Hjälp med viktnedgång?
När jag var 18 blev jag jätte sjuk, nästan konstant sängliggande i nästan 9 månader, alla muskler försvann, men då jag fortfarande åt mat men knappt rörde på mig började jag lägga på mig lite, muskler försvann och fett kom till, dock stog min vikt still.
När jag blev frisk tog det lång tid för min kropp att återhämta mig. När jag reagerade på att jag lagt på mig tänkte jag att det försvinner när jag börjar träna, men nej, när jag började träna gick jag upp i vikt, muskler kom till men delar av fettet fanns kvar!
Min plan var att försöka träna bort det är jag blev nästan 100% frisk vilket jag är idag.
Idag har jag lite för mycket runt byxliningen, kan inte träna normalt pga en gamal ryggskada men har hittat ett sätt så jag tror jag kan träna det. Har även lite för mycket på överarmarna, så ska försöka hitta ett sätta att träna dem utan att påverka min gamla skada negativt.
Men nu till problemet, min hals/haka och kinderna ser lite plufsiga ut, om jag drar bak hakan får jag en liten dubbel haka, hur blir jag av med det?
Jag äter ganska onyttigt, mycket godis, dricka, osv, men jag går inte upp i vikt, dock om jag kanske slutar med det och bara äter mat kanske kan hjälpa?
Jag äter INGA såser eller dressing eller annat sånt, tycker inte om det, äter inte heller sallad då det inte smakar gott ;)
Några tips eller råd?

Du har redan själv svarat på din fråga, - sluta med godis och läsk! Det kanske räcker om du förövrigt äter ok och fortsätter att träna.
#1 inga fler tips? det är ju lite svårt att träna kinder och hakan, men det är ju frågan om bara maten räcker ;)
Även tips på bra mellan mål?
måste äta ganska ofta/regelbundet för att hålla mig frisk, blir dock allergisk av youghur och sånt, just nu är det flingor, macka eller frukt, tips på mer bra lätta mellanmål? för det är ju tyvärr ofta där godiset ploppar fram :/

Jag själv tror på lchf, så då blir det inga kolhydrater som flingor, mackor osv. Utan då gäller kött/fisk, sås och lite grönsaker om man vill.
Nu vet jag inte vilken sjukdom du har/har haft så du kanske måste hålla någon speciell diet..? Mitt tips annars är att äta mat så att du inte blir hungrig och behöver äta en massa mellanmål där godiset kan "ploppa fram".
Det går ju (som du säkert vet) inte att punktförbränna, man kan alltså inte träna bort en dubbelhaka utan att träna resten av kroppen också, tighta till hela kroppen är nog svaret. Sen tror jag alla oavsett kroppsvikt får en "dubbelhaka" om man drar tillbaka huvudet… :-)
#3 grejen är att så fort jag gjort nåt, tex gått till affären och tillbaka(7 min ditt, tiden där och 7 min hem), eller av annan anledning rört mig/stått upp en stund ger min kropps energi upp och jag behöver äta nåt för att "ladda upp batteriet". annars somnar jag/får problem med yrsel och måste lägga mig ner och sova, går hos läkaren för vidare utredning, men för att få en fungerande vardag behöver jag äta nåt lätt så fort jag gjort nåt ;)
Jo har haft tendens till dubbel haka hela livet, oavsett hur smal jag vart, lite så min kropp är formad, även plufsiga kinder hör till, men dem har blivit aningen större nu och vill ta tag i det innan det hinner bli en övervikt, liksom ta tag i det nu när jag upptäckt det ;)
Men ska fortsätta träna som jag gör och skippa snacks och drick, så får jag väl hoppas det funkar, ska även jaga tips på bra mellanmål ;)

Går du ner i vikt försvinner det ju även på haka och hals… Punktförbränning funkar ju inte så vitt jag med även om man hade kunnat träna dessa kroppsdelar.
Bortsett från vad övriga har sagt så är sjukgymnastik nog inte dumt, en sjukgymnast skulle kunna hjälpa dig med övningar som stärker upp runt din gamla skada 
Med vänliga hälsningar
Chess
#6 går redan hos en :)