Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: läs-och-sevärt
Läst 3011 ggr
SweGizmo
0

När vågen är din västa fiende.

Ett inlägg från min blogg: SweGizmo.blogg.se

Jag står utanför Rusta strax utanför Göteborg, det är sommar och värmen är värre än vanligt. Vi är där för att köpa en fläckt. Det är sommaren 2008.

Trotts värmen har jag på mig en tunn tröja, jag ville inte under några omständigheter visa mina feta armar, så jag döljer dem. Jag har byxor på mig, det är varmt, men det gör inget, jag slipper ju visa.

Inne i butiken hitta vi snabbt en bra fläckt för ett rimligt pris, min pojkvän vill gärna kolla runt lite efter annat när vi ändå är där. Jag aviker från hans sida och kollar på annat, jag kommer inte ens ihåg var det var, men så i samma gång ligger något på golvet.

Det är en våg, en vit, enkel. Jag blir osäker, det var länge sedan jag vägde mig, jag har blivit större sen sist, det  vet jag, men jag kan väll inte ha passerat 80 gränsen? eller? Max 85, allra max!
Jag tar av mig mina sandaler, onödig vikt på vågen, eller hur? Jag ställer ena foten på vågan. Jag kollar mig osäkert runt. Ingen får se!

Vågen passerar 80, den passerar 85, den passerar 90… den stannar på 93 kilo. Allting stannar upp, jag stiger snabbt av vågen och går där ifån. Det måste vara något fel på vågen!? Det kanske inte är inställd rätt?? Den är ju faktiskt kvar i butiken av en anledning, inte kan jag väll väga så mycket? eller??

Jag sluter upp med min kille och hans pappa igen, dem är påväg till kassan, dem pratar om något, jag har ingen aning. Jag bara följer med, med chocken. Kan jag värkligen väga 93 kilo?

Vi sätter oss i bilen igen, som under den korta tiden i solen blivit kokhet. Men jag vill inte ta av mig tröjan, den får vara på, trotts att jag känner svetten tränga sig fram. Kan jag värkligen väga 93 kilo?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det är snart 3 år sedan. Idag väger jag 78 kilo och när jag kollar på gamla bilder så kan jag inte förstå att det där är jag, hur kunde jag tillåta mig att bli så stor?

Jag tränar regelbundet idag, jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig men framförallt mängden jag stoppar i mig. Vi äter aldeles för stora portioner mat idag.

Jag har en bit kvar innan jag är nöjd, jag vill ner till minst 70 kilo, helst 65 kg. Det tar tid, men det får göra det, jag vill hålla mig kvar på vikten sen och inte rasa ner för att edan gå upp igen. Jag är överlyckligt över hur öångt jag kommit än så länge.

Min blogg: SweGizmo.se

ooja
0

Heja! & Grattis.

Jenahbella
0

va duktig du har varit! grattis!
var faktiskt med om en väldigt liknande grej för två veckor sedan, 
så nu ska ja ta tag i mig själv.

[ErikSvensson]
0

Grymt jobbat SweGizmo! Skrattande