Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1483 ggr
PlusPlus
0

Kräsen och onyttig!

Hej, första gången här på viktminskning iFokus för mig.

Ska försöka att inte skriva allt för rörig och försöka få fram vad jag vill här.

Jag är 20 år, 173 cm lång och väger mellan 65-68 kg. Alltså ingen övervikt egentligen MEN jag lever extrem ohälsosamt och är "slapp" i fläsket pga att jag är otränad.
Jag är LAT, jag är KRÄSEN och mår inte prima psykiskt. MEN jag känner att jag vill försöka ändra mina matvanor. Laga mat är tråkigt, eknomin är inte hög men duger och jag studerar. Ironiskt nog på hotell och restaurang linjen. Känner mig många gånger som en marathon löpare fast i rullstol. Det finns så mycket jag VILL men jag lyckas inte.

Jag vill gå ner några få kilon, eller iaf sluta äta godis och sött i mängder och bli slankare. Slippa kärlekshandtagen och pelikanhakan.

Men jag är så känslig för kletiga konsistenser, segt, soppa. Just nu är det enda jag klarar av pannkakor, stuvade makaroner, fiskpinnar och mos.

Min kropp har en tendens att samla på sig vatten.

Jag har även en sambo som känner att han behöver ändra sina matvanor. Han ligger nog på lite övervikt men är även ganska grov i benstommen och låång.
Men om jag fattat rätt så trivs han inte med sin kropp.
Han jobbar som lastbilschaufför så han rör sig inte i mängder, lika lat som mig desstuom.
Han jobbar öven natt och MASSA övertid så normala mattider är inte att tänka på och det med matlådor är också svårt.

**Okej, för att binda ihop detta, sambon behöver gå ner i vikt och börja röra på sig, jag behöver få bort sötsuget och börja rör på mig, hur i h*lskotta gör man? :S

ALLA tips mottages.**

PlusPlus
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan tillägga att min stora passion är djur och hade jag haft råd och tid hade en hund varit en perfekt motivation, familjemedlem osv men det finns inte pengar, tid och plats för en hund, den skulle inte få det bra "/

Karmatarerskanise
0

För att få bort sötsuget föreslår jag borttagning av kolhydrater som pasta, ris och potatis. Bort med ALLT godis, kakor och även frukt. Det är saker som triggar igång sötsuget.

HA en månad då ni undiker allt detta och kör med rena kött, fisk, ägg och fågelprodukter med grönsaker, och inte att förglömma fett. Låter konstigt men det fungerar för många. Många med sockerberoende mår prima av att äta så. Mer kan ni läsa inne på kolhydratssidan här inne på iFokus.

Sen är det ju jättebra om ni börjar träna. Ut och gå, ta trappor istället för hissen. Hoppas av två hållplatser före den ni egentligen ska av på.

PlusPlus
0

#2 Har börjat smått med att allt supersött skit ska bort ^^
Sen den träning det finns möjlighet till är väl typ ut och gå eller springa, finns inge hissar i hela byn och heller ingen stadstrafik så därav blir man lat och åker bil. Som tur är har jag inge körkort än så kan inte ta bilen själv åtminstonde :P Och bor väl 10 minuters promenadd från ica och hem igen så är det enbart uppför! Så det borde ju funka som kom igång promenader ^^

Tack så jätte mycket för tipset Hera :) Ska allt provas på ^^

Karmatarerskanise
0

#3 Bra att du inte har körkort :P Cykla är också ett bra sätt att ta sig runt på.

Sen kan ni ta 20 min varannan kväll då ni tränar mage och rygg hemma. Sätt på lite musik och kör tillsammans.

PlusPlus
0

Inbokad kurs i september men cykel lockar. Ska man bara få med sig gubben på det hela. Tror aldrig jag varit motiverad likt nu förut :D Trött på allt onyttigt och får man i ordning på kosten kanske ångest och sådant skit försvinner det också ^^
Brukade göra situps när jag var 12-13 år men av någon dum anledning växte jag upp och blidde lat :P

Karmatarerskanise
0

#5 Det gäller att ta vara på motivationen nu direkt :)
Vad är det för kurs?

PlusPlus
0

Oj, skrev jag aldrig det :P
Körkortskurs ^^

Karmatarerskanise
0

Haha jag trodde det var någon träning :P Okey.
Men du hinner cykla en hel del innan dess. Sen gäller det att välja när man ska köra bil och när det är bättre med cykel. Bil är dyrt att ta sig fram med, cykel är nästan gratis.