Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 6116 ggr
Merc
0

Hälsosamt schema för viktminskning

Halloj allihop!

Mercedes heter jag och är 164 cm kort och väger 62 kg. Har varit på hälsokontroll och bad samtidigt om lite råd. Så en läkare har understrykit det jag befarat:

- Jag har bukfett som måste väck. Ser lite ni vet "jag är i tredje månaden" ut.

- Muskler = nada. Sjukgymnasten skall lägga upp schema för att bygga nack och rygg muskulaturen i och med att jag börjat få problem pga detta.

- Kondition = hehe .. Slutade röka för 3 dagar sedan och motionen just nu har varit promenad á 10 000 - 24 000 steg om dagen i rask takt. Pilates ett pass.

Vad jag ber er om nu är att jag skulle vilja ha hjälp (efter otaliga timmars letande i vm-djungeln ..) med råd kring hur jag lägger upp ett matschema och små råd som kan hjälpa mig att minska kring buken (egentligen bara där jag har hull) och ja, komma i form alltså!

Tacksam för hjälp!

Merc
0

Glömde detta också .. So far:
- Ett stort glas vatten med pressad citron i på morgonen.
- Sömn 8 timmar, varken mer eller mindre.
- Stegräknare med målet minst 13 000 steg/dag
- "Viktkontroll"-brustabletter som ökar förbränning och minskar sötsug (fungerar sjukt bra på mig!!)
- Gymkort införskaffas när jag fått råd om träning ..
- MKT sällan äter jag enstaka godisar & chips
- Fullkornsprodukter. (bröd, pasta osv)

Mja typ det i korthet …. Sounds good? Glad

niloss
0

#1 när man löser ett gymkort brukar det alltid ingå en genomgång o instruktion av gymmets maskiner då brukar man få hjälp med lämpligt träningsprogram, så var de för mej iaf. Lycka till

[Thesoulforged]
0

Tycker att det låter bra, dock så skulle jag råda dig att byta ut godiset med nötter, frukt eller mörk choklad.. sånt kan man unna sig oftare och det krävs mindre mängder för att man ska känna sig nöjd.