Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 4853 ggr
Almie
0

Min viktminskning (förhoppningsvis)

Jag tänkte att jag också skulle starta en tråd här, så det blir en extra sporre att komma igång och göra bra ifrån mig!

Jag började denna vecka med en vikt på 67 kg (och jag är 160 cm).
Mitt slutgiltiga mål är nog 58 kg (tror jag, det får vi se sedan om jag trivs i vikten, då blir mitt BMI 22,7).
Och mitt delmål är 60 kg. Till den 28:e februari ska jag helst ha nått mitt delmål. Det är över sju hela veckor dit, så det borde jag klara av.

Det jag ska göra för att nå min målvikt är:
- Sluta äta för mycket, bara för att "det är gott" eller "jag är uttråkad" (istället försöka att ha citronvatten klart så jag kan dricka det för att få stopp på suget, eller äta morötter)
- Äta godis/kakor/osv max en gång i veckan, och då i begränsad mängd
- Byta ut det vanliga godisätande emot frystbär och frukt
- Börja träna! Jag har som mål att varje vecka ha gjort MINST 100 armhävningar, 100 rygglyft, 100 situps och 100 knäböj.
- Gå promenader varje dag, minst en. Och är det skitväder och jag verkligen inte orkar, så ska jag minst gå runt kvarteret istället för att sitta inne. Någonting är bättre än ingenting.

Almie
0

**Vecka 1.
**

Vågen står på 65,4. Alltså jag har gått ner drygt 1,6 kg! Kanske är lite vatten inräknat i det, så vi får se hur det är nästa vecka. :)

Almie
0

Måste uppdatera lite nu! Är nu inne på andra veckan, och jag tycker att det går riktigt bra än så länge. Tränar mer än vanligt, och äter mindre portioner än vanligt, och är inte överdrivet hungrig heller. Jag försöker att äta fem gånger per dag också (små små måltider, istället för en eller två stora… Jisses så man har levt!)

Har slutat med det här "vanliga".. Så som "jag tar alltid tre mackor på morgonen" och gör det av ren vana. Nu tar jag en macka med massvis av sallad på, och sen har jag inget behov av att äta mer. Helt underbart.

Almie
0

Igår köpte jag även hem massa morötter ifall suger sätter in (och att äta som ett litet mellanmål ibland tänkte jag). Ägg och massa andra grönsaker köpte jag med. Känns riktigt bra nu!
Känns som om jag redan känner mig piggare, är det möjligt?

[YlvaP]
0

Heja på dig. :D

Fridaaaa
0

bra för dej :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Starlit
0

Du får det att låta så lätt… :) Grattis!

Almie
0

#6 Just nu ska jag erkänna känns det oförskämt lätt! Men det svåra kommer nog till mig med, tyvärr. Haha.

Imorn är det dags för vägning och mätning!

Hoppfull
0

Pepp pepp och lycka till Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Almie
0

Vecka 2

Vikt: 64,2 (67)
Midjemått: 73 (74)
Stuss: 92 (94)

(Startmått och vikt inom parantes)

Så enligt det här ska jag ha gått ner 2,8 kg på lite drygt två veckor? Jisses. Kanske lite för fort fram… Men det är ju inte så mycket mer än ett kilo i veckan iallafall, så det är kanske ingen fara. Och det är säkert lite vatten inräknat i det där.

Glad är jag iaf! :D

[YlvaP]
0

Bravor andra vecka

Almie
0

Jag måste få skriva av mig lite bara, känner att jag är så glad!

I vanliga fall så brukade jag ta 3 - 4 rostade mackor såhär dags på kvällen, även om jag inte behövde. Och innan dess ätit massvis med chips och choklad för att det är fredag.

Idag åt jag en liiten morot och några gurkskivor som fredagssnacks, och nu för att jag blev hungrig så tog jag ett grovt knäckebröd med gurka på, en apelsinklyfta och en äppelklyfta.

Det är sådan skillnad, och jag mår så BRA. Jag är sällan hungrig utöver mina utsatta mål, och väldigt sällan sugen äta något "bara för att äta".
Woho!

Almie
0

Den här veckan har jag varit suuuuperdålig. Hoppas jag inte har gått upp iaf :(

Fridaaaa
0

har gått ner ca 1 kg på 2 veckor, utan träning:) Hoppas att det blir ännu bättre när jag börjar gå mer:D

Almie
0

Ah :)

Jag har gått mer än en timme varje dag, så liite kanske det har hänt. Får hoppas på det, vägning imorgon :)

Almie
0

Vecka 3

Har gått upp 100 gram, och måtten står still… Men jag har varit riktigt dåliig den här veckan, så det är inget konstigt.
Har bara gått promenader (men ska träna i helgen), ätit glass och ätit pizza en dag. Skäms

Bergspuman
0

Ska man gå ner typ 10 kg eller mer, får man se viktminskningen långsiktigt. Jag har gått ner 12,8 kg på ca 4,5 månad. Alla veckor har inte varit en dans på rosor. Flera veckor har jag haft plus. Men det är resultaten på lång sikt, som är det viktiga!

Man måste dessutom ha en bra tillvaro under tiden för viktminskningen. Den får inte vara en plåga, då lägger man av. Och det får inte vara för tråkigt, då lägger man också av.

brunette
0

vrf inte sluta att äta godis och kakor helt?lättare då elr?

Almie
0

Jag försöker att få det till "sällan" innan jag tar bort det helt. Har en sambo som är sötsaksgalen… Och än är jag inte tillräckligt stark att stå emot, haha!

Almie
0

Åååh… Jag märker att jag har börjat ge upp. Redan. Fasen också, inte nu igen. JAG SKA KLARA DET!

Bara för att man får en motgång så ska man ju inte ge upp helt, eller hur? *bankar in i huvudet*

Fridaaaa
0

#19 Nej man ska inte ge upp! Bara att kämpa :D

Bergspuman
0

#19 Inte ge upp! Häng i!

Du ska veta det, att jag hade en platå nu under hela december månad som varade 2 veckor in i januari - innan den äntligen släppte. Då rasade 2,4 kg bara POFF.

Om du har dagar när det är svårt att låta bli att stoppa i sig onyttigheter, lägg in lite extra motion då istället för då kommer du inte att gå upp lika mycket. En till effekt är att motionen med automatik får dig att vilja äta bättre. Det är som om kroppen kräver det, för att orka genomföra ansträngningarna.

[YlvaP]
0

Nej ge inte upp. Kämpa det är bara i början som det är svårt. Det tar flera veckor att komma över tröskeln.