Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 35417 ggr
LitenPyssling
66

Nyttigaste godiset?

Jag tänkte att eftersom detta är en viktminskningssajt så borde ni också veta vad som är nyttigt och inte så ställer min fråga här!

Vilken är den nyttigaste godissorten?
Lakrits, choklad, gele osvosv och sen om ni vet den precisa sorten som till exempel Röda ferraries eller ngåot (namnet på godiset).

Har en kompis som vill gå ner i vikt MEN hon vill kunna unna sig med något gott på en lördag till exempel.
Så därför vill jag hjälpa lite här nu! =)

Vill inte ha inlägg som innehåller något om att hon ska skippa godiset totalt, råder henne att inte äta osvosv. Hon är fullt medveten om att enklaste är att sluta för att gå ner fortast så vänligen påpeka inte det.
Nu vill jag ha fram den nyttigaste godisen! =D

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[YlvaP]
0

Måste det vara just godis? Kan det var nötter och sånt med?

Mörk choklad minst 70% är nyttigt. Sen finns det sockerfria godisar som smakar ganska bra faktiskt. Något annat vet jag inte.

Aily
0

Vad som är nyttigt är ju ganska relativt. Det beror på vilken metod för viktminskning hon väljer. Går hon tex på viktväktarna, så har de ju en uppsjö av godis som är både gott och som innehåller lite mindre energi. De fungerar ju jättebra för den som vill dra ner på energin i övrigt också.

Själv äter jag lågkolhydratkost, och ibland gör vi en chokladmousse som är väldigt god. Kakao, sötströ och creme fraiche som vispas till fluffig konsistens. Kan smaksättas med pepparmynta också. Men det är inget jag skulle äta allt för ofta dock, då det blir sött, och jag har nu vant mig av med sötsaker, så dumt att trigga igång det genom att äta sött för ofta. :)

Det finns ju en del chokladpraliner som är ganska dyra. En eller två sådana, i stället för att trycka i sig en hel chokladkaka är ju också en stor förändring, om nu choklad är en passion. Jag tror det är viktigt att äta något man verkligen tycker om, och inte välja godis för att det är mindre onyttigt. Äter man något annat i stället, kommer man fortfarande vara sugen på favoriten efteråt. Jag skulle det i varje fall.

Jag hoppas din vän hittar en lösning som passar henne!

[ErikSvensson]
0

90% choklad, nötter. Allt med socker i bör man undvika tycker jag, finns bättre typer av energi att lägga kalorier på (protein t.ex.)

[Tassy]
0

Jag skulle råda din väninna att välja kanske 10st bitar av favoritsorterna (alltså max 10 bitar totalt) och äta en gång i veckan.

Min erfarenhet säger mig att t.ex. "ingen lakritsbit i världen botar chokladsug", om du förstår poängen?

Sedan kan man ju successivt få bort allt godis. Styra över mjölkchokladen till den mörka chokladen och så vidare.

LitenPyssling
0

#1 Det kan vara nötter och sådant med! Glömde ta med det =D.

#2 Ja, hon vill ju kunna unna sig det som är hennes favorit (vilken är några). Men hon vill vara nyttig på samma gång

#3 Vilka sorts nötter ska man föredra då?

#4 Bra tips! Tänkt på det jag med och absolut någt jag ska framföra =)

Ylva-Li
0

Håller med #4
Att äta nyttigare godis en gång i veckan är rätt meningslöst för mig. Jag kör på det godiset jag vill ha, och njuter istället. Istället behöver man ju inte vräka i sig. Utan välja en lagom mängd och vara nöjd så. Det kan också göra att det blir lättare under veckorna, då man vet att man får de där chokladbitarna till helgen.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[ErikSvensson]
0

Jordnötter (baljväxt men ändå..), makadamianötter, alla nötter som är så rena som möjligt (minimalt med tillsatser t.ex. smakförstärkare E621-625, socker, majsstärkelse, potatisstärkelse..m.m.) Jag gillar själv estrellas jordnötter som finns i 275/300 gr påse, de har bara nötter, veg. olja och salt i sig.

Om man kan göra som #4 och #6 säger bara äta ett par bitar av sina favoriter så går det givetvis att göra, själv äter jag allt tills det är slut därför är avhållsamhet bäst för mig och många andra. Glad

Aily
1
#7 Jag är precis likadan. Allt eller inget. Har det socker blir det frosseri, så lika bra att låta bli helt.

Bergspuman
0

Älskar jordnötter, men … kan inte äta det längre, får utslag i fejset! Gråter

Här blir det choklad allra helst. Men brukar numera räcka med ett par bitar för att jag ska vara nöjd.

Skulle säga till din kompis att välja det hon vill ha och är sugen på, men en mindre mängd, och dra ut på och njuta av det!

LitenPyssling
0

Tack för alla svar! =)

Zuzziquie
0

Kanske inte riktigt ett svar på frågan, men vill tillägga att sedan jag har blivit av med sötsuget och inte ätit något sött på länge så tycker jag att den 90%-iga chokladen är otroligt god! (Då ska det tilläggas att jag tyckte att 82%-iga var på gränsen till att den gick att äta tidigare)

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

[ErikSvensson]
0

Håller med! 90% lindt är såå gott. synd bara att den är så svår att hitta numera, sedan hade dom 99% för länge sen men den har utgått.. Rynkar på näsan

Zuzziquie
0

#12 Ja, 90%-ig Lindt är riktigt god, är dock den enda jag har hittat som är 90%ig eller högre. - Lindts 90%-iga fanns på Ica Kvantum här iallafall :)

Ah, vill minnas att jag ätit både 92 och 98/99(?)% tidigare, men har inte hittat någon sån (eller annan 90%ig för den delen)

Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor

LitenPyssling
0

Mörkchoklad gillar hon riktigt mycket! Men hon föredrar 70% men hon får väl trigga sig lite på 90% och testa den med =D

[Thesoulforged]
0

Slår ett slag för bär som hallon, jordgubbar och blåbär..:D hur mumsigt som helst när det är färskt men också att tina upp i mickron.