätter badet på ca 32-35 grader och sen sjunkerner i det (svin)kalla vattnet. Det tar ner febern litet.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hoppfull
0

Men fy så många prövningar! Du är en riktig tuffing!

Jag håller tummarna för att positivt besked ang. cystan!

Om du har råd skulle du egentligen satsa på en riktigt bra näringstillskott nu när du inte kan äta. Eftersom kroppen är sjuk så behöver den ju egentligen extra energi istället för tvärtom. Det finns tre bra kosttillskott som jag känner till: Alkagreens, Supergreens och Migthygreens, man kan googla och beställa dem alla på nätet. Det är supertillskott som hjälper kroppen att rensa ut gifter och läka.

Kram till dig och ta hand om dig!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ylva-Li
0

Nämen vilken otur du har! :(
Håller alla tummar för att det är en godartad cysta.
I det här fallet skulle jag nog koncentrera mig på mående än att försöka gå ner i vikt. Just nu är du ju sjuk, och då är det inte lätt att tampas med att gå ner i vikt också.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

shintaida
0

#1 LinaN

Jag kan inte vara i kontakt med vatten varje dag. Detta för att jag har psoriasis och lätt får sår. Men när jag duschar (varannan dag) tar jag det sista jag gör, lite kallare vatten. Ja, nästan så jag fryser!

Det konstiga är, att när andra har feber och den stiger, fryser dom. Men jag SVETTAS när tempen stiger och fryser som en liten blå gris när tempen går neråt!!

Till natten tar jag febernedsättande. Och de första timmarna måste jag ha pyjamas, tjocka strumpor, tjocka vantar och en mullig fleecetröja, täcke och en tjock filt på mig. När jag sen vaknar igen (vaknar en gång i timmen), så är det bara att slita av sig allt utom pyjamasen!

#2 Hoppfull

Jag har inte råd med sånt, tyvärr. Men min man kom hem med ett smärre apotek av vitaminer, mineraler och nåt mer. Jo, fiskleverolja!

Så jag TROR att jag kan balansera lite på det.

Tack för kramen!! Den värmde gott!! Skrattande

#3 Ylva-Li

Jag tänker inte på att just gå ner i vikt. Men det blir liksom en bieffekt som jag blir glad över!

Hur dumt det än kan låta, så struntar jag i om det är en godartad eller elak cysta. Jag har en njure till!

Men jag har bara en mage.

Jag hade kommit så fint igång med viktnedgången och var nere på 77 kg innan jag blev sjuk! Sen - sjupp, sjupp - så låg jag på 84 kg IGEN! Tror att det var det myckna chokladen som jag stoppade i mig som tröst. Och så just den chokladen var lite laxerande.

Verkar som om jag blivit resistent mot Laktulos, som jag ska ta varje dag.

Jaja, var sak har sin tid.

På måndag ska jag i alla fall ultraljuda njuren.

Tack för att Ni bryr Er!

Kram till Er!! Kyss

Ylva-Li
0

Förstår det :)
Hoppas ju ändå att det är en "bra" cysta. Flört Men ja, skulle det vara en elak så är ju prognosen god även med bara en njure, så där har du så rätt. Men klart vore det ju bäst med två njurar OCH en mage! :D

*skickar all världens styrka*

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Hoppfull
0

#4 Typiskt! Det man verkligen behöver har man inte råd med… men men, det näst bästa är bra det med! Vilken gullig man du har Kyss

Ta hand om dig nu så håller vi alla tummar vi har här inne för att allt går så bra det kan!

Ha en trevlig helg!

Kramkram!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.