Herbalife?
Finns här fler som kör herbalife? Jag startade i dag och tänkte att det kunde vara roligt att höra hur det går för andra, få tips och idéer osv. :)
(Hoppas att tråden hålls ren från diverse åsikter om produkterna.)
Håller inte på med herbalife men är nyfiken på hur det fungerar så jag ska med nöje följa tråden. Är det dyrt??
Ja, det är dyrt, det vore lögn att hävda något annat. Men jag måste säga att än så länge känns det riktigt bra! Jag mår oförskämt bra, känner mig mätt och belåten med mer energi än jag haft på länge!
Har hittills aldrig lyckats få i mig andra shakes som naturdiet, cambridge, nutrilette osv, men detta går riktigt bra, men så är det ju inte heller samma svältkoncept. Gillar att man kan blanda med yoghurt och frukt/bär. Då kan man genast variera shakesen på alla möjliga vis och piffa till det lite :) Och man kan äta lite smått och gott (tex bars, morötter, skinka) till också så man ändå får tugga och förstås den vanliga maten (-kolhydrater) till middagen (eller lunch om man hellre vill).
Uppdaterar lite och berättar att jag nu tappat 18,6kg. Herbalife passar mig alldeles ypperligt, jag mår fantastiskt bra, mycket piggare och har mer energi än innan start och den dagliga huvudvärken har varit puts väck redan från start!
Fortfarande ingen fler som äter herbalife här?
Jag har ätit och sålt själv. Gillade smaken och konsistenten. Det blev för dyrt för mig så jag slutade med det. Ja visst är det dyrt och har man dålig med pengar så har man.

Hej. Vad kul att läsa om människor som är nöjda med Herbalife. Jag jobbar som wellnesscoach för dom (oberoende distributör)
Tänkte bara säga att ni får gärna gå in och titta på min hemsida, finns även recept, dock inte många än, men supergoda!
Vill även tillägga att om man räknar ut vad en måltid kostar, då ingår Formula 1 shaken, proteinpulvret, fiber och örttabletterna och multivitamintabletterna, så kostar varje måltid ca 29 kr. Självklart får man lägga på frukten eller bären man blandar i, men jag kan garantera att det hamnar under 40 kr per måltid, och jämför man då med en "nyttig" sallad på ett fik så är det ganska billigt, men framförallt som ni själva skriver, man blir så pigg och full av energi! Och man går ner i vikt!
Tror på er som har bestämt er, med eller utan Herbalife! Det viktigaste är att man lyckas och mår bra under vägens gång och efter! =)
Med Vänliga Hälsningar
Camilla
#4 Jag har tidigare provat andra liknande produkter men aldrig klarat av smaken eller konsistensen på dom. Herbalife tycker jag helt ärligt är rent gott! :)
#5 Ska absolut kika in på din hemsida :)
Jag känner själv att det får kosta vad det kosta vill för Herbalife ger mig så mycket, inte bara viktnedgång! Och som du säger, jämför man med att köpa sig lunch tex så är det ju inte dyrt. Här hemma handlas det bra mycket mindre vanlig mat, det går mycket mindre ris/pasta/potatis, bröd, smör osv eftersom jag inte äter det alls längre. Jag har alltid ätit alla måltider tidigare, bara ätit fel saker så det har ju kostat det också.
Tycker personligen herbalife är för dyrt och man kan komma under 5 kronor med ett vanligt proteinpulver som har en bra sammansättning + en sked mivitotal för att få i sig vitaminerna. Med tanke på vad man får energi/vitamin/mineralmässigt så är det fruktansvärt dyrt med HL (förutsatt att man har kunskapen att sätta ihop ett eget måltidspaket som har allt..)

Kul att du är så nöjd ZerosMatte! =) Har du några frågor är du välkommen att kontakta mig!
ErikS, jag tänker absolut inte sitta och kritisera andra produkter, man får tycka vad man själv tycker, utan att få kritik. Så tycker du att det är för dyrt så kanske det är det för dig. Då kan jag bara säga att jag tycker det är synd, då det är så pass bra produkter och så pass stor forskning bakom detta att det är ren fakta hur bra dessa produkter är. Men känner du att det inte är något för dig och hellre tar andra produkter så önskar jag dig självklart lycka till! =)
Mvh Camilla
Jag undrar vad som är så bra utav innehållet i t.ex. HL Formula 1:
Sojaproteinisolat, Fruktos, Sojalecitin, Sojabönsolja, förtjockningsmedel (guarkärnmjöl, cellulosa, karragenan, xantangummi), aromer, kalciumcitrat, fruktooligosackarider, havrefiber, majskli, mjölkprotein, klumpförebyggande medel (kiseldioxid), glukos, färgämne (rödbetsextrakt), kaliumfosfat, magnesiumoxid, rapsolja, L-askorbinsyra, järnfumarat, citruspektin, honungspulver, DL-alfatokoferylacetat, nikotinamid, persilja, papayafrukt, zinkoxid, kopparglukonat, retinylpalmitat, kalcium-D-pantotenat, kolekalciferol, antioxidationsmedel (DL-alfa-tokoferol, L_askorbyl-6-palmitat), pyridoxinhydroklorid, cyanokobalamin, mangankarbonat, riboflavin, tiaminhydroklorid, pteroylmonoglutaminsyra, kaliumjodid, natriumselenit, D-biotin
Soja generellt är inte bra, sedan är sojaprotein bland det billigaste proteinet om jag inte minns fel. Fruktos är absolut den sämsta kolhydratkällan (förutsatt att du inte äter lite av det i form av frukt.. att äta det rent i form av juice eller pulver är dåligt..). Sojalectin, ingrediens som används i billig choklad (äkta har det inte..)
Jag förstår inte varför man tar ut 29 spänn för den där mixen, det gör jag inte. Men hade jag sålt den så visst hade det varit skönt att tjäna pengar på det.
Har en kompis som säljer det där och för att ens komma upp i RDI av vitaminer så måste man ta 4-5 shakes om jag inte är helt fel ute.. finns inte mycket att läsa på nätet då typ ingen skriver ut det exakta innehållet i HL.
Editering. Såg visst att #0 inte ville ha inlägg som dessa, ber om ursäkt och drar mig bort ifrån den här tråden.. 
#8 Det tackar jag för. Vill bara tillägga att man ju också äter vanlig mat. Jag äter middag hemma med familjen och äter dessutom två mellanmål varje dag, ibland blir de till och med tre så man får ju i sig en hel del till förutom shakes. Tre shaker per dag tar jag.

ErikS för det första måste jag understryka att du är helt fel ute när det handlar om att tjäna pengar på "den där mixen"
Skillnaden mellan Herbalife och andra företag med liknande produkter är att på Herbalife är det endast personlig försäljning, vi bryr oss om kunderna, vi vill veta att det ger resultat och att kunden är nöjd, därav har vi en regelbunden kontakt med våra kunder en gång i veckan och kunden kan ringa utöver det för att rådfråga om recept, träningstips, om han/hon behöver någon att prata med en stund om det känns tungt i träningen eller bara behöver bli peppad.
För det andra kan man fråga sig varför Herbalife är så stort runt om i världen och sponsrar bl.a LA Galaxy mf av världens idrottsstjärnor, om detta inte hade funkat, varför skulle då dessa människor i den absoluta eliten i idrott äta våra produkter?…
För det tredje, vi har några av de bästa forskarna i världen inom detta bakom oss, bl.a Louis Ignarrio, Nobelpristagare i medicin 1998 och framstående professor vid UCLA School of medicine.
Om inte dessa faktorer är bra nog för att man ska veta att en produkt fungerar och är bra, då vet jag inte.
Jag vill dess utom understryka att under de två år jag gick arbetslös var jag på en hel del provjobb som telefonförsäljare där dom rent av ljög kunden rakt i örat, max 10 minuter efter jag fått bevittna det tackade jag för mig och gick. Jag är ingen människa som ens kan göra något jag inte tror på. Hade jag inte vetat hur bra dessa produkter är hade jag inte kunnat sälja dom heller. Är det något jag inte tror på och vet att det funkar, då blir det bara pannkaka av allt, förmodligen därför jag inte lyckats behålla ett jobb innan så länge…
Vem som helst kan "sälja sig" för pengar.
Tala gärna om för mig hur fruktos som kolhydratkälla kan vara så bra? Visst är en shake inte mycket kcal-mässigt men om du skulle äta säg 2-3000 kcal ifrån formula 1 så skulle din lever må skitdåligt. Detta händer inte med t.ex. glukos i samma mängd.
Sedan tycker jag det är vedevärdigt att vem som helst kan börja sälja HL och leka näringsfysiolog hursomhelst. Lika illa som att gå en PT-kurs på två veckor för att sedan kalla sig PT (även om man aldrig satt sin fot på ett gym förut..)
Lite läsning på området.
The Dubious Promotion of Herbalife's Niteworks
The Bottom Line
Niteworks is being promoted as a powerful preventive against cardiovascular disease even though, as far as I know, the product has never been studied in humans. Nobel Prize winner Louis Ignarro, Ph.D, who has a substantial financial interest in the matter, is using his prestige to facilitate the sales process. Although research into nitric oxide may lead to some practical use of arginine supplementation, it seems unlikely to result in "no more heart disease." Meanwhile, I believe it is foolish to spend $90 a month for a product that is overpriced, has no proven value, and might even be harmful.
Fructose: Sweet, But Dangerous
What is fructose?
Fructose is a monosaccharide (simple sugar), which the body can use for energy. Because it does not cause blood sugar rise tremendously (has a low glycemic index), it was once thought that fructose was a good substitute for sucrose (table sugar). However, the American Diabetes Association and nutritional experts have changed their minds about this.
Is fructose bad for me?
A small amount of fructose, such as the amount found in most vegetables and fruits, is not a bad thing. In fact, there is evidence that a little bit may help your body process glucose properly. However, consuming too much fructose at once seems to overwhelm the body's capacity to process it. The diets of our ancestors contained only very small amounts of fructose. These days, estimates are that about 10% of the modern diet comes from fructose.
What happens if I consume too much fructose?
Most of the carbohydrates we eat are made up of chains of glucose. When glucose enters the bloodstream, the body releases insulin to help regulate it. Fructose, on the other hand, is processed in the liver. To greatly simplify the situation: When too much fructose enters the liver, the liver can't process it all fast enough for the body to use as sugar. Instead, it starts making fats from the fructose and sending them off into the bloodstream as triglycerides.
Why is this bad?
This is potentially bad for at least three reasons:
* High blood triglycerides are a risk factor for heart disease.
* Fructose ends up circumventing the normal appetite signaling system, so appetite-regulating hormones aren't triggered--and you're left feeling unsatisfied. This is probably at least part of the reason why excess fructose consumption is associated with weight gain.
* There is growing evidence that excess fructose consumption may facilitate insulin resistance, and eventually type 2 diabetes. However, some of this effect may be from chemicals in soda which reacts with the high fructose corn syrup.

Tråkit att du är så negativ till detta men kul att du hittat något som du trivs med! I slutändan är det från person till person.
Ha det bra Erik. Uppskattar om du låter bli att svara på mina forumsinlägg så länge du är negativ. Jag försöker inte trycka på människor detta utan dom får komma till mig om dom är intresserade och är dom det är dom förmodligen positiva, och det så sånna männoskor jag vill ha o göra med! =) Glada och positiva!
Lycka till med allt! =) =)
Skulle iofs hellre uppskatta en diskussion men om du inte vill bemöta mina inlägg så gör du som du vill.
Jag är inte ute efter dig som person på något sätt utan jag ogillar Herbalife och dess marknadsföring, och om jag missat något så får du mer än gärna upplysa mig om detta.
Jag är givetvis kritisk mot allt som har med LCHF att göra och jag håller sällan med många där utan har mina egna tankar och teorier kring det mesta. Genom att vara kritisk och inte köpa saker rakt av gör att vi utvecklas som människor. I övrigt så klassar jag mig själv som en glad och positiv person även om jag vågar ifrågasätta. 
Eftersom du ber mig sluta klaga så skall jag göra det i denna tråd, ha det bra själv och lycka till med allt! 

#14 Instämmer med dig Erik! Och självklart ska vi vara kritiska, hur skulle det annars se ut?!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Hej, jag och min sambo har precis (idag) börjat med Herbalife. Hoppas på det bästa nu och för första gången så smakar allt gott :)
Hejsan ny medlem här idag och har med idag börjat med herbalife .
Tänkte höra du skrev att du åt middag som vanligt och 2 mellan mål och 3 shaker vad åt du för mellan mål och var de vilken middag som helst vill även gratulera du har ju gått ner jätte mycket på kort tid mvh Marina
Såg tråden och vart lite intresserad! :)
Har aldrig testat på någon bantingsmetod tidigare, så jag undrar hur man "använder" herbalife? Kanske en jätteidiotisk fråga :P
Och gör du något annat än att använda herbalife, tränar och sånt? Och vad är det för slags träning du gör isåfall? :)
Med Herbalife så är det shaker som man byter ut en eller två måltider mot en shake. Det räknas ut hur mkt protein du skall äta. Sen finns det tabletter som hjälper till att förbränna och hjälpa till med viktminskningen. Men dessa tabletter är inget måste. Sen finns det proteinbars att köpa till. Det finns som sagt en hel del att köpa till.
#17 Jag äter allt möjligt till mellanmål, kyckling, kött av olika slag, tonfisk, ägg, skinka, keso, nötter osv :)
Till middag äter jag vanlig mat som sagt, tar bara bort ris, pasta och potatis och ersätter med ordentligt med grönsaker, oftast stekta. Men jag äter sås till maten och jag äter grytor på grädde osv. Korv har vi börjat köpa med hög köttprocent kring 70%. Mycket godare tycker till och med vår kräsna dotter :)
#18 Du byter ut en eller flera måltider mot en proteinshake. Pulver (i olika smaker) som du blandar med mjölk eller naturell yoghurt och frukt eller bär om man vill. I regel äter man åtminstone en måltid vanlig mat. Däremot ska man inte riktigt se det som en bantningsmetod. Det finns oerhört många som äter herbalife enbart för att må bättre, eller rentav för att gå upp i vikt. Och precis som med allt annat måste du i grund och botten lära dig att "äta rätt", vad som fungerar för dig, annars kommer du ju naturligtvis att gå upp allt igenom om du sedan börjar äta som innan. Vilket också gäller för allt, även viktväktarna osv.
Hittills har jag inte tränat just någonting men startade i gång med träning för en vecka sen och det känns jättebra :)