Mitt eget lilla Triathlon
Som många vet, så är jag fortfarande sjuk. Utredningar pågår.
Så min sambo ville inte att jag skulle gå ut och gå och bli nedkyld ovanpå allt. Tillika, att om jag blev trött, hade jag kanske långt hem.
Så i onsdags körde vi och köpte ett elektriskt promenadband.
Så nu har jag promenadband, motionscykel och vibrationsplatta.
Ja, jag har ju pilatesboll, gummiband och tyngder med.
Men jag har börjat med mitt eget Triathlon.
Den består i att jag går - just nu - medelsnabbt i 30 minuter, sen cykling med "backar" i 30 minuter och så avslutar jag med 15 minuter på vibrationsplattan.
Det känns härligt! Förutom att tempen går upp till 39 grader. Men det tar jag. Jag är ju inne och hemma! Och jag har telefonerna med mig om något skulle hända.
Det är jättekul att ha ett eget litet gym hemma! Inga ursäkter att inte kunna träna mer.
Fler som gör som jag?
Nä jag gör bara en sak per dag. Hur långt har du kommit i utredningen?
Jag vet faktiskt inte. för det är nya "idéer" om vad det kan vara varje gång.
Sista budet är att dom antagligen ska lägga blockader mellan varje revben på vänster sida. Får se hur det blir med det. Väntar just nu på att VC-läkaren ska ringa under dagen.
Men febern vet INGEN var den kommer ifrån! Dom undviker den frågan. men idag ska det minsann bli andra bullar OM läkaren ringer!
Men nu när jag har ett eget "gym" hemma, behöver jag inte tänka på var jag kan vila någonstans. Nu är det bara att avsluta, ta mediciner och lägga sig.
Och sen jag blev sjuk i augusti, så har jag gått UPP 11 kilo! Ändå har jag inte ätit som en galning.
Så jag måste banta, samtidigt som jag är sjuk. Annars kommer jag att sitta här hemma som en jätteblobb!
Men skam den som ger sig!
Och man måste vara väldigt frisk för att orka vara sjuk. Tänker då på att få läkare att LYSSNA mer än med bara stetoskopet.
Hmm vad trist att dom inte lyssnar. Håller tummarna på att du får något svar snart. Och lycka till med ditt eget gymmande.
Oh vad härligt!
Jag vill med ha ett promenadband! :)
Det är himmelriket att ha ett promenadband!
Jag motionerar varje förmiddag nu. Och det är KUL!
Jag har inte kollat vågen, för jag vill njuta av att jag VERKLIGEN motionerar nu för tiden. Men i morgon bitti ska jag göra det, innan jag går ner till mitt "gym".
Febern vet fortfarande inte läkarna var den kommer från. Men jag har googlat lite om stressfeber/feberstress. Det kan man visst ha. Kanske är det viktstressen som framkallat febern?
Och så kan man få feber av psoriasisartrit.
Men det JÄTTEMÄRKLIGA är, att när jag tränat färdigt. Så efter ca 1 ½ timma börjar jag att frysa som fanken! Som om någon slängt ut mig i snön naken!
I går tog jag tempen under en sådan frossaperiod.
Hör och häpna!! Jag hade bara 37,1 i temp!
Men den steg igen till på kvällen. Då låg den på 38,1 som vanligt.
Ska ta morgon- och kvällstemp i en vecka och sen lämna in till läkaren. Det var hans önskemål.
Tjingeling!
Jag förstår det, himla skönt att slippa gå ut i kylan med…
Så tror jag mycket väl att det kan vara! Jag får väldigt ofta feber av den anledningen (inte just vikt, utan att jag tyvärr stressar alldeles för mycket).
Himla skumt det där, hoppas dom hittar vad det kan vara!

Så härligt att höra att du hittat något som gör dig glad och lycklig mitt i allt stök och bök kring din fysik!
Sköt om dig!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#7 Hoppfull
Jo, det var härligt så länge det varade!
Nu har jag fått ett smygande ryggskott. Dvs att jag känt av att det skulle komma snart. Och i dag kom det!
Kan inte ens klä på mig, så jag får leva i pyjamasen!
Nu är det bara att vänta på att den skiten ska läkas.
Aldrig får man vara glad länge! 

Ajajajaj, du kanske gick ut lite väl hårt i glädjen av att kunna röra dig igen? Har gjort så själv ibland och fått riktiga bakslag!
Ta hand om dig och ryggen nu!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.