Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3997 ggr
[YlvaP]
0

Hur göra med sin andra hälft?

Jag har fått ett jättefint kost- och träningsprogram av Malin här på iFokus. Jag är verkligen superglad att hon vill hjälpa mig att gå ner i vikt och hon har verkligen lagt sin själ och tid i detta för att fixa det så bra som möjligt men genast är min man där och kommenterar det negativt. Han om någon borde ju hjälpa mig och inte stjälpa.

Vad gör man åt det? Han förstör ju för mig och han verkar inte vilja förstå att jag vill gå ner i vikt för jag vill inte vara så här fet som jag är nu.

niloss
0

Han borde verkligen stötta, det är superviktigt att ens sambo/partner finns där för en. Själv ska jag försöka få med mej min sambo efter nyår, körde vv 6 veckor innan jul med bra resultat så nu ska han föröka oxå då jag åter tar upp tråden där jag släppte den (älskar allt som har med julen att göra mat/godis mm) ville inte vara utan det. Hoppas på att det kommer att funka även för han. Lycka till.

[YlvaP]
0

Ja han skulle behöva gå ner lite i vikt han med. Visst är det tråkigt när dom skall stjälpa istället för att hjälpa.

niloss
0

Ja kommer du/ jag/nån annan på nåt bra knep så vore de fint om man fick reda på det, det räcker inte med lockelsen om att vi blir piggare o gladare, tror kanske i mitt fall att om han får känna på hur det känns o märker skillnaden så kanske det håller i sej, hoppas på det iaf.

Bergspuman
0

Så där har jag också haft det. Med min exman. Till sist förstod jag att det var någon blandning av rädsla, avundsjuka och svartsjuka. Om hans fru förvandlas, vad händer då? Då kanske hon blir jätteattraktiv för andra män, hjälp! Då kanske hon inte vill ha mig längre.

Avundsjuka för att han nog själv vet att han borde göra något han med, men inte orkar / kan / vill.

Vad man får göra, är att stänga öronen för det negativa och huta åt honom och säga JAG VILL INTE HÖRA DITT GNÄLL. Ty dig istället åt någon i din närhet som kan ge dig stödet du behöver!

Din man kommer troligen att ändra sig vartefter!

Han gillar bara inte förändringar som han själv inte varit med och styrt om, vilket är nog så mänskligt. Jag vill inte försvara hans attityd, bara förklara min teori. Min tro är att hans motstånd ger sig så småningom. Låt dig inte nedslås - kör på!

[YlvaP]
0

Tack allesammans.

Ja det kan nog vara så som du säger Bergspuma. Men det är inte lätt att slå bort det negativa heller men jag skall försöka.

nyborjare08
0

Den som står en närmast ska ju vara den som stöttar en i vått och torrt! Usch å blä för hans attityd!! Jag tror också att det kanske kan ha något med rädsla och avundsjuka att göra som Bergspuma skriver. Men det är ju en osäkerhet hos honom, och har inget med dig att göra!

Gör det helt klart för honom att du behöver stöttning och inte stjälpning. Att han hellre inte säger något alls än är negativ. Och sök dig som sagt hellre till de som peppar och stöttar.

[YlvaP]
0

Tack.  Jo jag har sagt det så vi får se hur han bemöter mig här efter.

AlbaStiffler
0

Tror åxå på Bergspumans teori. Han kanske skulle behöva hänga med i racet han med men inte känner att han kan starta nu eftersom du redan hunnit starta själv. Ta beslutet åt honom vetja: Fr o m nu ska du hjälpa mig o själv hänga med i racet. Sen serverar du honom din kost o tvingar med honom ut på träning. :)

Jag o min man racar i viktminskning, o det är skitbra. Skulle aldrig kunna hålla mig i skinnet om han satt bredvid o åt pizza jämt. Har påtok för dålig karaktär. Nackdelen är att min man inte hade lika mycket övervikt som mig varför han nått sin målvikt 10 kg innan min är nådd. Vi har båda droppat 10-15 kg på ett år o jag ska ner 7 till ca. Nu efter julfrossan har vi dock kört igång racet igen då han lagt på sig 3-4 kg senaste månaderna o jag inte nått målet än. Nu är målet 4 kg var tills 10 feb då vi åker till gran canaria. Började för två dar sen o har nu droppat ett kilo, känns bra!

[YlvaP]
0

Bra jobbat. Ja jag borde få med honom i racet men han handlar hem maten när han kommer på ledigt och för att jag skall äta min mat så måste jag köpa extra och det är det som han anser att det kostar. Han kan liksom inte tänka sig att äta min mat. :(

AlbaStiffler
0

Döööh, ja se karlar. Kan faktiskt säga att jag omvänt min man till grönsaksätande på ett år. Innan var det isbergsallad o gurka, tomat o majs som var ätbara grönsaker. Nu är det bara fänkål han knorrar över. Tror mest det beror på att vi får grönsakslådir hemkörda o kvaliten o smaken på dessa är som hemodlat, så t o m han blir förvånad. Han kommer då o då o yttrar "lukta på den här tomaten/citronen/xxx o jämför med affärens, det är jätteskillnad", och något sådant hade han aldrig yttrat för ett år sedan. Hehe. Fisk däremot har jag inte lyckats omvända honom att äta, work in progress…

[YlvaP]
0

Ja verkligen. Fisk äter han inte heller. Jag får nog börja med att skriva en inköpslista och sen laga maten själv så han inte planerar något annat.

Bergspuman
0

Mitt tips är att bli så skicklig på matlagning att han faktiskt inte märker att det är viktminskningsmat ha ha Glad

Jag serverar utan att blinka Viktväktaranpassad mat till min särbo när han är här. Han äter allt med god aptit.

[YlvaP]
0

Hihi jag får blir det. Skrattande