Alli!
Bestämde mig för börja med Alli efter många misslyckade bantningsförsök. Har alldeles för dålig självdisiplin och klarar aldrig av att hålla mig till dieterna. Tvekade länge till att börja med Alli eftersom jag tänkte att måste man ändå dra ner på fett så kan man likagärna klara sig utan dem. Men med tabletterna så blir man ju tvungen att tänka till på hur mycket fett man äter för att inte få magproblem.
Började i dag och än sålänge funkar det bra, mitt största problem är att komma upp i det kaloriintag som de rekomenderar i Alliprogrammet, 1800. I vanliga fall löser jag det med choklad och dylikt;) men brukar inte äta så mycket mat eller så mycket till frukost. Just därför jag känner att det är så viktigt att börja äta rätt. Kände att jag åt mer onyttigt än riktig mat.
Fick lite ont i magen (inte mycket) mitt på dagen efter andra tabletten. Men då hade jag tänjt på fettgränsen med två grova rostade bröd med äggröra gjort på enbart två ägg. Bara äggen innehöll visst 10 g fett och brödet 9. Har aldrig tänkt på att ägg innehåller så mycket fett, även om det är nyttigt fett så spelar det ingen roll när man går på Alli.
Tänkte bara skriva lite för dem som är nyfikna och funderar på att börja med Alli så inga negativa kommentarer om Alli nu tack:) Men gärna positiva från er som har testat och lyckats gå ner med dem.