Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: bantningsmetoder-och-preparat
Läst 3500 ggr
Cawolina
0

Nya viktväktarna? :S

Jag gick ner 20 kilo med gamla viktväktarsystemet när jag bodde i USA förra året utan att gå på möten, men när jag kom hem i maj försvann all min motivation och jag gick tillbaka till gamla dåliga vanor. Jag har bara gått upp 6 kilo men nu måste jag verkligen komma igång igen och klara av det en gång för alla!

Jag har verkligen försökt med VV här hemma men det har inte gått på egen hand så nu har jag bestämt mig för att börja gå på möten. Då undrar jag - är det nya "pro-points systemet" mycket annorlunda från det gamla? Är det mer som GI?

Ylva-Li
0

Nej inte alls som GI tycker jag. Man äter som vanligt, bara lite mindre fett. Eller ja, du kan ju äta som du vill, sålänge du har points för det.
Recepten jag har, köpte ett par böcker, är vanlig mat, enkel att laga, billig dessutom. Väldigt varierat. Har sett alla sorters mat. Från vanlig husmanskost till allt möjligt. Lite gi finns väl också. Tycker det verkar finnas för alla smaker och sorter.

Personligen tycker jag nya pointsen är enklare att räkna efter. T.ex så är ju all frukt numera gratis. Likaså de flesta grönsaker. Majs har points dock bland annat. Vi har ju också dualval som gör det så mycket enklare att räkna. 5pp för ren kyckling, kött, 7pp för pasta,ris,potatis. Och då äter du tills du är mätt. Kan låta knasigt, men man lär sig att äta lagom mycket. Och det kan göra det lättare om man är ute på resturang eller hemma hos någon. Dessutom får man använda det närsomhelst, hela tiden om man så vill. Det är mer när man börjar gå ner så pass mycket att pointsen börjar bli lite snäva som man kanske måste börja välja att räkna mer vanligt igen på de sakerna. T.ex 2 potatisar (80g vardera) är 3pp. 

Sen har vi ju veckobonus som är super! Och som man gör som man vill med. Antingen äter man upp den, och går ner i vikt ändå. Eller så skiter man i den och går kanske lite mer ner i vikt. Endel har märkt att de måste äta den för att gå ner mest i vikt. MEn alla är olika. Jag använder min för att stilla mitt sötbehov till helgen. Annars skulle jag inte orka fortsätta.

Jag har gått ner 15kg hittills. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||