Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbulimia-nervosa
Läst 5799 ggr
[tililili]
0

Tips på belöning?

Jag behöver tips på hur jag ska belöna mig sjäv när jag varit duktig. Lite motivation.

Jag har varit ätstörd i flera år. Träningsberoende och haft bulimi och svält perioder.

Jag vet helt enkelt inte vad jag är intresserad av och tycker om att göra längre. Allt hanlar om träning och mat i mitt liv. Så lite motivationstips, som inte har med mat och träning att göra…

Och Ja, jag har sökt hjälp, jag har haft mkt kontakt med psykiatrin och är på väg att få mer hjälp igen, men allt tar tid och det är några veckor kvar.

niloss
0

nån bok, smink, nån bra tidning, behandling (brukar ju finns som elevbehandling oxå, billigare men de brukar vara nogrann)

Bergspuman
0

Små framsteg, små belöningar. Stora framsteg, stora belöningar. Glad

Kanske ett nytt par örhängen som en liten belöning, eller ett biobesök, eller en flaska nytt badskum i badkaret? Eller få slappa en hel dag utan måsten och plikter?

En stor belöning kan bli massagebehandling, en liten resa, kanske bo på hotell?

mieeow
0

massage, spadag, manikyr, pedikyr, skogspromenad, någon härlig kräm eller smink, kanske testa på att modella (kanske bra sätt att lära sig tycka om sin kropp också?) köpa saker att inreda rummet med osv finns massor :)