Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1840 ggr
Enetra
0

Vad gör jag för fel?

Hej på er.

Har vart medlem på den här sajten ett tag nu men inte vart direkt aktiv i annat än läsande. Nu behöver jag dock lite tips och idéer för jag vet inte vad tusan jag gör för fel.

Försöker gå ner i vikt. Väger idag 74kg och är 170cm lång. Lyckades förra året både nå och passera min målvikt på 68kg. Var nere på 62 som lägst och trivdes hur bra som helst med mig själv.

Efter det har min vikt långsamt och stadigt krupit uppåt. jag har visserligen ätit lite mindre bra en tid under hösten men den biten har jag rätat till nu. I motionsväg så är jag ute och joggar 3km minst tre gånger i veckan och sen är jag ute och går prommenader med min hund. Har inte heller ett stillasittande jobb då jag jobbar som fritidspedagog och spenderar dagarna på jobbet tillsammans med en hel klass sexåringar.

Har ni några tips/idéer/tankar? Jag börjar tappa allt vad motivation heter för som det är nu måsr jag inte bra med min vikt. Börjar till och med bli för stor för alla mina kläder och vill inte behöva gå och köpa större storlekar nu för det är inte åt det hållet jag vill gå.

Ylva-Li
0

Hur länge har du motionerat och ätit bättre?
Tycker det låter bra, det du gör. Så vikten borde plana ut snart och rätta till sig.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Enetra
0

jag käkat bra och tränat sen strax innan jul ungefär..men vikten har trotts det krupti i snigeltakt stadigt uppåt. Började med kortare löprundor oftare då och har ökat längde efter hand.

Ylva-Li
0

Hm. hur ser en typisk dag ut matmässigt?
Nånstans måste det ju vara knas, för det borde ju gå ner.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Enetra
0

frukost brukar bestå av antingen yoghurt eller filmjölk med lite knäckebröd i.

lunch äter jag på jobbet så det är vanlig skolmat…blir halva tallriken med sallad och grönsaker då också.

middag blir vanlig husmanskost.