"Lördagsgodis"
Vad äter ni när alla andra äter sitt onyttiga godis?
Jag äter gurka, morot eller frysta bär. :)
Ibland liite dipp med, för att lyxa till det lite.
Fråga dig själv om du måste 'socialäta'? Det är ett av vår tids största problem (framförallt den svenska fikan..) när det gäller vikt. Annars räcker det gott att äta dig mätt när du äter din mat och skippa "tv-ätandet".
Jag "socialäter" aldrig. Haha. Jag äter aldrig med andra människor, så det är inte det som är "problemet".
Nu har jag klarat mig utan att äta något framför tvn, men ibland om man kanske har en mindre bra dag vill jag ha bättre alternativ än att käka upp en glassbytta själv. :D

Jag äter enligt vv o ser alltid till att ha utrymme för lite tvätande på fre o lör, jag har stor familj o de mysäter alltid nånting så då VILL jag oxå göra de…….det kanske är en ful ovana som man lagt sej till med, men kan man räkna in det i det vardagliga så……
Lite så känner jag med, att jag vill inte sitta helt ensam, haha.

#4 ja de e svårare om de andra sitter o mumsar på nånting, jag äter popcorn eller frukt och cola light är ett måste på helgen, förut drack vi varje dag så att bara dricka på helgen är en prestation för oss.
På vardagarna så sparar jag alltid pp så jag kan ta kvällsfika.
Ah okej :)
Jag brukar sällan äta något när andra gör det, men det är väl att jag inte ALLTID vill vara ensam, och speciellt kanske om man haft en dålig dag. Kanske en väldigt dålig vana, men den kanske också försvinner tillslut… :)

Jag unnar mig oxå alltid att äta något jag är sugen på en dag/vecka, dock inte godis (bara för att jag inte tycker om godis) men det stannar vid en dag och då fungerar det utmärkt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.