Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 5305 ggr
[Kajost]
0

Viktpepp sökes!

Hej!

Det var väldigt längesen jag var på de här sidorna, men jag undrar om inlägg som man skrev förut kan försvinna efter ett tag? För det har mina gjort. Men det var bara en liten förfråga ;)

Jag tänkte börja på en ny viktresa, som jag vill göra för mig själv, då jag inte är riktigt nöjd. Just nu väger jag 63 ungefär, och är ca 163 cm lång. Min mage känns för stor, och jag är inte glad.
Men ändå så kan jag inte sluta äta godis!
Förra året så hade jag godisförbud, och klarade det. Men iår så har jag liksom inget som motiverar mig, när jag inte har något "kontrakt" eller så. Kanske jag är socker beroende?

I alla fall, så tänkte jag att jag bara ville gå ner kanske 5 kg. För att börja med.

Jag är ganska muskulös, men inte min mage. Vill jättegärna ha tips och sånt som jag kan bli peppad över! För nu ska jag banne mig gå ner!

Puss!

[ingvarisbjorn]
0

Nu vet jag inte om du gillar att jogga, men något som fick mig att bli mycket mer slank och vältränad var att börja med löpning. Det bränner verkligen fett effektivt.

Att anmäla sig till en tävling, som tjejmilen, vårruset eller ett längre  lopp ger en riktig morot, för man kan ju nästan inte strunta i träningen då. Man vill ju genomföra loppet! Tjejvättern är också ett bra tips om du gillar att cykla. Glad

[Kajost]
0

Ok, tack för tipset! Jag är inte så bra på att springa, och gillar det inte direkt heller. Men jag skulle kunna prova.

Jag har tänkt att vara med på vårruset någon gång, men det är ju lite sent nu?

Jag simmar  och gymmar ibland, och tränar tis/tor. Men inget funkar! Kanske jag ska testa att jogga någon gång.
Men tack, kram!

Ylva-Li
0

Jag vet faktiskt inte hur lång tid tillbaka iFokus loggar inlägg. Men det är mycket möjligt att det tas bort efter en tid. (För att spara på utrymme)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[Kajost]
0

Mm, det är det jag tänker.

Idag har jag simmat ca.30 min, yogat i 1h 15min.

Vet inte hur mycket jag väger jut nu, då jag inte vägt mig idag, på morgonen. Men nu ska jag gå och lägga mig!

GodnattGlad

Tisdag
0

Att fettet just lägger sig på magen brukar vara ett tecken på stress. Du kanske ska börja med yoga eller någon träning med lugnande effekt.

[Kajost]
0

Jag går faktiskt i Yoga, och jag praktiserar det hemma med. 
Jag kan vara ganska stressig ibland, då jag stressar upp mig själv, fast det inte behövs. Men jag jobbar på det!

Idag har jag yogat ( Flört ), och ätit rätt bra, fast lite onyttigt… Sen så cyklade jag några km idag också. Kram!

Bullisxxx
0

Jag väger och är lika lång så när som på 1 cm som du. Har bantat ner mig 16 kg för 2 år sedan och nu gått upp 5 av dessa. Svårt med motivationen som är helt bortblåst. Vill ju inte hamna på utgångsvikten igen…. Ska läsa hur du bär dig åt, själv cyklar jag 1 timma om dagen på motionscykel och det är väl OK. Promenerar i mån av tid men inte särskilt långt vilket ju kan bero på vintern och väglaget för det blir längre turer sommartid. För att hålla den lägsta vikten blev det väldigt mycket Nutrilett och det fungerar inte i längden. Sen börjar ju det nästan svåraste - att hålla vikten. Slut på kickarna osv du vet. Men som sagt, ska följa din tråd och se hur det går för dig, kanske kan hämta inspiration där!

[Kajost]
0

Vad roligt att läsa din kommentar Bullisxxx!

Jaa, det är svårt. Jag måste sluta med godis och sådant.

Kysstack!

Bullisxxx
0

Usch, skitjobbigt detta, det bara ökar på sig - hemskt! En väg kan vara att Nutriletta och där emellan äta de mål man s a s inte kan undkomma, typ om man är bortbjuden, speciell fika på jobbet osv. Att man om man tar Nutrilette (är ju 5 påsar/dag, vet ej om du testat?) och man kanske tar en påse var tredje timma. Står något annat till bjuds tar man det och hoppar den påsen och tar den om 3 timmar istället - hänger du med? Går ju inte jättefort ner för det gör man nog inte om man inte har enorm övervikt kanske men det kanske funkar en längre tid. Jag klarar inte att bara dricka längre. Svårt när man jobbar oregelbundna tider också. Maten är ju så social så det blir så himla tråkigt om man inte ens kan äta lunch med de andra osv.

Hur går dina funderingar? Jag är lite inne på att göra som jag skrev ovan, ta påsar när jag inte äter för äta annat blir det ändå varje dag. Vi är ju så olika så det som fungerar (just nu ingenting då…:-( ) för den ene fungerar inte för den andre. Tänkte lite på LCHF också, testade det för många år sedan och det var effektivt men man kände sig ändå onyttig, kan ju inte vara bra att skicka ner allt det fettet i ådrorna liksom… Fet på insidan! Å andra sidan kan man ju alltid äta nåt då om man kör på det men lite svårt på hamburgerian ;-)…

Nää, nu känns det skitjobbigt och inta föresatser håller mer än några timmar - peppa mig är du snäll!

Tisdag
0

#9 Finns low carb burgare på MAX. Istället för bröd är det ett stort blad av isbergssallad. Faktiskt ganska ok.

[Kajost]
0

Hej igen! Jag har inte skrivit på ett tag…

Jag är sjuk nu, så det är lite jobbigt. Jag har inte vägt mig än heller. Jag vill, men glömmer bort det innan jag har ätit frukost. Så nu är det lite försent. Vattenvikt kanske försvinner när man är sjuk, men inte mycket. Jag vill bara ha bra självförtroende, och inte behöva titta mig i spegeln på träningen och känna mig tjock. Visst, jag är inte tjockast i hela världen, absolut inte, men det gäller att leva i min värld också, vad jag har varit förut.

Då jag har rätt mycket muskler så säger många att det är dom som väger mycket, men ändå.

Hoppas ni har tålamod med mig!

Puss

[Kajost]
0

Oj, jag såg inte ditt inlägg Bullisxxx! Jätteinspirerande. Verkligen, och jag ska försöka att hjälpa er alla! Men jag gillar inte dieter själv, och har inte provat många.

Kämpa på och belöna dig med manikyrer och nya kläder! Som kanske inte passade förut! Jättekul. Men om man ska gå ner, så måste man hålla sig borta från GODIS, (jävla tjuv) och chips. Jättetråkigt, men så är det. Chips har inte något problem med, då jag en gång såg hur man provade att hålla en tändare under ett chips. Det såg inte bra ut kan jag säga. Verkligen inte! Det bara rann fett och sen var det inget kvar.
Och vad det gäller snabbmat, så har jag heller inte några stora problem, jag gillar inte hamburgare. Men tydligen ska mat från McDonalds se likadan ut efter ett år, som när den är ny.

Jag går inte på yogan ikväll, eftersom jag är sjuk (läs uppe)

Ska nog ta igen det på onsdag.

Lycka till!Kyss

Loxy
0

Om du verkligen inte kan sluta äta godis så är det här ett tips.

En dag när du känner dig motiverad att sluta äta godis (men vet att kanske 2 dagar senare kommer du att vilja äta det igen) så tar du allt godis ochlägger ner det i en låda. Sedan om du bor i hus, så kan du ställa lådan typ långt in i garaget eller trädgårdsförådet och sedan på kvällen eller dagen när du är sugen, så kan du ju faktiskt inte ta något. Och man orkar väl inte gå ut och ta fram den lådan? Så efter den dagen så kan du känna dig stolt Flört

[Kajost]
0

Hihi, vilket roligt tips! Annars kan man ju också slänga allt, men jag förstår vart du kommer ifrån. Absolut!

Idag har jag vägt mig;
Vågen stod på 62! Det känns superbra, då det är ca. -2kg! Är jättenöjd, men det är säkert vattenvikt också.

Men idag, som Loxy säger, så känner jag mig rätt motiverad, även om jag har ätit socker, (bara lite). Men problemet är också att andra familjemedlemmar vill äta godis. 

Det är inte så lätt att bara slänga ut det då.

Ok, när man äntligen ser lite resultat så blir man mer motiverad! Det finns också en hemsida, som är gratis med nyttiga recept, som ställs in efter om man har barn, hur mycket tid man har o.s.v.

www.minspecialk.se  KyssLycka till!

Loxy
0

Grattis! Ska själv checka sidan Flört

[Kajost]
0

Tackar!

Jag har inte vägt mig idag, men jag har ätit ganska onyttigt.
Varför kan man inte bara hålla sig undan?

Solen har i alla fall  gjort sitt i humöret, då jag blir glad av den! Men också lite sur, eftersom jag inte tål värme så bra. Men det är roligt med sol!

Puss

[Kajost]
0

Är pollenalergisk!!
Det känns inte kul, och är helt avdomnad i hela kroppen jämt och ständigt!

Ok, puh, har fått klaga av mig lite!
Jag har inte vägt mig, men igår hade jag nog gått upp lite, då jag verkligen inte har tagt hand om maten/kosten.
Igår blev det yoga, samt idag, fast inte lika länge.
Imorgon blir det träning, och har gjort mina läxor.

Har verkligen inte tid med att planera mat!
HJÄLP!

PussKyss

Linnslins
0

Ett tips som har fungerat för mig sedan i påsk är att peppa sig själv på kvällarna. Jag har ett litet kollegieblock som jag skriver i varje kväll. Jag skriver ner lite tankar och letar alltid något positivt med dagen.
Ena dagen kan det handla om att jag var duktig som inte tog en extra portion eller att jag bara åt halva chokladkakan. Nästa dag kan det handla om hur otroligt duktig jag var på min morgonpromenad.

Det finns ALLTID något positivt att säga om sig själv. Jag tror inte jag skulle orka om jag inte gjorde så.

Förutom att peppa mig själv varje kväll så går jag ut på en morgonpromenad varje vardagsmorgon. När min sambo går till jobbet så går jag med henne dit och sen tar jag en extra liten sväng. Antingen har jag med mig stavarna eller så satsar jag på att jogga lite.
Dessutom har jag bestämt att inte äta godis, kakor, chips, läsk och såna saker. Förutom vid speciella tillfällen, t.ex. när någon fyller år.
Och allt det där är saker som jag kan skriva om på kvällen och finna positiva grejer i.

Genom det här har jag gått ner fem kilo på sex veckor och känner mig piggare, gladare, har mer energi och har fått bättre kondition.

[Kajost]
0

Grattis Linnslins!

5KG! Jätteduktigt, önskar att jag kunde avstå, men jag ska försöka, att begränsa till att bara äta "gott" en gång i veckan. Har förbrukat det denna vecka.
Jättebra tips :)

Kanske ska gå på prommis imorgon bitti!

Kram

Linnslins
0

Jag har alltid haft jättesvårt att avstår, så jag förstår verkligen ditt problem =(

Jag avstår inte  till 100% nu heller. Ibland när suget blir för jobbigt så kan jag köpa lite dyr choklad. Dyrare choklad med lite mer kakao är mer mättande så då äter jag inte lika mycket. Dessutom finns det ju en gräns för hur mycket jag är beredd att betala för godis :P

dessutom slinker det ner lite popcorn och hallon med vanilj visp ibland =P

Man ska ju inte må dåligt och plågas bara för att man vill gå ner i vikt =)

[Kajost]
0

Har ingen som helst motivation just nu, men jag äter inte särskilt onyttigt. I alla fall inget godis.
Men jag är sjuk nu. IGEN. Och helt slut i det faktum att gå till skolan/stressen hela dagarna. Jag är sjuk både fysiskt och emotionellt. Känns inte bra just nu alls.

Men vågen stod på ca, samma som förut. Yogan är slut, har inte gått till gymmet, och Wii Fit är på lagning!

Tack för alla tips!

Kram

[Kajost]
0

Hej!

Nu åker jag iväg ett tag, men kommer tillbaka på måndag.
Jag har gått ner ca. 06 kg totalt sedan iförrigår. Så jag är rätt nöjd!

Hoppas ni mår bra!

Bullisxxx
0

#22 Hur går det för dig? Jag har kommit igång nu men får väl dessvärre erkänna att det är med hjälp av både Nutrilette och SuperSlim… Det hjälps inte men faktum kvarstår, det är lättare att låta bli att äta så mycket om något dämpar sötsuget för det gör faktiskt tabletterna. Du som jag har ju inte så där jättemycket övervikt kanske och det gör kanske det hela svårare att gå ner också. Äter frukost keso och naturell yoghurt med sötningsmedel i och lite linfrön och sen sallad och bröd (utan smör) till lunch, äpple till fikat på em och sen pulver resten av dagen förutom ett äpple efter träningen på kvällen. Blir 2 påsar Nutrilett/dag. Om man ger sjutton i att äta mackor verkar mycket vara vunnet. Åter till dig - hur går det???

[Kajost]
0

Bullisxxx;

Hej! Förlåt för att jag inte har srivit.
Men det har gått bra!

Absolut, men jag är ju inte riktigt nöjd fortfarande.

[Kajost]
0

Ursäkta för den kortfattade uppdateringen förra gången.

Men jag har gått ner lite grann, något kg. Men också gått upp vattenvikten såklart. Men jag har inte ätit alls lika mycket godis som förut. Och försöker att äta mer ekologiskt och fullkorn tex.

Men det är en jobbig resa det här också. Har gjort ett schema med alla saker jag behöver göra, så nu har jag också planerat in träning m.m.

Hoppas det går bra för er andra!!

Puss Glad

hjartelyckanskaniner
0

Mitt enda tips med att sluta äta godis är att tänka på någon som har drömkroppen som du vill ha, de trycker ju inte i sig godis hela tiden utan de pallar sig till gymmet istället;)

eller att du tänker på det äckligaste du vet och att godiset innehåller det. Tex det finns maskar i godiset, det som innehåller colasås är fett osv, hur gott är det att äta godis som innehåller maskar och fett?;)

Har klarat mig 4 veckor utan godis och känner inte ens suget när jag plockar godis till mamma. Men det negativa är att jag orkar inte åka till gymmet. Först gå 8h i skolan och är dödstrött och sen gumma efter det, det känns inte lockande. Men när man väl är på gymmet så är det skönt att träna och känna sig smalare efteråt.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[Kajost]
0

Tack för tipset!Skrattande

Jag har gått ner nu, till lite under 62, och jag började på ca.64. Är nöjd än så länge, men jag håller förtfarande på!

Äter inget godis så mycket längre faktiskt. Det har mest blivit drycker m.m. Men jag känner mig nöjd med mig själv! Glad

Har 2 ynka kg kvar, så önska mig lycka till! ;)

Puss/K

Bullisxxx
0

Halva vägen kvar då alltså men 2 kg - det har du snart gjort dig av med. Kanske ska gå in för det lite extra så är du i mål desto snabbare? Borde ju nästan vara gjort på någon vecka kanske?? Heja på! Själv pendlar jag upp och ner mellan några kilo. Kan gå upp 2 kg på en helg liksom… Ska ha mens snart och då får man ju nästan horn i skallen och allt som heter sunt förnuft är fullständigt bortblåst - jobbigt. Att man aldrig lär sig då! Är väl dessa hormoner man inte rår på antar jag…

[Kajost]
0

Hihi :) Ja, så är det!

Men jag håller på nu, snarrt ska jag till stockholm, så då blir det nog svårt. Men sen så ska jag till stugan, så då finns det mycket tid för träning och sånt! Vi har en sjö precis i närheten :)

Kram!/K

Loxy
0

Hoppas det har gått bra för alla! Själv åker jag utomlands om en vecka :S,

Så nu äter jag inte onyttigt alls och tränar så ofta som möjligt. Känner mig inte så peppad på att åka. Även om jag inte är överviktig så känner jag mig inte fin :/.

I alla fall ett tips till er är att träna på morgonen. Har lärt mig att det är då man bränner av mest fettrester eller något sånt. Idag körde jag spinning i en timme och sen 20 minuter styrke träning. Det känns ju bra.

Lycka till! :)

[Kajost]
0

Oj, vad duktig du är!

Nu har jag äntligen sommarlov, och har mycket tid till träning.
Idag joggade jag (gick ibland) 2.8km. Är rätt nöjd, fast det var ett riktigt dåligt underlag!!
Och mycket backar, så inte så himla kul  :(
Men nu känns det så himla bra, och jag känner mig duktig :)

För att vara första gången på länge, så kändes det bra att ens kunna jogga med min pappa som joggar 5 km, 3ggr/veckan, varje vecka…

[Kajost]
0

Oj, vad duktig du är!

Nu har jag äntligen sommarlov, och har mycket tid till träning.
Idag joggade jag (gick ibland) 2.8km. Är rätt nöjd, fast det var ett riktigt dåligt underlag!!
Och mycket backar, så inte så himla kul  :(
Men nu känns det så himla bra, och jag känner mig duktig :)

För att vara första gången på länge, så kändes det bra att ens kunna jogga med min pappa som joggar 5 km, 3ggr/veckan, varje vecka…

Kram!

Loxy
0

bra jobbat! Verkar som att vi båda har gått upp en nivå :)

[Kajost]
0

Hihi, jaa :)

Kram/K

[Kajost]
0

Hej!
Ursäkta att jag inte skrivit på ganska länge :) Jag har lite mer djur än vanligt, och har varit lite upptagen av shopping och det fina vädret! Ingen ursäkt, jag vet, men jag har helt enkelt inte tränat så mycket. Jag tog en cykeltur för några dagar sen, har gått hela dagen idag, och gjort lite vattenträning i en sjö :)
Jag är ju på landet nu, och jag har inte tillgång till en våg tyvärr. Men det kan ju ioförsig vara bra, då jag inte stressar och tänker lika mycket på det. Men men, jag har inte ätit jätteonyttigt, men är rädd att jag gått upp lite.
Aja, jag mår bra i alla fall, nu gäller det bara att tona kroppen lite grann!

Kram/K

[Kajost]
0

Hejsan!

Jag vet att jag gått upp nu. Det känns absolut inte bra! Ni har varit jättepeppande, och jag behöver mer!! :) Tack på förhand ;)

I alla fall så har jag fixat naglarna igår, tippar, och så där.
Och idag kl.11.40 ca, så gick jag på en promenad upp på bergen här på landet! Jättehärligt, men varmt som sjutton då solen lyste som starkast just då. Hästar och får är ju roligt att se på vägen!

Har inte ätit särskilt nyttigt alls, choklad och paj m.m. NOT GOOD!
Men som tidigare inlägg, man blir ganska styrd av hormonerna och det.
Så nu ska jag gå in i ett kontrakt här på iFokus. Inget mer onyttigt! Förutom på fester och så. Men ändå!

Skriver mer sen!

Kram!/K

Underskrift; Kajsa/Kajost

<3

[Kajost]
0

OK. Varför är det så JÄVLA svårt att sluta? Visst, har inte ätit liksom, "godis" vanligt menat. Men choklad, och kex. Igår hjälpte det inte att vi var hos en kusin till mamma som bakar underbara kakor och gott. Usch vad jag känner mig äcklig, och hemsk!

Joggade för någon morgon sen, gillar att jogga då. Men det har inte blivit av sen dess. Jag gillar nämligen inte att jogga. Ok, jag skrev att jag gillade det på morgonen, men av alla tider på dagen, är det den minst hemska. Om jag säger så… Ni kanske inte förstår, men jag gör det. Tror jag. Hehe…

Idag får jag besök av en kompis som ska sova hos mig ett tag, till på fredag tror jag. Det ska bli kul att få umgås lite. Har inte kompisar under sommarlovet, när jag inte är hemma. Aja, nu får jag träffa en tjejkompis, och ha roligt!
Puss&Kram/K

Loxy
0

Hej har inte skrivit på länge! Men en vän som är gymnast sa till mig att hennes tränare hade sagt att man kan äta i princip vad man vill (inte överdrivet då) om man bara tränar. Så jag äter hellre vad jag vill och tränar hårt några gånger i veckan, istället för att ha ångest hela tiden. Så ska i alla fall jag göra :)

fluffis
0

#38: Ja, kanske om man tränar åtta timmar om dagen sex eller sju dagar i veckan. Beror väl lite på hur man är byggd också. Vissa klarar ju av att stoppa i sig hur mycket som helst till och med utan att träna och ändå vara smala. Men även om man är smal ska man tänka på sina stackars organ och kärl i kroppen som måste ta hand om all energi som kommer in genom munnen.

[Kajost]
0

OK. Bra tipsis ;) Nej men, nu är det som det är. Har ingen aning om vad jag väger, men jag är inte så jätteonöjd med min kropp längre. Jag kommer aldrig att vara en sån där tjej ssom är supersmal som har typ 32 i storlek. Jag har 36 i strl, är rätt kurvig, och är nöjd med det! Är stark, och muskler har jag mycket av :) Det är väl typ konditionen som måste bli lite bättre, och så där. Men annars känns det rätt bra! Har gått på promenader den här veckan, i alla fall en, har haft en kompis här hos mig, och nu har jag blvt förkyld och har en tå som har någon inflamation. Den är helt enkelt irrterad och så. Men jaja, nu ska jag försöka att träna lite mer.

Kram på er!
Puss/K

[Kajost]
0

Hejsan igen!
Igår åkte jag in till biblioteket och lånade en dvd med powerpilates, 50 minuter långt program. Jag körde det igår och idag! Det är mycket mer peppande med nån som kör "med" en, än att läsa i tidning, tycker jag. Så två pass på två dagar! Jättenöjd, och pilates är superkul, liksom yoga :)

Så nu känns det bättre, har dock inte nån våg än, så det blir en överraskning när jag kommer hem!

Skrattande/K

[Kajost]
0

Hej. Godkväll.

Känns inte bra. Men jag ska lägga ett nytt godisförbud, óch i princip inte äta något onyttigt! Kanske nu i höst, eller i nyår.

Nu måste jag gå och sova, ska åka 4 timmar bil imorrn kl.07.30, sharp! Och måste gå upp 06.00 för att packa..

Kram//
Skriver mer imorrn!

[Kajost]
0

Godkväll igen. Lite tidigare blev det idag.

Mat; frukost:  1 glas juice, 2 fullkornsmackor med smör och mjukost, och en kopp te m. mjölk. Morgonfika: Stor Latte på Statoil, tog inget fikabröd! Jippi!
Lunch: tortellini med 1 glas vatten.
Middag: fjärlispasta m. quornsås. Och bubbelvatten.

Har ju åkt bil idag, sen har jag städat, tvättat och så. Så lite vardagsmotion i alla fall!

Ses imorrn, kanske, då ska jag väga mig!

Kram/K

[Kajost]
0

Hello!
Nu har jag vägt mig, och jag väger närmare 65. Så under sommaren har jag gått upp lite grann, och det var ändå bra pga att jag ändå har ätit så onyttigt. Så ganska nöjd. Men nu ska jag skriva ett kontrakt för godisförbud m.m. Så imorrn börjar jag!

Och min WiiFit har vi dammat av. Det här blir bra! Har tänkt -4,5 kg på 3 månader.

Hoppas ni mår bra!!

kram/K

[Kajost]
0

Hej!

Jag vägde mig, och vågen stod på ca.+0.2. Ok, men nu den första september börjar mitt godisförbud+annat :) Så det känns bra!
I fredags så sprang jag med en kompis, eller sprang och sprang, men vi joggade. Sakta. Men desto längre! Jättehärligt att känna att man orkade långt! Sammanlagt blev det nog ca.5km joggning! Härligt.
Det var faktiskt första gången jag inte kände stress/ångest inför joggningen, jo innan, men inte när vi väl började. :)

Men nu har jag träningsvärk framme på smalbenen, eller är det kanske en lätt släng av benhinneinflammation? Aja, lite ömt är det i alla fall.

Jag har bestämt en belöning, då om ett år, då ska jag och min mamma gå på spa :) Tillsammans, för vi ska göra detta tillsammans också :) Det blir kul med lite pepp och så!

Kram, hoppas ni har det bra/K

[Kajost]
0

Hej!
Förlåt för dålig uppdatering!

Nu har jag börjat på mitt godis/chip&ostbågar/glass och kakor och sånt-förbud! ;) Hihi, det har faktiskt gått bra hitills, jag började den första september. Så nu imorgon ska jag väga mig och se hur det har gått :) Cheerleadingen har börjat igen, jag simmar på  söndagar och så. Det känns som om jag börjar få en rutin. Skoljobbet går på som vanligt!
Om ca. ett år ska jag unna img ett spabesök, som jag sa i förra inlägget, men jag skrev typ inte varför? Hehe, aja, lite förvirrat…

Kram/K

[Kajost]
0

Ok. Hej på er!

Nu var det väldigt länge sen jag skrev. Fattar inte varför, eller jo, jag har haft mycket att göra, men en kvart varje kväll kunde jag nog ha fixat ;) Aja.

Om jag ska vara ärlig, så blev det där godisstoppet inte av. Alls. Och jag har ätit jätteonyttigt hela hösten! Usch, vill inte tänka på det. För det märks på vikten. ca.69 kg… Åh, gud vad hemskt!
Men jag hade samma löfte som i höstas, nu som nyårslöfte, alltså ett år utan godis.
Det har gått bra! Mycket bättre än förra gången, för då kändes det som om det inte var på riktigt.
Nu ska jag köra STENHÅRT de här veckorna, och träna mera. Jag tränar fortfarande cheerleading 3 ggr/v. Totalt 6 timmar/v. Tänkte börja gå på promenader några dagar i veckan och träna yoga hemma.

Så det skulle vara jättekul om ni länkade några träningsvideor, skriver om er själva, eller vad som helst som kan vara nyttigt att höra!
Nu ska det gå!

Och det lovar jag er.
Kram

[Kajost]
0

Godkväll, ska snart gå och lägga mig :)

I alla fall. Började direkt med nyttiga grejer efter jag skrivit här.

Jag gick på promenad, yogade(det var hur skönt som helst!), gjorde 4 situps, 20 fram, 10/vardera sida, och letade på Youtube efter roliga yogaklipp. Ska börja med morgonyoga, direkt när man vaknar alltså! Verkar som en toppen start på dagen, plus om man inte har så mycket tid, så har man ialla fall gjort något på morgonen!

Nu är jag igång, så här kommer mitt träningsschema se ut i vår:

Måndag; Morgon: morgonyoga, kväll: kort yogaprogram1 (läxor)

Tisdag; Morgon: morgonyoga, kväll: cheerleading

Onsdag; Morgon: morgonyoga, kväll: kort yogaprogram2 (läxor)

Torsdag; Morgon: morgonyoga, kväll: cheerleading

Fredag; Morgon: morgonyoga, kväll: ledig

Lördag; Morgon: morgonyoga, kväll: yogaprogram1

Söndag; Morgon: morgonyoga+simmning, kväll: yogaprogram2 (läxor)

Kan variera med läxtiderna. Satte bara in dom, så att jag inte ska bli stressad!
Imorgon blir det simmning och morgonyogan. Senare yogaprogrammet!

Hoppas det här kan inspirera några!

Puss&kram, godnatt!

/Kajost

[Kajost]
0

Hej igen! Glömde att skriva att jag har cheerleading på söndagar också.

I alla fall.
Jag vaknade imorse, vid åtta ungefär, och gjorde min morgonyoga, det var jätteskönt!
Och sen skulle jag simma, men när jag kom dit så gick det inte. Personliga anledningar.. Ialla fall, så det lbev bara dusch och bastu, sen åkte jag buss hem igen. Nu sitter jag här, men snart börjar cheerleadingen. Ska äta lunch, risotto som blev över från igrå, supergott!

Jag tänkte att jag ska yoga ikväll också. Det blir bra bra!

Hoppas ni mår super och också har inspiration!

Kram/Kajost

[Kajost]
0

Godkväll allihopa!
Idag fyller jag år, eller igår, den 19 januari, så därför har allt inte varit som det brukar… Lite tårta och god mat och presenter :) Jag fick ett par skridskor i present, som är jättefina, det blir till att åka nu bara då!

Jag ska nog göra morgonyoga imorgon om jag orkar… ska upp 6.00. Men det ska göras! Annars blir jag sur och gnällig. Tror jag :)

Har haft en bra dag i alla fall, har fått massors av grattis på FB bland annat, och mår bra!
Ska väga mig på lördag! Håll tummarna!

Godnatt

Kajsa

Fridaaaa
0

Det är exakt som jag, fast jag är 165 cm lång och vägde 63,5 men väger nu ca 62,5 :) Mitt slutmål är 58 kg :D 
Peppra varandra?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Kajost]
0

Fridaakesson (hoppas det var rätt namn…): Jaa, det vore jätteroligt!
Hoppas det går bra för dig :)

Hej!

Idag så har jag inte tränat, men jag gjorde min morgonyoga, som jag skulle. Sen ikväll är det ju cheerleading, så det blir träning där med!
Imorgon ska jag shoppa på eftermiddagen, sen tror jag att jag ska yoga lite på kvällen.
Sen blir det till att städa, för på lördag har jag en liten fest här hemma! Det ska bli jättekul :)

Kram på er!

PS: Snart väger jag mig… läskigt!!

Fridaaaa
0

#52 Pmar dej nu ;)

[Kajost]
0

#53 OK! :)

Hej på er alla!
Jag är sjuk idag… eller är hängig i alla fall. Hade lite hosta och är snuvig m.m. Men jag tänkte vila idag, och imorrn har jag ju min fest! Så då måste vi städa, handla, fixax, baka tårtan och jag ska köpa en fin klänning också.
Så tyvärr blir det ingen träning idag. Men jag har rejält med träningsvärk sen igår, cheerleadingen ni vet. Det var för att vi byggde, så mina armar+axlar har jag träningsvärk i. AJA.

Nu tänkte jag vila.
Hejdå

[Kajost]
0

Hej!

Idag har jag rensat och städat här hemma, och gjort läxor m.m. På nåt sätt hann jag också med ett yogapass! 
Idag hade jag också ett möte med en god vän i ett bibliotek, hon är bibliotikarie, och jag ska hjälpa henne med sagostunder för 3åringar! Det ska bli jättekul :)

Jag har ätit lite rester från helgens tårta idag… men också mycket frukt!

Puss
kajsa

[Kajost]
0

Hej!

Förra lördagen så hade jag gått ner 0.8 kg, och när jag vägde mig idag så hade jag gått upp 0.6 kg… det är som att jag "slappar" när jag vet att jag gått ner.

Nu ska jag inte väga mig på 2 veckor, om jag klara det. Och äta nyttigare. Jag måste väl träna också. 
Imorgon har jag mycket att göra, lite läxor och så.
Men jag ska göra min morgonyoga imorrn, som jag inte gjorde idag… Och senare ska jag göra ett yogaprogram också.

Hoppas ni har det bra!
Kram

[Kajost]
0

Hej!

Hur mår ni då? Jag har inte hört så mycket från er :) Men inte så mycket från mig själv heller, haha :)

I alla fall, jag trodde att jag hade skrivit efter förra gången, men tydligen inte… Haha, men ialla fall hade jag gått ner 0.8 kg efter det, så det blev totalt 1 kg.. Men jag kan bättre än det!

Men nu har jag inte vägt mig på nästan 3 veckor.

Jag har slappat med yogan, men jag körde ett effektivt pass idag, och nu ska jag också ta tag på allvar med kosten och så där!

Kram

Fridaaaa
0

gått ner 2 kg, så har bara 3-4kg kvar!

[Kajost]
0

Va duktigt! Grattis!

Jag är själv jättehungrig just nu, kan bero på att jag åt frukost kl.6.00 imorse! Nu sitter jag i Härösand, och hälsar på min mamma på jobbet. Vi ska äta lunch tillsammans på Subway. Det blir roligt!

Hoppas ni mår bra!

Kram

Fridaaaa
0

Tack hoppas jag fixar dem med snart ;)

[Kajost]
0

HEJSAN!

Jag har inte varit duktig… Haha, har gått upp ett kg. Men nu har jag (nästan) slutat med godis och sånt. Hade kvar nån liten påse med godis, men nu är den slut, och nu ska jag inte äta något onyttigt! Eller ja, efterrätt ibland såklart.

Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon är det cheerleadingdax, GUD VAD JAG TAGGAR!!
Vi vann förrästen guld i Boden förra helgen :) Det känns riktigt bra!

Älskar er alla i CFA!!
<3<3<3<3<3<3<3

PUSS

[Kajost]
0

HEJSAN!

Jag har inte varit duktig… Haha, har gått upp ett kg. Men nu har jag (nästan) slutat med godis och sånt. Hade kvar nån liten påse med godis, men nu är den slut, och nu ska jag inte äta något onyttigt! Eller ja, efterrätt ibland såklart.

Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon är det cheerleadingdax, GUD VAD JAG TAGGAR!!
Vi vann förrästen guld i Boden förra helgen :) Det känns riktigt bra!

Älskar er alla i CFA!!
<3<3<3<3<3<3<3

PUSS

[Kajost]
0

Hej allihopa!

Tänkte bara skriva hur det går. Har totalt gått ner 1.7 kg på två veckor! Är jättenöjd, och ska fortsätta att äta rätt och hälsosamt och träna! Blir inspirerad av klipp på youtube. 
Så fort jag blir frisk ska jag träna järnet!

PUSS

[Kajost]
0

Hej igen!

Tänkte bara skriva att jag och min kompis pratade nyss om att vi ska börja jogga :) För mig handlar det om att få upp konditionen till RM, alltså med cheerleadingen. Det behövs verkligen!
Även om vi har bra grundkondition, så kan den alltid förbättras. Så jag vet inte, kanske på onsdagar, om jag inte har för mycket att göra,och på lördagar/söndagar eller nåt sånt :) Får se hur det går!

Jag körde hårt absprogram+ben&rumpaprogram, som var riktigt effektiva! Jag kände det direkt, och det var klipp från youtube.

Ha det bra!

PUSS

[Kajost]
0

Tjena!
Ville bara säga att jag är sjuk . Igen. Men nu är det värre, kan verkligen inte träna. Känns som en lindrig influensa, så att säga. Kanske jag går ner några hekton av det. Men men, jag ska ta tag i maten ialla fall, har fuskat lite grann. Jag hade tänkt att jogga idag, men det blev inte heller av.

Ha det gött

Kram

[Kajost]
0

Hej!

Är fortfarande sjuk. No fun. ANYWAY, så ska jag kurera mig, och se på träningen idag, men jag ska inte vara med!

KRAM

[Kajost]
0

Tjenaa..

Har inte vägt mig så mycket, eller jag gjorde det, men då hade jag ätit frukost och så… Me men, nu är jag på "diet" igen! Ska också börja träna mer när jag blir frisk nån gång! :)

PUSS

[Kajost]
0

Hej!
Är frisk nu.
Jag simmade 35 minuter idag. Det var jätteskönt att träna igen!

Imorgon ska jag jogga, före frukost. Det taggar jag!

Puss

[Kajost]
0

Hej!
Igår så joggade jag kanske 20 minuter, men idag  har jag vilat. Min kompis har varit här :) Det var kul!

Kram

[Kajost]
0

Hej!

Jag har varit med en kompis igår och idag, jag sov över :)
Men jag cyklade dit och hem, så lite motion har jag fått.

Tänkte köra lite styrka nu, och sen ska vi på middag, typ påskmiddag av något slag!

Ha det bra, Glad Påsk!!

PUSS

[Kajost]
0

Hej allihopa!

Hur mår ni? 
Har ni haft en bra och glad påsk?

Jag var på middag igår, och idag så fick jag ett påskägg av mina snälla föräldrar, men som jag inte kommer att äta så mycket av. Men det var chokladägg i, och några var mörk choklad, så jag kan ju spara dom och ta en eller två om dan Flört

Ialla fall, varför jag skriver är för att jag ska starta en ny tråd, troligen nu ikväll innan jag går och lägger mig. Så håll utkik!

Hade tänkt att skriva mer om min träning, lägga ut bilder och ha en lite mer inspirerande anda på den tråden. Här har det mest varit gnäll (för min del) och ni som försökt att peppa mig!

Men nu har jag motivationen själv, och ni får såklart peppa mig om jag är nere och så, men mitt mål är att få er att känna er motiverade!

Jag tror att jag kommer att kalla den något i stil med; Tone it up!
eller så ;)

PUSS!