Måltidsersättning- Vilka meal bars är bäst?
Jag har börjat ersätta nån enstaka lunch i veckan med en Meal Bar, ex de dagar då jag vet att det kommer bli tight med ordentlig lunch eller om jag vet att kvällsmaten blir lite extra onyttig. (Jag räknar kalorier) Jag har hittils bara provat tre olika märken och smaker, men tyckte mig märka stor skillnad på mättnadskänslan.
Nu tänkte jag höra vad ni föredrar. Vilket märke och smak föredrar du? Vilken tycker du är godast och ger bäst/längst mättnadskänsla?
(Nu menar jag de Meal Barsen man äter, och inte dryckerna.)
Tycker inte att det finns något bar som mättar, men jag hoppas någon annan kan hjälpa dig! Det finns en bar med chokladsmak och blå förpackning som jag tyckte var helt ok, minns dock inte namnet. Fanns med toffe smak och en med blåbär också.
#1. Nej, man blir ju inte mätt som av mat, men den där gnagande hungern minskar olika har jag märkt. Tror du menar Allevos, och Blåbär är lätt den godaste jag smakat av alla hittils!
#2 Ja Allevos är det ja :) Gillar också blåbär.
Det beror på. Jag har provat en del bars. har för mig naturdiets special bars med typ kakao å mint är rätt mättande. Man får tugga länge så man blir liksom trött på att äta efter ett tag.
Får man tag på cambridge bars så är dem såpass sega att man till slut känner sig mätt för det tar tid att tugga.
Jag har nu testat lite olika smaker från Allevo, Naturdiet och Nutrilette. De absolut godaste tycker jag är Allevos Blåbär, skulle kunna äta den som godis, men har upplevt mest mättnadskänsla av Nutrilettes olika smaker. Tror det beror på att konsitensen på dem känns mer kompakt och mer matig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag gillar Herbalifes måltidsbars. De hade bara mellanmål innan men nu finns det även som ersätter en hel måltid. Lite dyra, men jag är kräsen när det gäller sånt och betalar hellre lite extra för att få nåt som jag gillar.
Jag bloggar på http://hemmahossmk.blogg.se