Nu ger jag upp Vv
Sedan nyår, alltså snart ett år, har jag gått ner 15 kg, vilket är jättebra.
Dom första 10 gick jag ner på 4 månader, med GI-metoden.
Tycker att den är jobbig, men den funkar!
Började sen på viktväktarna och har bara lyckats gå ner 5 kg på de 8 månaderna. 
Tycker egentligen bättre om metoden, man får äta allt, men det har väl blivit för mycket av det goda.
Så för mig är nog GI bättre. Då behöver jag inte ens tänka på att köpa hem nåt godis, som sen blir att jag stoppar i mig alldeles för mycket.
Så där kan det vara ju. Vi är alla olika när det gäller vilken mat vi mår bäst av och vilken viktminskningsmetod man fungerar bäst med. Själv passar Vv mig som hand i handske men det är jag det.
Välj den metod som passar dig och som du mår bäst av!
Lycka till!
Det är ju ändå inte dåligt att gå ner 5kg på 8 månader speciellt inte när de innefattar även sommaren(då de flesta går upp) men förstår att du vill tillbaka till den snabbare nedgången…men går det inte att kombinera VV med GI på något sätt då? Eller räknar du fortfarande GI?
Har inte fullkoll på varken GI eller VV men en tanke är ju att du tex äter de vanliga poängen med GI tänk och sen använder bonus poängen för lite extra gosaker under helgen…skulle det fungera?
Fundera över vad du mer gjorde annorlunda under de olika momenten. Det kanske också kan ge en fingervisning till varför det inte gick lika bra med VV som med GI. Sen kan det ju vara så att du nått en platå, där det helt enkelt var svårare att gå ner i vikt. Kanske behöver du öka träning och motion samtidigt?
Men vi är alla olika och vi fungerar olika med olika "dieter". Känner du att GI fungerade bättre, så kör på det. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Förstår inte varför du måste tänka på att köpa hem godis med VV men inte GI?

Man måste nog även lägga in i detta att när man tappat så pass mycket som tio kg är det ganska normalt att takten på viktminskningen minskar. hur många kilon har du kvar? Är det ett lågt antal kilo kvar kan du ha svaret där.
Lycka till förresten!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#4 Ja, det kan man ju fråga sig. Eftersom att jag har barn, så finns det ju godis hemma ibland och jag har väl helt enkelt för dålig karaktär för att kunna låta bli. Men när jag går på gi, så låter jag bli, eftersom jag annars förstör alltihopa för några dagar.
#5 Jag har ca 10 kg kvar. Men visst, du har nog rätt där, att det går långsammare nu.
En bra grej som min viktnedgång har bidragit till; jag har slutat snarka på nätterna.