Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 6582 ggr
Hellas
0

PREnet viktminskning

Hej på er,
Jag har småkikat härinne ett tag men inte skrivit någonting.
Jag har, på grund av sjukdom, gått upp i vikt så under 5 år har min vikt stormat i höjd.
Jag behöver idag gå ner minst 23 kg för att min kropp ska må bra.
Jag har som många andra försökt alla möjliga typer av Dieter, de flesta har doch handlat om att man ska äta rätt mat i rätt mängd.
Det har tyvärr inte fungerat speciellt bra av olika anledningar.

Just nu provar jag någonting som är nytt för mig, PREnet, en kombinerad kost och motions metod där man byter ut max två vanliga måltider om dagen till måltidsersättning som kan bestå av varm soppa eller en drink.

Jag har inte hittat någon speciell recension av PREnet härinne så jag tänkte göra ett försök att hålla er uppdaterade på hur jag upplever det hela.

Jag har nu hållit på i 2 veckor och det fungerar jättebra, jag kör ju på hela konceptet och väljer att byta ut två måltider.
Mest för att det känns enklare att lära mig ett mål mat åt gången.

Det som jag gillar mest med detta är att varannan vecka gör man en sk. Bia mätning, där man väger fett, muskler och resterande såsom inre organ/vätska/skelett.
Där kan man direkt se hur mycket protein/kolhydrater/fett man bör ligga på i matintag för att få en så optimal fettförbränning som möjligt.
Man ser även tydligt om man går ner "rätt".
Jag vill ju få bort fett och inte muskler.

Kostnad då, jag tycker inte att det blivit speciellt dyrt, jag har mer kvar i plånboken nu än tidigare.
En måltid kostar ca: 19:-
Utöver ovanstående har jag själv valt att gå på gruppträffar ett par gånger i månaden samt även få Bia mätningarna varannan vecka.
Totalt per dag kostar det mig ca: 56 kr

Jag skriver lite om min resa i min Blogg: Egna Val -Viktkoll

På två veckor har jag tappat 1,7kg vilket känns som en jättebra nivå för mig.
Jag har mår jättebra och har inga större bekymmer med att hålla sötsuget borta så jag hoppas innerligt att jag nu orkar hålla på med det här.
Åh andra sidan behöver jag inte använda ersättningen om jag inte vill utan kan även äta vanlig mat om jag känner att jag vill göra det.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

ooja
0

Vad bra att du har hittat din grej och att det fungerar! Jag väger mig också på sån där våg och det är ju super. Har blivit beroende. Vet inte hur jag ska klara mig i framtiden att inte ha möjlighet att prova en. Men jag antar att köpa en själv är uteslutet då den säkert kostar många tusenlappar ;)

Hellas
0

Den här "Biamätar -grejjen" är separerad från vågen så först väger man sig på en vanlig digitalvåg, därefter fär man lägga sig och konsulenten sätter fast en liten elektrod på foten som sedan läser av kroppens densitet.
De värdena tillsammans med vikten visar sedan en sammanställning på hur statusen är och hur man sedan ska gå vidare.

Sist när jag gjorde detta fick jag öka proteinintaget så det blir väldigt spännande nu på fredag att få se om det gjort skillnad.

Vi får väl se om det kommer vara min grej men än så länge går det otroligt bra.
Jag var på dop i lördags och bestämde mig då för att släppa loss och äta det jag ville.
Jag vet att det är ett risktagande, ofta brukar sådant göra att jag även "fuskar" dagen därpå……och därpå men jag hade inga bekymmer med att återgå till min matsedel.

Jag tror också att det är jättedyrt att ha en egen Bia -mätare annars skulle det säkert vara superbra, inte bara för oss som kämpar med vikten utan även för idrottare som vill öka muskelmassa och uthållighet.
De har ju svårt med att äta rätt eftersom faran alltid är att de tär på musklerna istället för att bygga.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

ooja
0

Jaa jag läste på lite om det efteråt vad det var för något mer exakt! :)

Skönt att det var lätt för dig att gå tillbaka till den bättre maten själv, som du säger är det svårt. Jag tycker det är super svårt!