16 år gå ner i vikt tips?
Hejsan är en 16-årig tjej som skulle behöva lite hjälp med tips om hur jag ska kunna träna hemma och gå ner i vikt? om någon har några smarta tips så dela gärna med er!
om ni har några tips på hur man ska äta för att gå ner i viktoch få mer energi tar jag gärna emot dem! jag äter 2 mackor med keso eller bara smör eller en skål flingor till frukost, tyvärr ingen lunch då jag blivit uppväxt utan det och inte kan förmå mig till att äta det, men en relativt stor middag bestående av kött potatis eller spagetti m.m ni vet normal middagsmat :)
Är 1.71 cm lång och väger 63 kilo, jag har svårt att hitta motivation till tråkiga träningsformer så skulle behöva något lite roligare än situps och armhävningar :) har hantlar hemma om det hjälper men kan ej använda dem just nu då axeln är lite skadad.
Tack till er som svarar! :)
Ut och spring! Jag älskar att springa ute, man ser sig omkring och man kan alltid springa till nya ställen! :)
skulle vilja kunna gå ut och springa ;) ska prova det bara det att jag har så himla dålig konsition att jag nog inte klarar mer än 5 minuter…
Jag har oxå rätt så dålig kondi men jag varierar powerwalk med jogging (samma tur alltså) Tycker det funkar bra, pressar lite extra vissa turer ^^
Börja med att promenera, man behöver inte ta i för kung o fosterland i början. Allt efter som du är ute o promenerar så ökar ju kondisen o du kan snart både jogga o sedan springa.
Kram o lycka till!
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Efter din längd och vikt och ålder så ser jag inte alls varför du vill gå ner i vikt? Träna är alltid bra, det tycker kroppen om, men att försöka banta i din ålder, speciellt när du inte är överviktig kan vara farligt.
#3 det kan jag prova behöver ju inte pressa tills jag dör :) Tack för tipset
#4 haha aa jag ska sätta igång imorgon:) tack för kommentaren KRAM
#5 jag vet att det låter lite så men det är inte vikten igentligen det allt daller som jag vill minska men också hur lite energi jag har :)
hur mycket vill du går ner?
#7 skulle vilja gå ner till 55-60 :)
#8 55-60 kg är vad JAG ska väga som är ca 165 cm lång! Det är för lite för din längd!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
förlåt, men går du ner till 50 och är 1.71 lång,, så lär det inte finnas mkt kvar av dig.. det handlar inte om att passa i de där jätte skinny jeansen, utan att se frisk ut!
jag är inte mkt äldre än dig, och håller själv på med både träning dieter och piller, men jag är enligt bmi skadligt överviktig, och jag är inte ens tjock..