Hur gör jag för att sluta?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Efter en kort tid av anorexia så har jag börjat äta igen och gått upp sju kilo så vitt jag vet. Nu känns det som att jag går och småäter hela tiden och aldrig blir mätt, antagligen min magsäck som töjt sig rätt rejält, hur ska jag göra för att sluta småäta och slippa känna mig småsugen på något hela tiden?
Ät på bestämda tider. Och ät sakta, och lagom potioner, blir du sugen på något ta en frukt. Man ska äta ca 5ggr/dag : Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag/kvällsmat och helst inte efter kl 6. Lycka till!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Förstår inte varför det blir dubbla inlägg när jag bara trycker en gång :S
Tack så mycket för svar! :) Ska testa det idag!

Jag har förr varit småätare och haft stora problem med att äta middagar och "organiserade" måltider. Om du nu haft problem med maten, så varför inte fortsätta småäta? Så länge du inte kombinerar det med att "storäta" eller att småätandet består av godis och liknande.
Det där med att man SKA äta si och så många gånger per dygn ger jag ingenting för. Efter att jag la om kosten till LCHF så äter jag ca två gånger per dag eftersom det passar bättre med jobb och familj. Men i grunden är jag nog småätare fortfarande, det märker jag på semestern tex.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Tycker hon ska försöka ta tag i småätandet, medans det bara är lite grann. Det är jobbigt och stressande att hela tiden tänka på mat och hålla på och gå i skåpen.
Läste ditt inlägg på ätstörningar iFokus också hannakb, du skrev att du inte ville prata med ngn om ätstörningarna du hade… men du kanske kan prata med ngn om småätandet och få stöd i det åtminstone? Ngn som vet att du vill sluta och kan påminna dig?
Bästa sättet är att äta ordentligt med mat! Frukost och sen när du är hungrig. Håller med #3 om att man inte behöver äta precis si och så. Men man ska sitta ner och äta måltider och inte stå i skafferiet och äta dem!
#5 Har kompisar som skäller på mig när jag säger att jag småätit igen :) Men de ställer upp för mig och hjälper till så på den fronten har jag stöd.
Ska börja äta mycket frukost, om det går, ångesten får komma om den vill. Man går upp mer i vikt av att småäta hela tiden !
Misstänker att det är hemma du går och småäter? Det brukar vara där man har möjlighet till det?
Så vore det inte en bra ide att prata med dina föräldrar om det? De som är hemma med dig och kan hjälpa dig på en gång, när du är "i" småätandet.
Hannakb
För att få en uppfattning om vad du menar med "småätning" så vore det intressant att höra ungefär hur du äter på en normal dag? Vad består dina måltider/mellanmål av?
#7 Jo, mina föräldrar vet nu,har berättat om det och de säger åt mig så fort de ser att jag är på väg till köket, så det går bättre och bättre!
#8 Svårt att säga, till frukost blir det en skål med fil och flingor, lunch blir ju skollunch oftast, blir inte så mycket då, sen en frukt efter lunchen och när jag kommer hem efter skolan fil igen och sen kan det bli en massa mat som bara åker ner …
Men ville bara säga att det går bättre och bättre! :)