Frågor, gå ner i vikt
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har tagit mig i kragen och insett att vågen bara går uppåt och jag ska ner i vikt nu.
Ligger idag på 70,5 kg och är 1,68 lång.
Målet är att börja med - 5 kg. Och sedan -5 kg till.
Jag är 21 år.
Jag är väldigt rädd för att få hängbröst då jag hört att viktpendlande kan ha stor bidragande faktor till det. Har idag 75C-D och bra form på dom men är rädd att de ska börja hänga om jag går ner i vikt.
Är det sant som jag hört och hur motverkar man det isåfall?
Hur många mål om dagen rekommenderas?
Jag tränar normalt sätt 3-4 dagar i veckan, ska jag öka det eller är de lagom?
Några tips på livsmedel/drycker som förbränner mycket?
Jag ska köpa tabletter på hälsokost med chili i som var helt naturliga men som skyndade på förbränningen och gjorde att fettet inte satte sig. Ngn som vet vad de heter och om de fungerar?
Varierar även med friggs naturdiets shakes, ngt mer tips på andra bra alternativ?
Ska försöka svara lite kort.. 
1. Det är högst individuellt och du får nog prova dig fram, det är helt omöjligt att gissa hur din kropp kommer reagera.
2. Så många som du trivs med, att man bränner mer/håller ångan uppe genom flera småmål stämmer inte utan ät så många som passar (3-4 fungerar för de flesta..)
3. 3-4 pass räcker, kroppen måste även få vila. Ju hårdare du kör ju mer återhämtningstid behöver du. Se till att få mycket sömn och ät bra mat.
4. Det finns inga livsmedel som markant höjer din ämnesomsättning tyvärr.
5. Skippa hälsokostpillren och öka på capasinet som finns naturligt i chilipeppar/cayennepeppar istället. Gör mycket mexikansk mat så får du det direkt där och sparar pengar. Det i hälsokosten kan på sin höjd bränna någon ynka kalori extra men är priset värt det?
6. Varför lägga pengarna på dyra kalorisnåla shakes? Vill du ha lite energi så ät mindre, det blir betydligt billigare och du kan göra något roligt för pengarna du sparar. Komplettera gärna med multivitamintillskott om du inte äter jättevarierat.
Om kroppen främt förbränner fettet i brösten när du går ner i vikt finns det självklart chans att brösten börjar hänga men eftersom du är väldigt ung har du mer spänst i skinnet och dina bröst kommer hantera viktnedgången bättre än om du går ner när du fyllt 80. Fast det kanske säger sig själv, att man har mer spänst och elsatistet i huden när man är ung!
Jag köper naturdiet drinkmix istället för shakes, mycket billigare och nästan hälften så mycket kalorier :D
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
Jag har fått hängbröst av min viktminskning (tappat 15kg). Är 22 i dagsläget. Finns inget du kan göra för att förhindra att de hänger. Har du mycket fett i brösten så är risken större att de kommer ändra storlek/form. Är det mer körtlar så är chansen större att du får behålla formen på dina bröst. Mina bestod av rätt mycket fett och min kropp valde att bränna fettet där först
Men allt är som sagt individuellt.
Och ät så ofta som känns bra. En rejäl frukost, och sen lunch och middag, med mellanmål om du behöver det. Genom att äta mindre, men oftare, så håller du förbränningen uppe.
3-4 dagar i veckan låter bra att träna.
Mat som är bra för förbränningen är chilli och annan kryddstark mat. Mjölk ska också vara bra för att binda fett så att kroppen inte tar upp lika mycket.
Och istället för shakes skulle jag dricka proteinpulver, eller helt enkelt äta bättre mat :)
#3 ang proteinpulver, fästmannens bror som är sjukgymnast/tränings freak berättade att proteinpulver ofta görs av rester från framställning av andra produkter och att kroppen kan ha svårt att faktiskt tillgodogöra sig dessa proteiner då det bara är skräp. Kanske värt att titta upp om man är sugen att börja med proteinpulver ;) Så att man läser innehållsförteckning och om proteinerna i ;)
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund