Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1483 ggr
PlusPlus
0

Kräsen och onyttig!

Hej, första gången här på viktminskning iFokus för mig.

Ska försöka att inte skriva allt för rörig och försöka få fram vad jag vill här.

Jag är 20 år, 173 cm lång och väger mellan 65-68 kg. Alltså ingen övervikt egentligen MEN jag lever extrem ohälsosamt och är "slapp" i fläsket pga att jag är otränad.
Jag är LAT, jag är KRÄSEN och mår inte prima psykiskt. MEN jag känner att jag vill försöka ändra mina matvanor. Laga mat är tråkigt, eknomin är inte hög men duger och jag studerar. Ironiskt nog på hotell och restaurang linjen. Känner mig många gånger som en marathon löpare fast i rullstol. Det finns så mycket jag VILL men jag lyckas inte.

Jag vill gå ner några få kilon, eller iaf sluta äta godis och sött i mängder och bli slankare. Slippa kärlekshandtagen och pelikanhakan.

Men jag är så känslig för kletiga konsistenser, segt, soppa. Just nu är det enda jag klarar av pannkakor, stuvade makaroner, fiskpinnar och mos.

Min kropp har en tendens att samla på sig vatten.

Jag har även en sambo som känner att han behöver ändra sina matvanor. Han ligger nog på lite övervikt men är även ganska grov i benstommen och låång.
Men om jag fattat rätt så trivs han inte med sin kropp.
Han jobbar som lastbilschaufför så han rör sig inte i mängder, lika lat som mig desstuom.
Han jobbar öven natt och MASSA övertid så normala mattider är inte att tänka på och det med matlådor är också svårt.

**Okej, för att binda ihop detta, sambon behöver gå ner i vikt och börja röra på sig, jag behöver få bort sötsuget och börja rör på mig, hur i h*lskotta gör man? :S

ALLA tips mottages.**

PlusPlus
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan tillägga att min stora passion är djur och hade jag haft råd och tid hade en hund varit en perfekt motivation, familjemedlem osv men det finns inte pengar, tid och plats för en hund, den skulle inte få det bra "/