Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 7110 ggr
sturee
0

Viktväktar tips!

Hej, jag är en tjej på 20 år och som för fyra veckor sedan började med viktväktarna. Jag gör de själv så är inte medlem. Min mamma var med för ett antal år sedan och hon har kvar den här points guiden som jag går efter.

Det började kanon, 3 kg på två veckor! Men de senaste veckorna har de gått sämre, 0,2 kg bara per vecka.. Lite slarv var de ena veckan men inte förra.
Jag har inte tränat något under tiden för ville se lite hur de gick genom att enbart ändra kosten.

Min fråga är varför de går så segt?
Är det så att jag måste börja träna för att få större resultat nu när det gått några veckor?
Har ni några tips på hur man ska få igång viktminskningen med något annat?

Sen undrar jag lite om det finns några tabletter eller liknande som ökar fettförbränningen och som FUNKAR!! :P

Tacksam för svar!
Pussokram

Ylva-Li
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

OM jag förstått det rätt så har du kört VV i 4 veckor?
Det är ingen lång tid, och vad du går ner varierar från vecka till vecka.
Jag kan lägga in min kurva igen så får du se hur min ser ut. :)
Som du ser så går det tom upp lite ibland. Ibland pga bristande karaktär, och ibland bara ändå. Men det är helt ok, och får vara så. Huvudsaken är att det går nedåt.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

sturee
0

Tack för svar! :)
Har en annan fråga angående att spara points. Enligt de "äldre" systemet som jag går efter s

sturee
0

Oj! Inte meningen att skicka..

.. Som jag går efter så får du de men hur bra är det? Ska jag festa till de en fre eller lör tex så sparar jag två points per dag så är deg tillräckligt för att få dricka en flaska torrt vitt vin.
Är de ok liksom?

Ylva-Li
0

Vet inte hur det gamla systemet fungerade, men i det nya så får man inte spara points. Det är ju inte riktigt så det ska fungera.
istället har vi fått veckobonus. Jag har t.ex 49pp i veckobonus, och får äta 40pp per dag. Dessa bonuspoints får jag göra vad jag vill med. Antingen låta bli, eller äta upp. Jag äter upp mina. ;) Jag använder dem till helgen då jag festar till det lite. Men jag kan även ta lite av dem under veckan om det skulle behövas. T.ex jag blir bjuden på en bulle och jag inte vill tacka nej. Då kan jag ta 5pp från min veckobonus och njuta av bullen.

Så ja, jag kan inte riktigt svara på din fråga, då det nya systemet är så pass annorlunda. :)
Frukt och de flesta grönsaker är ju 0pp numer t.ex.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

sturee
0

Men känns det inte lite som samma sak…? :) vad menas med "pp"?

Ylva-Li
0

pp = propoints. Det nya "sättet" att räkna points på. Kolla på vv's hemsida. Tror det står vad det innebär där.

Jag tror de helt enkelt gjorde det lättare med extra points, genom att ge oss veckobonus. På det sättet slipper vi spara och hålla på. För vi måste ju äta normalt under veckan ändå. Så att man inte vill äta pizza i helgen, och sparar mer än vad man borde och på det sättet inte får i sig tillräckligt.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

sturee
0

Ska kolla deras hemsida! :)
Tack för dina svar! Känner mig lite mer pappad för att fortsätta nu. Deppade ihop och hållt på att ge upp för att de inte visar mer resultat på vågen.. Men det är bara att kämpa på och se de som en match att gå ner mer :)

Ylva-Li
0

Alla minus är bra minus. ;) det är så man får tänka.

Dessutom är 0.4kg helt ok att gå ner i veckan. Det är vad jag har i genomsnitt. Nu är det nog längre dock.. då jag stått still ett bra tag. Motivationen tappades nånstans på vägen. Men nya tag!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||