Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 3027 ggr
Calmare
0

Viktväktarna börjar se ljuset...

Visst är det roligt när människor tar lärdom och utbildar sig. Karen Miller-Kovach, chefsforskaren vid viktväktarna international har numer kommit fram till att en kalori(exempelvis smör) inte är samma sak som en annan kalori(exempelvis kyckling).

Numer påverkar alltså typen av näring/energigivarna… dvs fett, protein och kolhydrater hur länge man är känner sig mätt…

Undrar om det blir lite förnyelse här inne med… hehe… Flört

Här är länken…

Bergspuman
0

Vad menar du med "förnyelse"…?

Inte tänker jag börja äta en massa smör och bacon bara för att de kalorierna skulle vara likvärdiga med kalorierna från kyckling eller kanske potatis. Människor fungerar ju olika bra med olika saker.

För egen del blir jag INTE mätt på enbart protein och orkar INTE träna med enbart protein/fettuppladdning. Kolhydrater är och förblir ett måste.

shintaida
0

Jag håller med Bergspuma till punkt och pricka!

// Shintaida

PatrikHagglund
0

Som det står i artikeln så har ProPoints redan funnits i Sverige/Europa i ett år. Det är i USA det är en nyhet. Glad

Men debatten kring kalorier-in/kalorier-ut kontra de olika makronutrienternas (eller andra kosthållningsaspekters) effekt på kroppen kommer att fortgå länge, eftersom folk i gemen har väldigt svårt att förstå skillnanden mellan samband och orsakssamband, och därmed inte kan greppa att båda synsätten kan vara giltiga och användbara samtidigt.

Ylva-Li
0

#3 Ja jag tänkte väl. ProPoints är ju det vi kör med. Vilket är ett helt nytt sätt att räkna ut pointsen på. Man tar in mycket mer än tidigare.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Hoppfull
0

Kanonbra! Detta har varit en av de saker jag verkligen varit ilsken på med VV. När jag första gången blev medlem så kunde man äta 6-7 rostade vita mackor för samma kalorimängd (pointsmängd) som en grov osötad rågbrödsmacka, självklart gav det tokiga signaler till överviktiga med olika typer av sockerproblem.

Det är väl fullkomligt självklart att en kalori från kyckling inte ger samma sorts energi som en kalori från vitt bröd… Bravo VV!!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

inisklo
0

Tungan ute…Jag säger bara,att ena dagen är det så och andra dagen si…typ alla vill tjäna pengar av oss…eller???Obestämd

Calmare
0

#6 Flertalet vill krama pengar/månadsavgifter ur dig medan andra är mer genuina och hjälper till gratis… Tungan ute

Så än finns det hopp… Flört

inisklo
0

Obestämd…genuina och hjälper till gratis…

Skrattande…hopp jaa vist så länge som man orkar andas…Flört

God Jul på DIG Calmare

Calmare
0

God jul på dig Inisklo! ;-)