Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1255 ggr
Labolina_73
0

Behöver hjälp... SNABBT!!!

Hejsan,,

Jag heter Linda och jag är 38 år gammal, Jag har sedan några år mått väldigt dåligt rent psykiskt av händelser av dödsfall etc och därför fått medicin mot det. Nackdelen är ju att av medicinen har jag ökat kraftigt i vikt.

Min normalvikt är ca 55 kg och nu väger jag ca 75 kg, jag är ständigt hungrig och äter som en häst känns det som,, det gör ju inte saken bättre.

Förra året gick jag ner till 62 kg och mådde jättebra med min vikt, sedan fick jag en ny medicin och på bara ca 1 månad hade jag ökat 10 kg.

Nu skulle jag verkligen behöva lite tips och råd på vad jag kan göra, jag har provat massa olika typer av tabletter och viktminskningsprogram men inget tycks hjälpa.

Just nu står jag stilla tack och lovoch ökar inget just för tillfället,, men 20 kg lämnar sina spår i både kropp och själ. Jag mår väldigt dåligt av att väga såhär mycket så jag har många ggr varit på väg att sluta min medicin men jag vet ju att det inte heller är bra då dom får mej att kunna ställa mej upp om dagarna.

Känns som ett moment 22, så snälla ge mej tips på vad jag kan göra??

Jag får panik över denna situation. Träna vet jag att jag borde mej just nu känns jag så tung att jag helt enkelt inte orkar, får ont i ryggen och benen.

mvh Linda

Ylva-Li
0

Det låter verkligen inte roligt.
Har du tagit upp viktuppgången med läkaren som skrev ut medicinen åt dig? Det kan vara värt att testa att byta.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

linajarhult
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Uteslut alla former av socker! Då menar vi alla, potatis bröd, flingor, ris, godis och läsk. Det kommer göra att du blir mätt längre och inte sugen mellan måltiderna. Ägg går att variera i det oändliga, och det är super nyttigt! =)

Labolina_73
0

#2 menar du allt bröd? även grovt? och även suketter?

Tack snälla ni för era svar,,, dom behövs då jag mår svinigt dåligt över detta.. :-(

Då ska jag äta typ, kött, grönsaker och ägg?

MVH Linda

Ylva-Li
0

Jag tror linajarhult menar LCHF. Är du intresserad så kolla på kolhydrater.ifokus.
Tycker dock att du ska ta upp det här med din läkare. Du ska inte behöva gå upp så mycket av mediciner.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Karmatarerskanise
0

Verkar som att medicinen ökat din aptit, vilket är en vanlig bieffekt på många mediciner tyvärr.

Jag skulel råda dig till att ta bort alla dåliga kolhydrater som vit pasta, vitt ris och potatis. Samt att äta 5-6 gånger om dagen, mindre portioner och att inte vara rädd för fett. Fett i kosten gör att man är mätt längre och bli mätt på mindre mat.

Man behöver inte gå så långt som till LCHF, det räcker att man bärjar äta långsamma kolhydrater med måtta, delar upp målen över hela dagen och kanske tar en 30 minuters prommenad varje dag.

linajarhult
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker det är bra det du skriver #5. det är på vis jag menar oxå. tänk på att andvända "rätt" sorts fett oxå, dvs äkta smör. ej light produkter! äkta vara är bäst! :)