Gastic Bypass
Har nu kommit så långt att jag bestämt att jag skall opereras i juni… Är mycket nervös för detta men inser att det är min sista utväg…
Har idag ett mycket socialt liv och har mycket representation med jobbet. Förstår att det inte kan fortsätta så men kan man i över huvud taget dricka något vin framöver???
Är också en sådan som tycker om att sova lite extra på helgen och semestern… Är det helt slut med detta sedan?? Fick inpräntat att en sovmorgon är över nu… Måste upp kl. 07.30-08.00 för att få första näringen… Är det så hela livet nu framåt??
Tacksam för svar

Nej så är det faktiskt inte 
Jag opade mig i Maj -09 och lever nu ett helt normalt liv efter 54 kg nedgång. Vill jag dricka vin så gör jag det så klart. Vill jag ta sovmorgon så gör jag det också.
Den enda skillande är att jag inte längre kan äta jätteportioner och det är ju liksom meningen med open. Jag äter frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällsfika.
Mellis kan vara en frukt, en smoothie eller macka. Jag äter samma mat som jag åt innan, men väljer numera bort allt för fet mat. Pasta smakar inte längre så gott heller. Men vill jag äta pizza så gör jag det. Men en hel pizza funkar inte, tack och lov. Knappt en ½ får jagi mig, och det är inte ens lika gott längre :)
En numera normal portion för mig är ca 2 dl mat på tallriken och jag blir proppmätt.
Här har du ett toppenbra forum där du kan läsa MASSOR av bra tips www.regndroppar.com/forum
Lycka till mvh Ann
Min mamma har gjort GBP… och hennes erfarenhet av alkoholintag är att hon blr fortare berusad än förrut. Så nått glas går väll, men man måste vara bered på att man inte tål samma mängd som innan.
Väntar på mitt första samtal med HC-läkaren på måndag. Hoppas hon vill ge mig remissen till kirurgerna.
Min mamma, min bror och min syster samt min bästa kompis har gjort denna operation.