Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 935 ggr
Humsi
0

Input önskas för osäker!

Hejsan!

Är nygammal medlem då viktminskning legat på hyllan ett tag men med vårvädret så kommer såklart bikiniångesten och jag börjar känna alla kilon små kring kroppen.

Därför söker jag nu lite råd och tips. Jag har ett upplägg som jag hoppas kunna få lite konstruktiv kritik kring. Förbättringar mottages tacksamt och låter det helt tokigt får ni såklart säga även det, jag är inte sån :)

Lite bakgrund kanske? Är 21 år och har varit överviktig sedan födsel, ständigt över kurvan och hade BMI fetma när jag var 13 år. Då gick jag ner 11 kg med viktväktarna och höll detta i 5-6 år, sedan började det sakta stiga och tog fart när jag började kvällsmysa med pojkvännen och gick från två gympapass i veckan i gymnasiet till inget alls.

Numera är jag 1.74 lång och väger mellan 83-85 kilo. BMI max för min längd är 76 kg så det är naturligtvis mitt första stora mål, även om det finns delmål på väg dit. Efter det vill jag gärna ner till 68 kg då detta är vad jag vägde när jag var 15, fullväxt och trivdes fruktansvärt bra. Detta är även en hälsosam vikt för mig längd, så ingen svältning på gång här.

Min plan är som sådan här:

Frukost: Havregrynsgröt med frusna bär och lite mjölk, kaffe.

Lunch: Proteindryck blandad på mjölk eller fil.

Mellanmål: Proteindryck blandad på mjölk eller fil, ev. en knäckemacka.

Kvällsmat: Någon form av vegetarisk "normal" måltid. (vegetarisk främst för att jag undviker rött kött för magens skull).

Vad säger ni? Är jag uppåt väggarna och rent åt skogen med det här?

Kram alla duktiga/Sofia

Humsi
0

Oj min fråga var kanske inte så intressant. Hursomhelst, den som undrar endå kan ju läsa bloggen i allafall.

http://mullfia.shapemeup.se/http://mullfia.shapemeup.se/

ettlitetalias
0

Hej!

Hade missat den här tråden, så kommer med lite input nu istället om du vill ha :)

Maten låter det inget fel på, det är ju mer en fråga om storlek på portionerna som spelar roll eftersom du inte äter nåt som är "fel". Lycka till! :)