Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 6437 ggr
niloss
0

Viktväktarna

Jaha då har jag gjort 1 vecka med viktväktarna, jag har inte provat det förut. Men jag trodde inte att det skulle vara ett minus på vågen idag när jag skulle upp på vågen för så mycket som jag ätit denna vecka va de längesen jag gjorde. -1,6 kilo….helt otroligt. Det ska bli kul o se hur det går nästa vecka, jag har inte vart hungrig , ätit mycket grönsaker och försökt att hålla igen något på kolhydraterna men absolut ätit både bröd o pasta osv bara tagit lite mindre än jag vanligtvis gjort. Sen har jag promenerat varje dag 30-40 min. Spännande ska jag kunna tappa mina oönskade kilon utan att leva på ägg omajonäs eller svälta….ja jag har varit strikt lchf:are i 9 mån och för mej va de katastrof är nu tyngre än på länge, så detta ska bli mycket intressant.

Jag betackar mej för LCHF propaganda i detta inlägg, been there done that!!!!! Inget för just mej!!!!

Ylva-Li
0

Härligt!! Är själv viktväktare och har tappat 15kg (14,7kg för att vara exakt) hittills.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

niloss
0

Jag ska villigt erkänna att jag var lite skeptisk första dagarna, det kändes bökigtt. Men man lär sej ju fort,  o att jag skulle få ett sånt bra resultat de trodde jag inte. Har din viktminskning varit jämn eller har det varierat mycket. Jag har inte ätit mina aktivitetspoäng eller veckobonus, bara några enstaka o dom gick åt första dagen då jag fick verktygen först på eftermiddan.Äter du dina extra poäng??

Ylva-Li
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min minskning har varit väldigt ojämn måste jag säga. Jag hade en period där jag stod still. Min platå. Jag har aldrig kommit lägre än 120kg vid mina egna försök, så just där tog det stopp ett tag. Nästan två månader tom! Men skam den som ger sig. ;) Efter lite slit så kom jag igång igen och sen gick det nedför igen.
I snitt har jag nog en minskning på 0.4kg/vecka, vilket kanske inte är överdrivet mycket, men det är ok för mig då jag alltid haft svårt att gå ner. Men visst, endel veckor har det varit nära 2kg, och andra bara 0.1kg.  
Man lär sig också efter ett tag hur poängen fungerar. Så man kan göra snabba uträkningar i huvudet om det är värt det eller inte.

Jag äter nästan hela min veckobonus faktiskt. Personligen har jag jättesvårt att låta bli sötsaker, så jag använder mig av den för att få det där goda som jag kräver för att orka fortsätta. För hur många gånger har jag inte försökt ta bort saker, och allt som händer är att jag BARA vill ha det.. inget annat?

Så här ser min viktkurva ut föresten.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Mojjan73
0

Jag körde LCHF i 1 års tid och landade till slut på summan + 6 kg. Och ja, jag provade alla tips jag fick men insåg bara att detta inte var ngt för mig. På måndag kör jag viktväktarna igen eftersom det var på detta viset jag gick ner 40 kg när jag hade fått mitt andra barn 2002, höll sedan vikten ända tills nu… varför jag började med LCHF var för att stötta min make. Han gick ner, jag gick upp. Rynkar på näsan  Så nu har jag 5 kg att bli av med, inte mkt men dom kilona är väldigt störande.

Kul att se att det gått så bra redan första veckan. Håller tummarna för att det går bra i fortsättningen med. Glad

niloss
0

#4 Jag min toka började med LCHF för att jag inbillade mej att jag skulle kunna slipa bort de sista 5-6 kilona med den metoden, vilket nu slutade i 14 kilo för mycket på vågen,,,huuuuuu.Jag gick ner första tiden sen bara uppåt o så lyssnade jag på råd från andra o åt mer fett o minimalt med grönsaker osv o de bara sköt i höjden. när jag bestämde mej för att lägga av så blev det så att jag la på mej av allt jag åt…inte kul. Jag hoppas så att detta funkar i längden för som jag ätit denna vecka så skulle jag kunna leva känns det som nu. Lycka till

niloss
1

#3 Snyggt jobbat, jag har själv haft stor övervikt för några år sedan, efter att mina barn föddes så vägde jag en bra bit över 100 kilosstrecket så jag vet hur tungt de kan vara ibland, lycka till o kämpa på

[YlvaP]
0

Vad kostar det att vara med i Viktväktarna?

niloss
0

#7 just nu kan man prova i 1 mån för 175 kr, då får man gå på möten och väga sej, vara med på föreläsningar samt att man får material + att man får tillgång till e-redskapen på nätet det gäller tom sista december tror jag, kolla på viktväktarna.se månadskort+ heter det och man löser det på ett möte

[YlvaP]
0

Okej. Möten och sånt kan jag inte gå på för jag bor inte i Sverige. Flört

[ErikSvensson]
0

Grymt jobbat Ylva-Li med kurvan ovan! Skrattande

Ylva-Li
0

Månadsmedlem, dvs man får gå på möten och har tillgång till e-redskapen, kostar normalt sett 350kr/mån. Dyrt ja, men för mig är det värt det. 
Sen kan man vara bara onlinemedlem också, och då har man tillgång till e-redskapen och forumet deras. Tror det kostar 150kr/månaden.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

voranna
0

Grattis niloss!VV har funkat jättebra för mej oxå,jag har nu gått i mål(57,5 kg)och började på 63kg i våras.Eftersom jag fyllt 50 trodde jag det skulle vara svårare än det var faktiskt.Jag har inte varit hungrig eller känt jag offrat särskilt mycket.Ett nytt tänk bara,kommer man väl in i det går det av sej själv.

Det här är ju heller ingen "bantningskur" eller quick-fix utan man lär sej ett sunt mat tänk för livet.Är med på on-line där vi stöttat varandra och fått tips och stöd om det tagit emot.Nya vänner har jag oxå fått där.

Du kommer säkert att lyckas nå ditt mål!
Du oxå Ylva-Li,kanonbra jobbat!

Önskar er båda fortsatt lycka till!Skrattande

niloss
0

tack tack  voranna

voranna
0

Hihi,ser nu att min startvikt blev fel..69kg ska det vara och inget annat!Skäms

niloss
0

Huuuu efter eb eftermiddag på stan med dottern så skulle vi mysfika o jag hjulade loss med en kanelbulle till kaffet på ett fik. 8 pp ja ja jag har inte använt mina aktivitetspoints eller veckobonus alls sedan jag började för nästan 2 veckor sen, dååååligt val det resulterade i ett sug som hette duga nu i kväll, popcorn och vv chokladbars hmmmmm man lär så länge man lever, kan tillägga att jag inte åt nån riktig lunch idag kanske det va en bidragande faktor…….på`t igen

Bergspuman
0

#3 Vad läckert att du lade ut din viktkurva! Det är uppmuntrande för andra som kämpar att se att det inte går spikrakt hela tiden, att man KAN ha taskiga veckor men sedan går det bra igen! Du visar ju en tydlig tendens genom hela kurvan och den är NEDÅT.

Härligt - nu fick jag ork att kämpa ett tag till!

TACK!

Skrattande

Ylva-Li
0

#16 Precis! Det är väldigt sällan som det går bara nedåt. Men sålänge slutresultatet är mer ner än något annat, så har man lyckats! :D 
Haha, man kan ju också klart se mina platåer. En vid 120kg och den senaste nu. Men det är bara att kämpa! För jag vet att det ger med sig.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

niloss
0

Då va 2 veckor avverkade, hade inte räknat med så stort minus om en nåt minus alls denna vecka eftersom det gick så bra förra veckan men 1,2 kilo minus blev det ……i helgen har jag använt lite av mina veckobonuspoäng……och promenerat o promenerat, väntar med spänning på nästa vecka!!!!!

shintaida
0

Tjolahopp, vad Du är DUKTIG, niloss!!

Heja Dig och grattis!!

niloss
0

Tack tack

niloss
0

WOW säger jag bara, efter en vecka med förkylning, ingen motion alls så droppade jag 1,8 kilo. Nådde mitt 5%  mål….kan de bli bättre…..NÄÄÄÄ  har blitt av med 4,5 kilo på 4 veckor. Bara det att programmet ränade om mina dagliga points till 35 istället för 29 , hmmm jag har ju bekymmer att få i mej 29 så jag vet inte hur det ska gå. Kanske får lägga in lite mer protein då drar de ju iväg lite, Huuuu undrar hur mycke man ska äta ännu längre fram….

Ylva-Li
0

Höjde de pointsen? Måste ha blivit nåt fel i början. För 29pp är ungefär var man brukar få äta när man är klar. 
Jag började på 49pp/dag och är nere på 40nu. De drar av nåt points när man går ner typ 3 kg eller nåt sånt. Lagom iaf så man hinner vänja sig.

Härligt att det går bra dock! :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Bergspuman
0

#21 Du har hamnat i jämviktsläge! Gå till Inställningar och ändra så att du befinner dig i viktminskningsläge.

niloss
0

oj då, ska gå in o kolla. jag tyckte de att normalt om man blir lättare så behövs det mindre energi inte mer

niloss
0

Jo då, mycket riktigt, jag hade hamnat i  jämnviktsläge,tack bergspuman

Ylva-Li
0

Tyckte väl att det lät lite knasigt. :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

niloss
1

Såg ett barnprogram för några dagar sen, där tog hon banan och skar den i slantar sen in med dem i frysen så de fryser riktigt ordentligt, jag lät mina va i frysen under natten. Sen ner med bananbitarna i assistenten och mixa, det tar rätt många minuter. Man ska köra tills det blir som mjukglass i konsistenten. Sim sala bim…super smarrig glass för 0 pp. Super gott, man kan ha i lite kakaopulver då blir de banan/choklad glass.

Det har jag mumsat på ikväll. Testa vet ja

[ErikSvensson]
0

Annars kan du ju frysa in lightläsk så får du en form av kalorifri isglass. Skrattande

niloss
0

#ja just de ja, fast det blir inte så där krämigt o gott utan lite mer isigt…..jag gillar krämigt Skrattande

niloss
0

hmmm fick lite bakslag idag, blev hysteriskt "tuggsugen" om man kan uttrycka sej så, vilket resulterade i att 14 poäng av veckobonusen rök. I o för sej så har jag inte använt vb nån vecka så när som på nåt enstaka poäng så de kanske inte blev nån större skada skedd, på`t igen imorron

Ylva-Li
0

#30 Fast jag ser det inte som något bakslag att använda sin veckobonus. ;) Jag äter den oftast fullt ut, och går ändå ner i vikt. Den är ju där för att vi ska kunna få unna oss gott ibland. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Bergspuman
0

Kan hålla med #31! Jag har ett par veckor haft mina absolut största nedgångar när jag käkat upp hela vb och därtill alla ap!

(Får tillägga att jag tränar hårt ca 4-5 timmar i veckan)

niloss
0

#31 Bakslaget va väl mest att jag bara va TVUNGEN att ÄTA nåt trots frulle,lunch,middag o mellis…….jag va inte hungrig utan bara..ja jag vet inte…jag vet ju att man kan äta sina vb, för mej har det bara inte blivit av o jag tror att det beror på att före vv så åt jag nog för lite o för sällan , sen när jag väl åt så blev de nåt mindre bra…..därför tycker jag själv att jag äter så in i vassen mycket nu o går ändå ner……märkligt

niloss
0

Fy tusan, förkylningseländet vill bara inte släppa taget om mej, har inte motionerat alls på ca 2 veckor, va ute o promenerade sakta igår när jag hämtade dottern från en kompis o det va rent utmattande…….vill vara frisk NUUUUUU

niloss
0

Vägning idag, sjuk som en tok har jag vart, feber o ont imagen, inte kunnat äta nåt vettigt alls, allt har bara smakat skit rent ut sagt så riskakor,blåbärssoppa o yoghurt resulterade i 0,8 minus idag. Hoppas på att matlusten kommer tillbaka och orken. Va rädd att det skulle bli plus då jag ätit så dåligt. Får väl vara beredd på det nästa vecka kanske.

niloss
0

Vägning igår, ynka 0,1 kg ner, lite depp blev jag men de va lite väntat med tanke på sjukdom o annat…..Gråter