Realistiskt
Hur mycket är en genomsnittlig viktminskning per månad?
Jag har slutat med godis som låg närmare eller över 1000 kcal per dag extra utöver maten som jag vräkte i mig.
Jag har även minskat ner på matportionerna.
Jag har även minskat ner på mitt tedrickandet som innehåller mjölk = kalorier.
Jag försöker att äta regelbundet.
Jag har även börjat motionera.
Vad kan jag förvänta mig av min viktminskning?
1 kg i veckan/4 kg i månaden är rimligt utan att svälta eller göra en maximal muskelförlust. Detta förutsätter dock att man har fett att ta, ju närmre sin målvikt man är desto mindre bör man gå ner/vecka.
Som kvinna tycker jag inte man någonsin ska gå under 1200 kcal och som man aldrig under 1500 kcal/dag.

För min egen del tycker jag att 2 kg i månaden är realistiskt. Det var mitt mål när jag började gå ner och nu har jag gått ner 18 kg.
>>>Malum domesticum<<<
Okej. Jag har nog en del fett att ta utav. ;)

Ibland går man ner lite fortare men då är det ju bara bonus. Men jag tror att man lessnar om man siktar för högt och det inte går så bra.
>>>Malum domesticum<<<
Jag tror att någonstans mellan 2-4 kg per månad är realistiskt. I början kan det gå fortare, sedan går det oftast långsammare.
Mmm det är nog så jag tänker med. Att det kanske går fortare i början och långsammare på slutet. Därför har jag valt ett slutdatum sommaren 2012. Men jag kanske kommer dit redan nästa jul. :D
Sätt upp delmål annars, det fungerar för de flesta. 5-10 kg brukar vara bra för folk med lite övervikt. Sedan kan man ha 90, 80, 70 kg m.m. som andra milstolpar. Även mått kan sporra. 
Jo jag har tagit varje 5 kg som delmål. :D