Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3625 ggr
Fridaaaa
0

Hur göra?

Hej!

Är inte överviktig men vill gå ner lite.
Väger nu ca 63,5 kg, vill gå ner till 57-58 kg, vägde det för ca 2 år sedan men har gått upp lite i vikt, "kärlekskilon" som dem kallar den (började gå upp lite ca 1 år efter jag & pojkvännen blev tillsammans), och har även gått upp pga att jag är arbetslös, så har inte råd att rida längre och sitter ganska mycket hemma.

Vad kan jag göra för att gå ner dem kilorna?
Har inte råd att gå på gym eller ha dyra dieter/drinker.Vill helst få plattare mage.

Är 20 år gammal och ca 165 cm lång.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

simberg
0

Raska promenader och joggingturer håller min mage platt. Ha bra musiik med dig och köp bra kläder. Själv tar jag hjälp av Funbeat.se där jag lägger in min målsättning och registrerar alla promenader, joggingrundor, skidturer osv . Jag har en kalender som bara jag ser, jag kan lägga in min vikt och mycket annat. Det är gratis. Jag har lätt för att gå upp i vikt, om jag bara ser till att röra på mig 2,5 timme/ vecka så håller jag vikten, om jag rör på mig mer så går jag ner i vikt. Mycket intressant att se sin dagbok på Funbeat, jag har registrerat träning, vikt mm i 1 år och man kan se tydliga mönster och få en förståelse för hur ens kropp fungerar. Lycka till!

Fridaaaa
0

#1 Tack för tipsen :)

Fridaaaa
0

Väger nu 61 kg, gått ner nästan 2 kg nu över helgen pga magsjuka:S

[Norrbysa]
0

De e mest vätska du förlorat. Ett kilo är ca 7000 kcal och varje dag förbränner en genomsnittskvinna ca 2000 kcal skulle jag gissa. 2 dagar av svält är alltså mindre än ett kilo.

Fridaaaa
0

#4 Jo men det syns på min mage med, att jag har gått ner det kilot:)
Men hur ska jag göra för att gå ner mer? Vill gå ner 3-4 kg till. Äter inga grönsaker alls.

[Norrbysa]
0

Motionera mera och ät bättre. ;-)

Det är gratis med promenader och löpturer.

Fridaaaa
0

#6 Tyvärr klarar inte mitt knä att löpa, men promenera går bra:)

Fast saken är den att jag äter inte grönsaker alls, gillar inga grönsaker, vad kan man då äta för att äta bra? :)

Karmatarerskanise
0

#7 Ibland får man äta även sådant som man inte gillar, om man verkligen vill!

Ylva-Li
0

Bönor, linser, groddar? :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Fridaaaa
0

#8 Jo men grejen är att jag klöks av det, det går verkligen inte har försökt :S Har ju paprika mm hemma till marsvinen men det går verkligen inte :(

#9 Groddar har jag inte testat :)

[Norrbysa]
0

Även om du kräks av det så är det psykiskt. Ta itu med den spärren. Kanske prata med en kbt terapeut eller liknande?

Fridaaaa
0

#11 Klöks står det, inte kräks ;)
Nope har jag inte men tror det har med smaken att göra, gillar inte smaken:P

[Norrbysa]
0

Smak är oxå bara en upplevelse som du själv kan påverka. :-)

lukasfelix
0

Alla grönsaker smakar ju inte likadant så hur kan du säga att du inte gillar smaken? Verkar konstigt om du ogillar smaken på alla grönsaker som finns

nyborjare08
0

Om du äter ägg, kött, fisk och inälvsmat (ex lever) så får du i dig alla vitaminer du behöver. Ja egentligen har enbart ägg allt du behöver, förutom c-vitamin.

Fridaaaa
0

#14 Har testat tomat,sallad,paprika,broccoli,blomkål,gurka,morötter mm både råa, kokta eller tillagade men nej gillar det inte alls :(

#15 Ja jag äter både ägg, fisk och kött :) Även frukt som kiwi mm :D
Äter inte t.ex levergryta men leverkorv, leverpastej mm går bra:D

nyborjare08
0

#16 Ja då behöver du som sagt inte äta grönsaker om du inte vill. Du får allt du behöver av det du rabblar upp :-)

Fridaaaa
0

#17 Okej vad bra =)

nyborjare08
0

#18 Om du är intresserad kan du läsa mer på Kolhydrater i fokus om hur många gör för att få bättre hälsa.

Fridaaaa
0

#19 okj tack ska kolla där :D

ettlitetalias
0

Du kan ju "smyga" ner grönsaker i maten också genom att t.ex. ha finriven morot i köttfärssåsen. Då smakar den inget, men du får i dig den ändå ;)