Dags för Viktväktarna?
Jag har funderat lite smått över att börja på Viktväktarna, då det är snarlikt min kost som den är nu, men att jag samtidigt behöver en extra push nu och jag tror att dessa möten är bra för mig.
Det jag är lite skeptisk till är priset eftersom jag är student.
Någon som är medlem som kan berätta lite om hur det är? För- och nackdelar kanske?

I min kommun kan man gå till vårdcentralen och väga sig hos en sköterska.
Kanske finns det hos dig också? Vet förstås inte om man måste ha en stor övervikt för det men hör efter i alla fall ?
Då får du ju den där extra lilla "pushen" och samtidigt lite "krav".
Fördelen med viktväktarna enligt mig, är att jag inte behöver välja bort nånting. Tycker att det verkar vettigt att minska på kolhydraterna om man inte rör sig å mkt, men jag vill kunna äta pasta och gott bröd tex. Och med viktväktarna kan man välja.
Däremot tycker jag att det är alldeles för dyrt. Jag blev medlem, köpte en del material och sen gick jag ur o körde på egen hand. Men för vissa är det ju ett måste med den där extra motivationen.

Hmmm, fast jag känner som så när det gäller mig att jag kan inte följa deras riktlinjer. 
VV passar inte mig eftersom de menar att jag kan äta utan att välja bort saker och det stämmer faktiskt inte på mig.
Jag har en lång historia med sockerberoende kombinerat med tröstätning när problemen hopar sig.
Därför skyr jag socker och stärkelse som pesten eftersom jag erfarenhetsmässigt vet att det triggar igång ett sötsug som inte är av denna världen.
Jag blir inte speciellt ledsen över att inte äta potatis, ris eller pasta - finns så himla mycket urgoda grönsaker som kan ersätta. En god stekt härlig biff med sallad, stekta champinjoner och lite broccoli tillsammans med en underbar bearnaicesås - kan man önska något mer!? 
Men nu skulle det ju inte handla om det utan att du tyckte det var dyrt (ja de tjänar mycket kosing på det där
)
Det beror på hur bra självdiciplin du har. Fixar du att göra själv, hemma? Då kan du alltid köra online-medlem. Tror det är 150kr/mån då. Men då får du inte gå på möten. Men du får allt online precis som månadsmedlem (som kostar 350kr). Kan ju vara nåt att testa om det känns för mycket med 350kr.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har kollat lite på viktväktarna och funderar på att bli medlem efter sommaren. Tycker med att det verkar dyrt, men måste man gå på alla möten? Kan man inte vara onlinemedlem och gå på möten kanske varannan vecka?
Eller om man samlar ihop sig till en grupp och har egna möten och pushar varandra kanske?
Jag bloggar på http://hemmahossmk.blogg.se
Även om du är onlinemedlem så måste du betala för att gå mötena tyvärr, så den dealen blir dyrare dessvärre, än att vara månadsmedlem.
Naturligtvis måste man inte gå på alla mötena, eller alls för den delen. Men betalar man, som jag, för att få gå på dem, så känns det ju dumt att missa. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jag såg att just nu har dom erbjudande om att få första månaden för halva priset. Så 175 kronor och sen 350 kr per månad. Då fick man gå på hur många möten man ville samt tillgång till e-verktygen. Tänkte bli medlem i två månader först och sen om det känns bra att köra på egen hand och kanske åka dit och väga mig en gång i månaden. Men vill inte börja förrän min sista semestervecka (som bara består av två dagar).
Jag bloggar på http://hemmahossmk.blogg.se
Herregud, 350kr i månaden.
Det är mer än jag betalar för min träning, och där kan jag få kostråd och träningsschema.
Jag är medlem på viktväktarna. Betalar varje gång. Jag tycker att 350 kr per månad är för dyrt. Behöver ju inte gå på möten mer än var 6:e vecka för att bli utregistrerad. Just nu försöker jag gå på ett möte i veckan, men i framtiden ska jag gå mer sällan. Vill få igång viktminskningen ordentligt från början men vill sedan kunna påverka hur ofta, kostnad, jag går.
#8 Ja, det är dyrt. Det är synd. För det gör nog att många tvekar. Samtidigt förstår jag. Konsulenterna vi har får lön för det de gör, de har sina egna företag som de kör via. Så skulle det vara billigare så skulle vi nog inte få ha några konsulenter..
#7 Det låter som en bra plan. Då ser du ju om det funkar för dig, och om det är värt pengarna. :)
Alla är ju så olika. För endel är det verkligen bortkastade pengar, medans andra går ner bra i vikt och därav väl investerade pengar.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#10 Tyckte det var bättre förr när man betalde per möte.
Men vad jag har förstått så går det inte bra för viktväktarna, så jag kan ändå förstå varför de höjer priserna.
Jag betalar i varje fall 120 kr vid varje möte jag går på. Så här i Uppsala går det bra. Tycker att det verkar konstigt om det inte skulle gå att göra så i hela Sverige.
#14 Ja jag går hos Anna. Hon är jätteinspirernade tycker jag.
Nu är det ju stängt tre veckor men till dess de öppnar igen ska jag försöka gå ner några kilon.
Tänkte fråga dig Ylva-Li hur man gör för att läsa sina meddelanden här på sidan. Det står 10 meddelanden när jag loggar in men hur jag än trycker på den länken så kommer inga meddelanden upp?
Tack Ylva-Li. Nu förstår jag hur det fungerar.
Hej Ylva-Li. Vi kanske ses på Viktväktarna när de öppnar igen efter sommaruppehållet. Vilken dag går du och vilken tid? Är alltid roligt att "känna" någon. Jag går ensam dit men tycker att det är jobbigt med diskussionen mellan deltagarna när man inte har någon att prata med.
Jag mailade Anna ang att diskutera ett ämne tillsammans. Det är ju de som känner varandra, alt går dit tillsammans eller är mer sociala än jag som har lätt att prata med andra, för mig är det jättejobbigt. Men hon sa att det var bra för gruppdynamiken och om jag tyckte att det var obehagligt kunde jag komma på fredag mellan 9 och 15 och väga mig utan lektion.
Så nu vet jag vad som gäller. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska fortsätta med Viktväktarna efter sommaruppehållet. Är medlem i både Viktklubb.se och Matdagboken så jag har ju uppbackning ändå.