Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1292 ggr
dizzlin
0

HJÄLP!!!

Jag behöver verkligen all hjälp jag kan få, detta blir  mitt sista försök till hjälp utan operation. Jag tänker bara allt jag ska göra men jag kommer inte till handling. Vad ska jag göra? jag är livrädd för att få en hjärtingfarkt eller andra följdsjukdomar. Jag slutade röra på mig i vintras, jag rör mig ingeting för jag blir bara tyngre och tycker att röra på mig känns bara jobbigt! Jag behöver er hjälp!!!!

Ylva-Li
0

Välj något som inte tar emot allt för mycket. Något du känner att du faktiskt klarar av. Att ta det första steget att gå ner i vikt är skittufft!
Gå inte hela vägen ut och ta bort allt fett, allt socker eller vad du vill dra ner på.
Gör det stegvis.
Sätt delmål, små mål som du känner att det är rimligt att nå. Det kan vara så små mål som 1kg. Bara du ser ATT du klarar av det. Sen sätter du bara nya mål. 2kg, 5kg osv. Inom rimlig tid förstås. :)
Ge dig själv något du längtat efter som belöning? Inte mat då förstås, utan saker kanske, beroende på vad du har råd med. Behöver ju inte vara dyrt. En tröja du trånat efter kanske?

Sätt inte heller allt för stora mål med träning i början. Ta det långsamt så du orkar och inte ger upp direkt. Börja med maten. Sen lägger du på korta promenader. Gå en sväng. 10 min i början, och så utökar du successivt. Hellre lite än ingenting.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

dizzlin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack!!