Snabb hjälp?
Hejsan!
Jag och pojkvännen , eller ja, mest pojkvännen planerar en resa till Thailand i april/maj. Jag vill hemskt gärna följa med men jag har lagt på mig ca 15 kg de senaste 6 månaderna när jag varit skadad och sängliggandes/ingen motion alls.
För att jag ska trivas under resan och kunna bada utan ångares vill jag gärna gå ner dessa kilo!!
Hur ska jag göra det? Kommer jag hinna??
Har köpt mig ett gymkort och var där igår, en halvtimme. Jag kan inte springa ellergöra något väldigt ansträngande med mitt knä som inte är 100% än. Valde att cykla igår.
Det är framförallt magen, kärlekshandtagen och låren som jag vill ska bort, kvickt.
Jag är villig att göra allt, men jag behöver ett tydligt "schema" hur jag ska gå tillväga.
Jag skulle rekomendera Itrim.
Gå in och kolla på itrim.se och se om du har något center nära dig?
Jag började 8 november och har gått ner 13 kilo.
Punktförbränning som du verkar nämna med magen, kärlekshandtagen och låren funkar ju inte i praktiken. Det är hela kroppen som måste tränas.
Hoppas det går bra!
Värt att nämna är väl att jag inte kan äta shakes och sådan liknande. Provade det innan och fick verkligen inte ner skiten..
Måste ha riktigt mat, men vad är bra mat? Hur lägger man upp det dag för dag?
Jag vill helst göra något själv, inte betala massa pengar för att gå ner i vikt.
Man borde ju kunna få hjälp utan att blanda in pengar i det hela.

Jag rekommenderar gi. Behöver du hjälp så bli medlem på gi-viktkoll, kostar inte så mycket. Plus att det är den bästa maten du kan äta, inte en massa äckliga shakes.
Jag gick ner 10 kg på fyra månader och har precis börjat nu igen, har 10 kvar.
Lycka till!
Aha okej.. Ja men det är ju så, kalorier in-karlorier ut. Äter man mer än man gör av med så går man ju inte mer.
Har du viljan för shakes så funkar det. Är man inte inställd på att lägga ner tid och ork på det så funkar ju ingenting.
Jag har testat det förut, och just Itrims shake-period varar "bara" i tre veckor, och dom tre veckorna bara flög iväg. Sen är det 9 veckor med bars, frystorkad mat(faktiskt riktigt god) och smoothies. Jag gillar deras cirkelgym också..
Ät efter Itrims "handflate metod"
En handflata protein, och tre knytnävar frukt/grönt.
När du är viktstabil ska du äta en handflata protein och en knytnäve kolhydrater och två frukt/grönt.

Rekommenderar en veckoprenumeration på grönsakslåda (tex arstiderna.com). Du får en låda hemlevererad varje/varannan v o måste anstränga dig lite varje dag för att äta upp dem. Grönsakerna har superkvalitet, inget du hittar i affären. Fördelen blir att du äter nyttigt, har en långsiktig hållbar livsstilsändring, att du inte går till affären lika ofta o köper skitmat o att du går ner i vikt (om du inte äter skitmat till). Har kört dessa lådor (stora baslådan tex) i ett år nu o är mycket nöjd. Är värkligen motiverande för man vill värkligen äta upp alla fina grönsaker innan nästa låda kommer o därmed hinner man aldrig laga spagetti/pizza/skräpmat osv.