Hur inte köpa godis?
Stanna upp och fundera på vilka för/nackdelar du har av att äta den där godis/kakbiten. Det har jag börjat göra nu och mer eller mindre kapat bort all form av godis och kakor sen en tid tillbaka. Försök även äta mat som inte triggar sug efter en viss form av mat (detta får du prova dig fram med, det är högst individuellt). 
Det handlar i slutändan bara om vad du tänker och hur du hanterar tanken, men att stanna upp och fundera innan du gör något kan vara bra emellanåt!

Ät innan du handlar. Är man hungrig o sugen köper man skit.
Handla mer sällan. Storhandling är bättre o gå inte in i de "dåliga" godishylleområdena.
Jag tänker, intensivt "FINNS INTE". Jag har en inköpslista och betar metodiskt av den. Jag sätter igång med diverse uppgifter och projekt och distraherar mig.
Ibland badar jag eller byter lakan i sängen, det fungerar också som belöning och tröst om det är det jag behöver.
De gånger jag faller för frestelsen finns det oftast någon liten misshällighet under dagen bakom mig, eller jag är i dålig dagsform eller har sovit dåligt. Dvs. det beror på att jag inte är riktigt mig själv i något hänseende, och då är spärrarna lägre.
Jag köper godis åt sambon, men äter det inte själv. Tar ett päron om jag blir sugen. Suget betyder ju egentligen att man är hungrig, så äter man rätt under dagen skall man egentligen inte bli sugen. Och så tänker jag som Oprah en gång sa: När man känner suget kan man tänka att nu försvinner lite ifrån min rumpa =)
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se

Ät godis så du mår illa. Sen varje gång du ser godis så tänk på hur dåligt du mådde. :-)

jag har börjat äta kromtabletter, det tar bort socker suget. det hjälper faktiskt! 
Blunda och spring förbi hyllorna!!
#9 den metoden låter väldigt bra den me :)