Effektivaste pulvret?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ex modifast,nutrilett,naturdiet,noka mfl.
Någon som vet vilket som verkligen är bäst,
läst igenom innehållsförteckningarna?
Känns mest lockande att prova modifast men om de övriga är lika bra kan man ju lika gärna välja någon billigare. Vad har ni för erfarenheter?
Vilket som är bäst naringsmässigt vet jag tyvärr inte, men smakmässigt är det absolut Modifast om jag får råda… Choklad!
Det bästa är att smaka sig fram till vad som passar dig bäst!

Jovisst är det så, men det gäller att få i sig tillräckligt med näring också. Nu vet ju inte jag om trådstartaren ska leva på enbart pulver eller inte. Men det är inte bara kalorimängd som gäller, även näringsnivån måste vara hög nog för att man skall orka fungera som man skall!

Absolut! Jag menar inte att det inte är bra näringskällor, jag menar bara på att om man använder pulver och tar det antal påsar om dagen som man skall ta, så är man garnterad tillräcklig näring.

Modifast är en LCD-produkt (=Low Calorie Diet) medan Nutrilett, Naturdiet, Allevo mfl är VLCD (=Very Low Calorie Diet)
Kopierat från modifasts hemsida;
"Produkter av LCD-typ ger definitionsmässigt mellan 800 och 1 200 kcal per dag, om alla måltider ersätts. Modifast ger mellan 800 och 890 kcal per dag beroende på vilka smaker som används.
Modifast är en så kallad LCD, Low Calori Diet. Förutom LCD finns ytterligare en typ av kostersättning, kallad VLCD. Bokstaven "V" står här för very, d.v.s. väldigt eller mycket.
_En kostersättning av typen VLCD ger definitionsmässigt mellan 450 och 800 kcal per dag, om man ersätter alla måltider, vilket är väldigt lågt. De VLCD-produkter som säljs idag ligger vanligen på ca 500-600 kcal per dag om man ersätter alla måltider."
_Går inte säga att något är bättre än något annat utan man får väl läsa på och bilda sig en egen uppfattning och sedan prova sig fram :)
Jag har kört med VLCD under 14 dagar och det fungerade utomordentligt bra. Vet inte om man brukar använda LCD under längre perioder istället?
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor
Förresten, ett tips oavsett vilket du väljer, drick MYCKET vatten! 
Vänliga hälsningar Susanna
Värd på Chinchilla iFokus
Lavender Chinchilla - Reg. uppfödare av Chinchillor