Att komma igång.
Hejhej.
Jag är ca. 148cm lång oc väger runt 45 kg.
Nu har jag bestämt mig för att utmana mig själv och gå ner något kg. Men jag vet inte hur jag ska börja.
Jag äter ganska nyttigt.
Något jag har kommit fram till är:
* Bara äta godis, chips, dricka dricka en dag i veckan, max.
* Äta mindre.
* Promenera varje dag.
Har ni något annat tips? 
Hur gammal är du?
Du har ett BMI på 20,5 så du behöver inte alls gå ner i vikt!
Bara behålla vikten.
Att dra ner på godis är väl aldrig fel, men absolut inte äta mindre mat. Finns ingen anledning i världen för dig. Motionera däremot gärna. Det är skönt, inte bara för kroppen, utan för huvudet också. :)
Du behöver ju inte alls gå ner i vikt! du väger ju som du ska!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hur gammal är du? 

Jag tycker dom punkterna du tar upp verkar jättebra för att gå ner nåt extra kilo! :) var försiktig bara så du inte gå ner för mycket!
Vi andra här kan inte säga något om hennes vikt eller hur hon ska göra. Alla har vi våran ideal vikt och vad vi trivs bäst i. Varje sig de är nödvändigt eller ej att gå ner inför andras ögon.
Något du kan tänka på och fråga dig själv Julia-saga är ifall de är att du vill bli mer fit egentligen. Börja och träna lite styrka blandat med kondition och ät rätt så är det väldigt hälsosamt samtidigt som du kommer gå ner lite och få en vältränad och fit kropp :)
Lycka till! :)
#5 Jo men risken är att hon bli sjuk istället!
Jag är 14 :)
Dock så vill jag gå ner lite, ser självklart till att det inte blir för mycket. Lite muskler skulle inte heller sitta fel!
Eller ja, om jag ska vara petig, snart fjorton.
#7 varför gå ner i vikt när du inte behöver?
Du kan väl sätta igång med någon idrott som du tycker verkar rolig!
T ex karate, kendo, simning, ridning, gympa, paddling, aerobics, tennis, friidrott, cheerleading, något du känner dig lockad av!
Då får du muskler och lär dig behärska kroppen.

6# eftersom hon vänder sig hit om råd och att hennes egna tips enbart är hälsosamma får man ju tro på de hon säger att hon bara vill gå ner ett par kilo. Sen är det upp till hennes nära och kära att se till att de inte går överstyr.

Och vi kan inte avgöra om hon behöver de eller ej.
Jag är inte överviktig och ingen har ens påstått att jag behöver gå ner i vikt alls! Men jag håller på nu och ska ner 15 kilo, folk gapar!
Men går jag ner dessa kilo väger jag 60 på 172 cm.
Vi vet inte hur denna tjejen ser ut. Hon har kanske lite på magen hon vill bli av med?
Är väl super att hon går hit om råd då ist för att börja svälta eller gå på ohälsosamma dieter eller liknande?
#9 För att jag inte är nöjd med min kropp. Och då vill jag göra något åt det. Jag själv tycker att jag behöver det.
Jag skulle i ditt läge inte mixtra med kost, utan se till att undvika godis, chips, läsk och så vidare. Sedan är motion viktigt både rent allmänt och när man vill piffa till utseendet. 
Ett sunt tänkande är aldrig fel, men banta ska man inte göra innan kroppen har vuxit färdigt om det ej är på läkares inrådan. Man kan skada kroppen annars.
#14 Tack för svar, då tänker vi likadant. Jag pratar inte om 10 kg, utan kanske om typ 2-3.. 
#15 Det klarar du galant med motion
Sen skulle jag inte stirra på kilona heller, utan man kan ju gå upp av att träna, men man blir av med fett och bygger muskler som ger en slankare och finare figur i stället. Det är aldrig fel 
Powerwalk är ett effektivt och bekvämt sätt som jag kör ibland.
Du får se upp dock julia, det kan vara svårt i den åldern att ha kontroll.. hör från någon som vet. Vägde 75 kg vilket är för mycket för min längd.. lagom är 55, när jag väll nått 55 efter mycket slit var jag rädd att gå upp igen så fortsatte ner mot 46. Vilket fick mig att se ut som en fågelskrämma..
Ta hand om dig och gör allt med måtta, lycka till!
#17 Ja det hände min pojkväns lillasyster, hon är inte lång och vägde lagom men ville bli smalare och nu har hon 33 gradens anorexia, hon skulle med "bara" gå ner 3-4 kg. Hon är 15 år.