Dags för Viktväktarna?
Jag har funderat lite smått över att börja på Viktväktarna, då det är snarlikt min kost som den är nu, men att jag samtidigt behöver en extra push nu och jag tror att dessa möten är bra för mig.
Det jag är lite skeptisk till är priset eftersom jag är student.
Någon som är medlem som kan berätta lite om hur det är? För- och nackdelar kanske?

I min kommun kan man gå till vårdcentralen och väga sig hos en sköterska.
Kanske finns det hos dig också? Vet förstås inte om man måste ha en stor övervikt för det men hör efter i alla fall ?
Då får du ju den där extra lilla "pushen" och samtidigt lite "krav".
Fördelen med viktväktarna enligt mig, är att jag inte behöver välja bort nånting. Tycker att det verkar vettigt att minska på kolhydraterna om man inte rör sig å mkt, men jag vill kunna äta pasta och gott bröd tex. Och med viktväktarna kan man välja.
Däremot tycker jag att det är alldeles för dyrt. Jag blev medlem, köpte en del material och sen gick jag ur o körde på egen hand. Men för vissa är det ju ett måste med den där extra motivationen.

Hmmm, fast jag känner som så när det gäller mig att jag kan inte följa deras riktlinjer. 
VV passar inte mig eftersom de menar att jag kan äta utan att välja bort saker och det stämmer faktiskt inte på mig.
Jag har en lång historia med sockerberoende kombinerat med tröstätning när problemen hopar sig.
Därför skyr jag socker och stärkelse som pesten eftersom jag erfarenhetsmässigt vet att det triggar igång ett sötsug som inte är av denna världen.
Jag blir inte speciellt ledsen över att inte äta potatis, ris eller pasta - finns så himla mycket urgoda grönsaker som kan ersätta. En god stekt härlig biff med sallad, stekta champinjoner och lite broccoli tillsammans med en underbar bearnaicesås - kan man önska något mer!? 
Men nu skulle det ju inte handla om det utan att du tyckte det var dyrt (ja de tjänar mycket kosing på det där
)