LCHF
Vill bara dela med mig av mina erfarenheter av LCHF som hjälpt mig att gå ner 16 kg på två månader och jag mår superbra! Aldrig hungrig och äter gott! Ryggen och musklerna är mjukare! Har aldrig provat något bättre! Det är mer än ett sätt att gå ner i vikt det är ett sätt att leva!
Kram Anna
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

Gå gärna in på Kolhydrter i Fokus, det är en LCHF sajt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#1 Jag är medlem där också! 
Medarbetare på Chihuahua
Anna Helga. Hur ser en dag ut för dig? Skriv gärna vad du äter och hur mycket.
Jag gick ner 10kg på 10 veckor första gången jag åt LCHF, men andra gången hände ingenting.
Jag gick också ner med LCHF 15 kg på 15 v. Varför slutade du Hera
Jag fuskade och sen tappade jag tråden.
lätt hänt, gick du upp alla tappade kilon igen då eller? Och äter du likadant med LCHF andra försöket som första ggn? Min erfarenhet är att man blir mer kolhydratkänslig efter ett tag på lågkolhydratkost. Jag kan inte äta mer än 10-15g kolhydrater/dag, då börjar jag öka i vikt på en gång tyvärr
Ja, jag gick upp allt och lite till.
Åt som jag gjorde första gången.
Jag räknade inte hur många gram kolhydrater jag åt per dag, utan åt ingenting som innehöll mer än 5g kolisar per 100g.
Oj vad jag äter en dag… Det är hemskt olika ska jag säga! En del dagar kommer jag på att jag glömt äta under hela dagen!
Men på ett ungefär då!
Frukost en kopp kaffe med mjölk
Lunch keso eller ägg på olika vis
Middag Kött, fisk, kyckling eller nåt sådant med kokta och råa grönsaker, ibland med sås ibland utan…
Kväll Te eller kaffe
Jag dricker massa mineralvatten hela dagarna och kaffe och te… Tar en bit mörk choklad ibland. Korv, oliver, avocado, tonfisk, Brieost, skinka, räkor… Allt möjligt som jag kommer över! hehe! Äter nästan hela tiden tycker jag och är aldrig hungrig!
Jag äter bara sådant med mindre än 5g Kolhydrat/100g, det är i stort sett det enda jag kollar på, sen struntar jag i hur mycket eller lite jag äter av olika saker egentligen, har inte tid med att krångla och räkna ut och kolla, så det passar mig utmärkt!
Tacos utan bröd och med egen kryddning är kanon! Vill jag lyxa till fikat tart jag vispgrädde på kaffet!
Det känns som omgivningen har mer roblem än jag med detta och tycker synd om mig och så vidare, jag tycker att jag har det superbra och kan äta gott och må bra och ändå gå ner i vikt!
Medarbetare på Chihuahua
#8 Du vet väl att frukost är dagens viktigaste mål ;)
Jag kör igång en gång till och testar att inte äta några kolisar alls. Lite e det klart jag får i mig, men ska undvika mjölk produkter också. Äta mest kött, fisk ,ägg och ovanjordsgrönsaker. Håll tummarna!
#9 Jag vet men jag KAN bara inte! 
Kör hårt nu och stort lycka till! Kom ihåg att mäta dig också för även om vikten står still emellanåt upplever jag att måtten minskar stadigt! 
Medarbetare på Chihuahua
#11 Tack för stödet :) HAr mätt mig nu. Så vi får se om det händer något hädanefter :)

Anna-Helga, jag är snart 50 år och har inte ätit frukost i hela mitt liv. Man klarar sig alldeles utmärkt utan. Jag är också LCHFare och äter man rejält på kvällen så är man oftast inte hungrig förrän framåt lunch nästa dag.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag jobbar ju natt också så ibland äter jag mer på natten än på dagen, men det verkar inte påverka eller! 
Medarbetare på Chihuahua
Bra jobbat!!
Man måste inte äta frukost, däremot bör man äta när man är hungrig… 
#15 Jag måste äta frukost, annars blir jag hängig.
#15 Men inte måste jag äta om jag inte är hungrig? 
Medarbetare på Chihuahua
#17 nej han skriver ju att man ska äta då man e hungrig

Jag äter frukost varje dag mellan 11.00 och 13.00. 
>>>Malum domesticum<<<
Hur går det? Här står det lite stilla, men det gör inget så länge jag inte går upp igen iaf! :p
Medarbetare på Chihuahua

#21 Hur menar du nu glömmer att äta vissa dagar?
Medarbetare på Chihuahua

#23 Hehe japp de dagarna lever jag på fläsket!
Nä men jag äter såpass varierat och ser till att jag får i mig av allt jag behöver och fettet gör att jag håller mig mätt länge… Tror verkligen inte det är någon fara för några briter. Dessutom går jag på regelbundna kontroller då jag tidigare haft perniciös anemi, men nu är mina blodvärden superbra! Även levervärdena som tidigare varit farligt dåliga är riktigt bra!
Medarbetare på Chihuahua
Det är ganska häftigt vad riktig mat gör med kroppen, min autoimmuna sjukdom har försvunnit. 

Medarbetare på Chihuahua