Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 4296 ggr
[YlvaP]
0

Kvällsmål?

Jag har börjat minska ner på matportionerna. Inte till extrema små mängder men lite i taget. Jag har inte ätit godis eller fika sen i lördags.

Jag brukar alltid äta något på kvällen för mellan 17 tills jag går och lägger mig vid 22:30 blir för långt. Men jag har tröttnat på mina rostade mackor med smör. Det är inte lika gott. Ett äpple funkar inte för jag blir inte ens mätt på ett sånt.

Har inte så mycket här hemma men jag vill gärna äta något innan jag går och lägger mig. Jag är hungrig.

kittun1
0

Ett kokt ägg och en kopp varm mjölk är mitt standardmål på kvällen vid 22 ungefär. Då är jag inte hungrig när jag lägger mig och den varma mjölken hjälper till så jag somnar gott!

[YlvaP]
0

Är det inte läbbigt med varm mjölk? För mig skall mjölk drickas iskall. Flört

kittun1
0

Näe, varm mjölk är jättegott Tungan ute

ettlitetalias
0

Ja, koka en hel kastrull ägg och spara dem i kylen, så är det bara att plocka åt sig ett som snacks när du är hungrig. Vad du dricker till är väl upp till dig om du inte tycker om varm mjölk. Undvik saker med socker och koffein i bara.

Andra förslag är en burk makrill eller en liten yoghurt (nyttig så klart..)

[YlvaP]
0

Hihi läste lite fel först men sen fattade jag att äggen skulle vara hela när dom kokades. Flört

Ägg går bra och det är gott.