Viktväktarna, hur räknar man points?
Hur räknar man ut hur mycket points som man ska äta om dagen med viktväktarna? väldigt tacksam för svar! :)
Är du medlem i viktväktarna?
Jag har dels en liten apparat/kalkylator som jag kan knappa in sifforna med och som talar om hur mycket points det är. Smidigt när man står i affären. ;)
Sen kan man ju räkna ut det på deras sida, när man loggat in.
De räknar iaf in protein, fett, kolhydrater och fiber.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Om du menar det totala antal points du ska äta per dag, det räknar konsulentet ut åt dig. Vet ej hur de beräknar. 
Okej, tack för era svar! :) är tyvärr inte medlem där har bara köpt en receptbok av viktväktarna där det står hur många points en portion innehåller. Kostar det att bli medlem på deras sida?
Ingen som kan skriva en lista på hur många point man ska äta vid tex 100kg, vid 90kg, vid 80kg, vid 70kg?
#6 Det är svårt att skriva en sån bara rakt upp och ner. Man måste räkna in längd, kön och ålder också, inget som jag kan göra tyvärr.
Det enda jag vet är att en normalviktig person brukar äta ungefär 29pp per dag.
Jag väger idag 114.2kg, är 170cm lång. 27 år och får äta 40pp per dag.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Hittade där någon skrivit hur man räknar ut pointsen, vet dock inte hur bra det stämmer.
1. Är du?
Man 15
Kvinna 7
2. Din ålder
18 - 20 … 5
21 - 35 … 4
36 - 50 … 3
51 - 65 … 2
>65 … 1
3. Din vikt
Ta den första siffran i din vikt,
Väger du tresiffrigt ta de två första siffrrna
Ex. 78kg, ta siffran 7
4. Din längd
Under 160cm … 1
Över 160cm … 2
5. Aktivitet
Hur mycket rör du dej under dagtid?
mest stilla sittande … 0
Ibland stillasittande men mest stående … 2
Ständigt i rörelsa … 4
Fysiskt hårt arbete … 6
6. Önskar du att
Gå ner i vikt … 0
Bibehålla vikten … 4
Räkna samman hur många points du får äta per dag.
#8 Tack :D
Fast de verkar inte stämma, fick alldeles för låg siffra :( Får rota hemma hos mamma och se om jag kan hitta gammla papper hemma hos henne.
Ylva-li; får ni inte information om hur man ska räkna? Känns konstigt om man inte får info om det, utan det bara är dom som gör det? Dom fattar väl att man inte kommer gå hos dom hela livet?
Den där uträkningen är från gamla pointssystemet.
JAg har inte råd med viktväktarna. Dyrt att gå på möten och sen de man köper är också dyrt.
Då frå jag äta enligt det gamla då. Det funkade väl det med.
#14 Jo dessvärre är det dyrt. Jag har turen att bli sponsrad från min mor. Annars hade jag inte kunnat gå.. Så det är synd. Men samtidigt förstår jag att det är ju en marknadsföring.
Iofs finns ju lite av godiset att köpa på vanliga affärer också. Man måste ju inte köpa nåt av dem heller. Jag har testat några av deras produkter, som godisbars osv. Men det är ju inget man tvunget måste.
Klart det gamla också fungerade. Kanske går att få tag på det nya också, men jag vet inte hur.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jag var på VV första gången när jag var 16, vägde 70 och var 170cm lång, och de tyckte att jag skulle gå ner i vikt (CRAZINESS!)
så ja, de låter folk vara med som inte är överviktiga och är minderåriga… Det handlar väl om pengar :P
#18 Ja detta var på den tiden det inte hette pro-points :P 2006 :)
Det är nog en tabell för hur man räknar ut de gamla points. Fast det var de jag tänkte gå efter också, för jag har köpt en bok där recepten går efter de gamla points systemet :)
#21 Jag kommer också gå efter det :)

#7 Jag vägde 86,5, är 170 cm lång o 36 år, jag fick ju 29 pp tilldelat när jag startade….inte är jag direkt normalviktig inte…bara en fundering :). med de pointsen har jag gått ner 5,1 kg på 6 veckor

#23 ja jag började för 6 veckor sen, har inte testat vv förut, men jag har oxå hört att förr va de lägre antal points, med gamla sättet att räkna
Intressant att de gjort om! När jag var med i VV för kanske 6-7 år sedan, så fick jag börja att äta 22 points och var nere på 18 som minst. Men jag åt ju så klart hur mycket som helst hela tiden ändå.