Träningskläder
Hej!
Var köper man snygga träningskläder i bra material som andas och torkar snabbt i stora storlekar? Jag har ungefär storlek 50 och det är främst toppar jag letar efter. Jag är ute efter en topp med en liten kort ärm och helst v-ringning. På rbsportline.se har jag hittat några av märkena FZ Forza och Yonex. Någon som har något annat tips?
Vet inte hur det ligger till men de flesta märkena borde ju gå att hitta i större storlekar…
Jag har svårt att hitta, i alla fall i de butikerna jag brukar handla i: Kappahl, Lindex och Zizzi.
#2: Fast dom affärerna brukar väl inte ha så mycket träningskläder?
Gå till sportaffärer, Stadium, Intersport, Budo & Fitness och såna affärer och titta. Har de inte där tycker jag du ska prata med personalen och höra om det finns större storlekar i något märke de har. Om de inte har hemma så kan de säkert beställa hem.
Även gym brukar kunna ha träningskläder att sälja.
3#: Nä precis, de har ju inte träningskläder de där butikerna.
Stadium och Intersport har inte direkt stora storlekar (oftast bara nån vanlig t-shirt där ärmarna blir jättelånga i stora storlekar). Budo & fitness var nått nytt för mig, det ska jag kolla upp. Tack.
#4: Men fråga i dom affärerna också, för det är ju inte helt omöjligt att det finns större storlekar i deras märken, bara att det är sån liten efterfrågan så de inte har hemma.
Jag tror nog att det finns kläder för dig i sportbutikerna.. Tex. har jag sett träningstoppar i storlekar runt 46-48 på Stadium och TeamSportia… Och med tanke på att de är "oversized" som gäller nu så tror jag inte det skulle vara några problem för dig att kunna ha en sådan topp.
Våga gå in i en butik och be om hjälp! Det är det som butiksbiträdena är till för - att hjälpa kunderna.
Jag var inne på Team sportia idag men sortimentet där var inte jättestort. Där var så mycket folk så jag fick inte tillfälle att fråga. Istället letade jag upp Röhnisch på Internet och såg att de faktiskt har en serie med större storlekar och dessutom hade de rea så jag beställde faktiskt några toppar. Jag brukar inte gilla att handla kläder utan att prova men det var ju rea, då får man passa på :) Denna ser väl fin ut? http://se.rohnisch.com/products/224705
Åh va kul! Det där var väldigt bra pris! :-)
Haha, lol. Alla tre toppar som jag beställde sitter som korvskinn. Hade jag betalat normalpris så hade jag blivit sur men eftersom det är rea så skrattar jag bara. Materialet känns så skönt och bra att jag inte vill göra mig av med dem utan jag hoppas på att de ska passa mig en vacker dag :)
#9 Nyfiken: Vilken storlek beställde du? Själv drar jag storlek 54-56 och det verkar väldigt knepigt att hitta!