Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: off-topic
Läst 5651 ggr
shintaida
0

Stänger mitt iFokus-konto

Ja, jag stänger ner mitt konto på iFokus om en månad. Den sista Februari.

TILL MARSVIN iFOKUS:

Detta för att när jag är på marsvin, så gråter jag så mycket!

Min Trasan tog halva mitt hjärta med sig till himlen.

Lägger två länkar här, som jag hoppas att Ni vill titta på:

Far i Frid, Trasan Min!

och…

Trasans "Hej-Då-Video" 

Saknar honom så mycket, så att jag inte ville ha med Buseman att göra den första månaden. Nu är vi kompisar, han och jag!

Min förhoppning på Marsvin, är att Ni inte glömmer Virvelvinden Trasan. Klok, kommunikativ, söt, snäll, busig (aldrig stilla), matglad och OTROLIGT tillgiven!

När han ville upp i min famn, räckte han upp framtassarna mot mig som barn gör mot sin mamma.

Kan man motstå en sådan kärlek?? Svar: Nej!

Jag älskar honom så det gör ont.

Har urnan med askan hemma och sen den kom hem, har jag HELA TIDEN haft ett stearinljus tänt vid honom - dag som natt.

så med andra ord; så orkar/kan jag inte vara på Marsvin för att det gör för ont i mig.

Förlåt! Och sköt om Era grisar, för man vet aldrig när de ger sig av!

Kram på Er alla! Kommer att sakna Er!

Marsvin är BÄST! Skrattande

Vill Ni skriva till mig, så har jag bytt mail-adress till minne av Trasan. Den är: virvelvinden@telia.com

----------------------------------------------------------------

TILL FIBROMYALGI iFOKUS:

Jaa, vad ska man säga?

Inget har den sidan gett mig.

95% tycker synd om sig själva. Trist.

Jag har också fibro och artrit, men det är som det är! Får använda rollator eller rullstol när det är som värst. Men vad fasiken - man får gilla läget som det är, eller vara uppfinningsrik!

Tycker inte synd om mig själv alls! Utan jag lever upp under de dagar jag KAN så mycket.

Och sen KAN man faktiskt planera sin smärta.

Jag tänker som så; om jag gör det här, HUR ont kommer jag att ha sen? Har jag TID att ligga?

Och ser jag då att jag inte har planerat något, efter t ex en MC-tur (som kan göra himla ont efteråt!), så kör jag MC och dagen efter ligger jag i sängen och känner att NU kan smärtan få ta över!

Min reumatolog sa att min "smärtplanering" är genial!

Men kämpa på…tappa inte hoppet…glöm inte att LEVA också!

Kram på Er!

TILL RAGDOLL iFOKUS:

Några gånger har jag kommit med frågor. OM det kommit svar, så har det dröjt JÄTTELÄNGE!

Inte bra att behandla nykomlingar så!

Som jag upplevt det, så finns det en "inbördes beundrarklubb" på Ragdoll (Bland uppfödare, om jag fattat det rätt). Som nykomling eller om man inte är uppfödare, så kommer man inte med!

Så vi letade uppfödare själv på Google.

För det fick jag inget svar på när jag frågade, om det fanns uppfödare i Dalarna!! Skrikandes

Det fanns visst!

En UNDERBAR uppfödare i Sandviken. (Hon är inte med i iFokus). Så om ca 10 veckor får vi hem en Ragdoll-pojke. Skrattande

Så Ragdoll iFokus får inte många poäng av mig.

Men sköt om Er och Era sötisar!

TILL VIKTMINSKNING iFOKUS:

Många, många tips har man provat! Allt ifrån svält, till att nästan svulla.

Nä, inget speciellt gav det, mer än en jädrans viktångest! Skrikandes

Nu kör jag och min man vårt EGET race med hjälp av min Livsstilsmottagning. Och det funkar jättebra!

Det går sakta men säkert neråt! (Redan, efter SEX dagar!) Äter oss mätta, är inte godissugna. Är vi det, häller vi upp Havrefras i en fin LITEN skål och knaprar.

Lyssna på Dig själv och DIN kropp och inte så mycket på andras råd och rön. Det funkar OFTAST inte…

Lycka till alla Ni som - precis som jag - kämpar! Tappa inte sugen och STRESSA INTE!!!!

Var sak har sin tid…

Må väl, allesamman!

--------------------------------------------------------------

Med många vänliga kramar och hälsningar // Shintaida

PS: Ytterligare en orsak att jag stänger ner, är att jag den 20 januari "doppade tårna i dödsriket". Där var mörkt, faktiskt!

JAG VILL LEVA!

Men skulle gärna, gärna vilja komma till Trasan ändå…..kluven?…..Ja, för Trasan var min RIKTIGA bebis och vän! DS

niloss
0

Lycka till :)

Ylva-Li
0

Du har så rätt vännen, vi är alla olika. Alla metoder fungerar inte för alla. Men jag är glad att du verkat hitta din! :D
Lycka till! Du är alltid välkommen tillbaka!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Hoppfull
0

Kram till dig shintaida, jag kommer att sakna dig! Och all lycka till med allt i ditt liv Kyss

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

shintaida
0

Tack, mina vänner!

Jag kommer tillbaka, under ett annat Nick. Dock kommer jag att berätta vem jag är!

Men det dröjer nog… Måste hantera sorger, bedrövelser och elände först. Hitta lyckan, trots att jag egentligen redan har en.

Min underbara, stöttande, älskade, älskande och förstående sambo!

Utan honom vet jag, att jag varit död nu…Jag hade gått till Trasan i hans nya land…

Sorgen, sorgen…den är hemsk!

// Shintaida