Nu Drar Fastan Igång Igen!
hej allihopa!
här har jag inte hört av mig på ett tag, men kul att kika in igen!
Därför kommer jag skriva lite dagbok här om hur fastan går, så ni ser för varje dag vad som händer med mig ;) hehe.. så följ detta!!
Hur går det till?
Imorgon (måndag 13/6) börjar jag på nedtrappningen inför min andra fasta! (körde förra under förra sommarn)
så jag trappar ner måndag och tisdag
sedan på onsdag drar jag igång på riktigt med Nyforms fastepaket på fem dagar. och första dagen ska jag dessutom ta lite glaubersalt för att rensa hela systemet, så jag får hålla mig hemma!
mellan onsdag och söndag eller tisdag (beroende på hur jag känner) så blir det alltså fasta som består av speciellt juicer och buljong
på måndag eller onsdag, beroende på hur jag gör, så börjar jag sedan försiktigt trappa upp igen med maten, men ska försöka behålla magsäcken liten och inte gå tillbaka till gamla vanor
**Har du testat detta innan?
**Ja förra sommaren använde jag mig av Ledins fastepaket också det på fem dagar. jag tyckte bara om en av juicerna och buljongen, klarade kanppt av de andra så jag drack ju inte de helt rätt, utan levde typ på buljong, men det gick bra och kändes riktigt bra under nästan hela tiden. därför gör jag om detta fast med ett annat paket som jag hört ska vara godare! (vill inte missa viktiga vitaminer)
**Varför gör jag detta?
**För att jag som sagt mådde bra av att gå igenom detta. jag fick känns mig stark, jag vann över maten, matsuget, som annars finns där konstant, jag har lite problem med mitt förhållande till maten.
Och så går jag ner i vikt under denna perioden så det blir en kickstart för en fortsatt bra kost- och motionshållning. det känns som jag behöver en knuff för att komma igång för femtioelfte gången!
Så bara fråga på en massa saker nu och läs varje dag, för jag kommer uppdatera varje dag om vad jag "ätit" och hur det känns!
änsålänge har jag ju bara kommit till första nedtrappningsdagen det vill säga har jag ätit fil, pro viva, grekisk sallad, knäckebröd, och en liten burk majs :)
jag har inte mycket att tillägga idag faktiskt,.det händer mer när fastan är igång!
imorgon ska jag försöka hålla mig till fil och kokta grönsaker
idag har det också gått bra!
frukosten var en skål laktosfri fil och ett glas pro viva
lunchen var lite kokta morötter och majs
fika blev en skål jordgubbar med en liten klick vaniljyoghurt till
och middagen blev spenatsoppa (spenat+broccoli+sparris+grönsaksbuljong)
det har gått ganska lätt, har varit lite sugen på sötsaker i och med att jag varit hemma hela dagen, men det har ängå gått bra och jag har ju inte gått hungrig i alla fall
så än så länge är det inte mycket att säga om just det känslomässiga och problem med sug och sånt
IMORGON BÖRJAR DET PÅ RIKTGT!
glaubersaltet var riktigt äckligt, men det slank ner ändå!
och nu sitter jag här o väntar på att det ska börja verka..
skriver inte mer om fastan här, får ingen respons o då är det inte så kul. men det har gått bra änslålänge, är ganska mör och sugen på mat samtidigt som jag inte är det.. men det går nog bra! har gått ner tre (av mina 66kg som jag vägde innan) kilo!
hör av er om ni vill läsa mer
Jaqg läser men eftersom jag vattenfastar själv då och då så kommer jag inte med så mycket input… Men du gör det jättebra :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor