lågkalori, trött
Har börjat på en lågkaloridiet. Problemet är inte hunger och att låta bli att äta egentligen, bara det att jag blir så fruktansvärt trött!
Helt orkeslös, blir nästan lite rädd.
HUr många kalorier äter du om dagen?
Du bör inte äta under 1300kcal om dagen även på en extremdiet, annars tar kroppen skada och tror att den svälter.
Svält, så kallade lågkaloridieter är inte bra! 

Menar du lågkalori eller lågkolhydratdiet?
Ger man kroppen för lite energi (kalorier) så blir det trött, det går nog tyvärr inte att komma ifrån.Det är kroppens sätt att göra omprioriteringar när den får för lite energi. Vissa saker måste funka, som fysiska funktioner och då får annat stå tillbaka.
Frågan är om du hör till den kategorin som måste svälta (som jag) för att gå ner, eller om det finns lindrigare och mer skonsamma sätt för dig att tappa vikt på?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det är bara ett par kilo till som ska bort så har svårt att tappa dem med "sund bantning". Ligger väl lite väl lågt egentligen kanske, oroar mig lite för musklerna…
Medveten om problemen och det är ingen långvarig kur.
Men undrar mest vad folk har för knep, man blir ju ofta trött om man ska dra ner på maten…

Jag försöker äta massor av grönsaker för att få i sig energi, det fungerar hyfsat tycker jag.
Lycka till!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Koffein fungerar för mig när jag måste hålla igång under en kortare period men det är knappast kul att vara beroende av. :-P