Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1853 ggr
[YlvaP]
0

Jag är så otroligt less

HAr inte ätit godis sen den 28 februari, jag har minska ner mina matportioner till normala och inte ta en andra omgång. Äter fortfarande dåligt med grönsaker. Jag äter ca 4-5 gånger per dag och inte så mycket bröd. Kanske en till frukosten men inte alltid.

Jag går bara upp i vikt och det MÅSTE bero på mina mediciner. Fan vad jag hatar dom. Kan vara så att jag har en massa vätska i kroppen som bara ökar pga medicinerna men jag vet inte säkert.

När skall vågen vända? Vill sluta helt med mina mediciner för jag vill inte att jag skall blir tjockare hela tiden. Den 6:e mars vägde jag 95 kg och nu väger jag 96,5 kg. Snart är det 100 kg om jag inte får vågen att vända.

Det går inte att gå ner i vikt med mina mediciner som jag misstänker starkt.

[Malin]
0

Det kan säkert bero på medicinen till viss del, men det är ju också vad om finns på tallriken som spelar in och motion.

Har du berättat för din läkare om att du misstänker medicinen?

[YlvaP]
0

Nä det har jag inte gjort, inte än.

Numera försöker jag laga maten från grunden och få i lte mera grönsaker och inte så mycket fett. Lagar vanlig husmanskost helt enkelt. Tex så har jag ingen extra grädde eller liknande till såserna och grytorna. Bara lite matlagningsgrädde med lägre fetthalt.

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Misstänker du medicinen ska du ju självklart kontakta din läkare.

[YlvaP]
0

Jo har gjort det men hon vill fortsätta i minst 6 månader men jag vet inte om jag vill bli tjockare under tiden.

Karmatarerskanise
0

#4 Jasså? I #2 Skriver du ju att du inte har gjort det än?

Men i vilket fall som, är inte ditt mående bättre att ta tag i först? För mår du inte bra lär du inte kunna ta tag i vikten heller, och då blir det en ont cirkel.

Jag tycker du ska äta medicinen först, och ta de eventuella kilona som kan komma med den. Fast jag tror inte du går upp mer av medicinen, man brukar bara gå upp 2-6kg av merdiciner. Är det vatten går man ju ner när man slutat.

Man får fokusera på en sak i taget. Och att må bra är mycket viktigt.

[YlvaP]
0

Nä jag har inte ätit i 6 månader är.  Psykiatriker vill att jag äter den färdigt i minst 6 månader. Kanske blev fel i skriverierna.

Jag vet några som gått upp 30 kg av antideppmediciner så det är nog inte bara 2-6 kg det.

Just nu ligger mitt fokus på att få bort mitt fett eller vatten om det är det men en del fett.

Karmatarerskanise
0

#6 Fast har man gått upp 30kg så är det inte pga medicinen, utan för att man får ökad aptit. Och då är det ju egentligen en själv viktuppgången beror på. Så ändrar du på dina matvanor som du ju nu har gjort, så lär du inte gå upp 30kg.

Angående det andra så svarade du på Malins fråga om du har berättat för din läkare att du misstänker medicinen. Du svarade "Nä det har jag inte gjort, inte än"

Men till mig säger du att du har tagit upp det med din läkare. Det var det jag blev undrandes över.

[YlvaP]
0

Hmm. Jag har inte tagit upp det med min läkare och psykiatriker att jag vill sluta men jag har pratat med psykiatrikern förut om just detta att jag misstänker att jag gått upp så mycket.

Vet att Risperidalen gett mig mera aptit och ätit mera. Jag har minskat på maten i två veckor nu och slutat med godis sen den 28:e februari äter regelbundet men ädå går jag upp i vikt. Kan vara vätska också som någon nämnde i en annan tråd inne på Bokstavsfolk (Tror jag iaf att det var).

Karmatarerskanise
0

#8 Det kan din husläkare kolla upp, om du har mycket vätska :)

Angående aptiten, ja, det är jobbigt. Men man klarar att äta mindre och att äta rätt saker. Gör man det så slutar man gå upp.

Men som sagt, kolla upp om det är vätska.

Vad händer om du trycker på ditt nakna lår eller arm med ett finger?
Blir det en grop som stannar ett tag eller syns ingenting när du tar bort fingret?

[YlvaP]
0

Händer ingenting när jag trycker.

Karmatarerskanise
0

Okey. Har man väldigt mycket vätska så brukar det bli en grop efter.
Om du trycker dig på smalbenet, syns det något då?

[YlvaP]
0

Ingenting där heller.

Så då har jag ingen vätska? Då är det rent fett alltså.

Karmatarerskanise
0

Haha, mitt sätt är inget säkert sätt :) Så jag håller fast vid att du kollar upp med läkare :) JAg har ingen läkarutbildning.

[YlvaP]
0

Hihi det är förstås. Läkaren skall ringa på tisdag för jag tog några prover för två veckor sen som jag skall få svar på.