Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1639 ggr
[Koppsal]
0

lite frågor

Jag är en tjej på 15. snart 16. Sist jag mätte/vägde mig var någon månad sen. men då var jag 162 cm lång och vägde 54-55 kilo. Senaste 2 veckorna har en kompis sagt till mig att jag blivit jätte smal och hon undrade om jag tränade något. Men lilla jag tränar inte ett skit. okej ridning en gång i veckan men det är inget nytt. Jag har ju ridit flera år.

Vi har ingen våg hemma. Mamma är rädd att jag ska få ätstörningar om jag blir besatt av min vikt. Men jag funderar på att gå till skolsyster och kolla om jag verkligen gått ner något. Jag vill gå ner. kanske bara 2 eller 3 kilo. För att få tajtare mage. Jag tror min andra kompis kallade min mage för bebis-mage. Alltså det är som en liten 'bulle' på magen, och den ser inte alls snygg ut när man har hög midja på byxorna… 

Skulle den gå bort om jag började träna? och skulle jag gå ner i vikt då?.. om jag tränade typ 2 gånger i veckan på gymmet?

Jag har ingen aning om jag är normalviktig eller hur det är… men jag tycker inte om att mina lår skaver emot varandra ibland när jag går.. ..

[ErikSvensson]
0

Att du går ner på vågen säger dock ingenting om din kroppsform (sålänge som man inte väger 20-30 kg+ för mycket..) Det du bör satsa på är träning, sunda matvanor och tillräckligt med sömn för att forma om din kropp.

Mitt tips är att strunta i vågen och ha ett utseendemål istället.  Går du ner 2-3 vågkilon och inte ser skillnad på magen så kan du lätt utveckla ett stört förhållande till vågen och bara vilja gå ner mer och mer. När man är normalviktig så ger vågen sällan en korrekt bild av dig, så gå mer på spegeln och mindre på vågen. Kom även ihåg att det är de förändringarna du kan leva med i längden som spelar roll, samt att det tar tid att omforma kroppen.

Lycka till!Glad

[Koppsal]
0

#1 ååh tack! :) vet du hur jag ska träna om jag ska träna låren, rumpan, nedre delen av ryggen och magen?

[YlvaP]
0

Som jag säger till mina flickor att alla måste ha en liten putmage för annars får inte det som finns inuti magen plats. Är man smal som du är så syns denna putmage mera.

[tililili]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har också sådan putmage, det har alla mer eller mindre… jag lite mer :P saken är den att det inte hjälper att gå ner, som YlvaP säger så syns den nog bara mer. Jag har varit anorexismal, och den fanns där då med, även om resten av mig var borta, så viktnedgång är ingen hjälp. Och det var inte bara som jag tyckte då, det syns på bilder… Träna upp din hållning, det är det bästa man kan göra för att se smalare ut på "rätt ställen" :P går man ner i vikt så brukar kroppen lyckas ta fettet från de ställen där man egentligen vill ha det för att känna sig fin :)

Bara så att du vet. Så slipper du göra samma misstag som jag :P

[Koppsal]
0

#4 aha ok, tack!